Gå til innhold

NForce4-bilde "lekket" på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nevnt så har det 8 "sata" porter. Ant. 4 s-ata og 4 s-ata-II som da har NCQ. I tillegg p-ata som gjør hovedkortet spennende når det gjelder muligheter på storage. (ikke helt sikker på om den har s-ata-"I" men vil tro 8 porter av 4 hver tilsier det)

 

Siden det er et S939(1GHz HTT) HK for AMD64 så har den ikke NB på selve kortet. NB'en er integrert i AMD64 CPU.

 

Ellers når det gjelder PCIe er jeg litt overrasket over å se at det kun har PCIe 16x, hvorfor i alle dager ikke også inkludere PCIe 1x osv. og kun ha maks 2 PCI. Dette synes jeg drar kortet ned når det skal være et fremtidsrettet kort basert på Nforce4.

 

Spennende kort på enkelt området og halveis gjennomført på det jeg ville tro var det viktigste med å lansere et Nforce4 HK. Ellers har jeg alltid likt Platinum serien til MSI.

 

Når det gjelder SLI så synes jeg det virker som en dårlig implementasjon av et dual GPU oppsett, og at man får lite igjen for pengene ved å investere i 2 identiske skjermkort på denne løsningen.

 

Kostnad vs. ytelsesøkning pr. dags dato gjør at SLI for meg virker som galskap eller altfor fet konto. Alt annet ville ligget foran i innkjøps køen fremfor et ekstra identisk skjermkort for SLI. Jeg ville heller spart pengene og kjøpt det råeste kortet til enhver tid for PCIe 16x.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ellers når det gjelder PCIe er jeg litt overrasket over å se at det kun har PCIe 16x, hvorfor i alle dager ikke også inkludere PCIe 1x osv. og kun ha maks 2 PCI. Dette synes jeg drar kortet ned når det skal være et fremtidsrettet kort basert på Nforce4.

hvis du ser ovenfor pcie16x porten finner du 2 stk pcie1x- eller pcie4x-porter, sansyndligvis 4x da chipsetet har båndbredde opptil 24x pcie.(med de så litt små ut så det kan være 1x også, noen som vet bedre får rette meg)

Også er det jo 4 gamle pci-spor også der da...hvor har du 2 fra?

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Ellers når det gjelder PCIe er jeg litt overrasket over å se at det kun har PCIe 16x, hvorfor i alle dager ikke også inkludere PCIe 1x osv. og kun ha maks 2 PCI. Dette synes jeg drar kortet ned når det skal være et fremtidsrettet kort basert på Nforce4.

hvis du ser ovenfor pcie16x porten finner du 2 stk pcie1x- eller pcie4x-porter, sansyndligvis 4x da chipsetet har båndbredde opptil 24x pcie.(med de så litt små ut så det kan være 1x også, noen som vet bedre får rette meg)

Også er det jo 4 gamle pci-spor også der da...hvor har du 2 fra?

Du har helt rett, så de når jeg kikket på bildet nå. Og ang. 2 PCi så skrev jeg at det hadde holdt med 2 gamle PCI kontakter og heller flere PCIe.

Ellers var det nok SATA-II på alle 8 kontaktene.

 

Venter spent på disse kortene selv da jeg skal bygge min PC nå snart på S939 med PCIe og SATA-II rundt juletider... Men gjenstår å se om det blir Nforce4 eller noe annet. En annen ting er hva diskene til SATA-II kommer til å koste etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
For meg så blir nok ikke SLI aktuelt med mindre en kan kjøpe ett kort først, og så kjøpe et nytt kort senere (en annen type kort) og deretter kjøre det i SLI.

Akkurat å kjøpe 2 grafikkkort på rappen er noe jeg ikke akkurat har råd til

Det er jo nettop det som er poenget med SLI...man kan kjøpe et kort til ved senere anledning. Kortene trenger ikke å være like en gang, det går fint bare de støtter SLI.

Det er feil. Selv om teknologien i teorien skulle støtte kort av forskjellige typer, så gjør den ikek det i følge Nvidia ihvertfall. Mulig at dette er en sperre som kan moddes vekk for entusiaster, men det er ihvertfall ingenting som indikerer at du kan bruke forskjellie kort foreløbig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Nforce 4 to launch on 21st October

http://www.theinquirer.net/?article=19125

 

og,

No Sound Storm expected in Nforce 4

http://www.theinquirer.net/?article=19123

 

:(

woooot?

 

Det var jo en stoooor del av spesifikasjonen til Nforce4 Ultra, å ha SoundStorm2 inkludert. SoundStorm var ellers en del av MCP-T chipsettene.

 

SS2 var en av årsakene til at jeg ønsker Nforce4 Ultra. Får den ikke det har jeg mer lyst på ALi sine kommende chipsett for S939.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Off topic, men måtte :p

 

Nerd er ett merkelig uttrykk som har satt seg litt i databransjen. Men egentlig dukket det opp ifb med akademikerne hvor alle skoleflinke som brukte mye tid på studier og mindre på sosialt liv utenfor sin fagkrets, ble omtalt som nerder. Eks. de teite Nerds filmene.

 

Og skal man ta for seg uttrykket nerd så burde alle som kan et fag godt og bruker veldig mye av sin tid på det kalles en nerd. For det er det man egentlig sier med uttrykket.

 

Dvs. i vårt samfunn har vi

- fotball nerder

- data nerder

- bil og motor nerder

- økonomi nerder

- natur nerder

- relegions nerder

- politikk nerder

- mat nerder

- krigs nerder

- vitenskaps nerder

osv... osv... ;)

 

Vi er et samfunn av veldig mange nerder i mindre eller større grupper :p

 

Kanskje man skal gjøre Nerd til en høytstående tittel for en som kan mye og bruker mye tid på sitt fag? Nerd degree of martial arts *oh.. worship* :tease:

 

Nei tilbake fra dagens barnslige avsporing :)... back to topic..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...