Gå til innhold

Doom 3 pc krav


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på mange ting. Min maskin er gammel, XP 1900. Men GFX kortet er nytt (geforce 6800 256 MB RAM) Resultat: 40 fps på 1024 på high, og 38.5 på 1600x. Det betyr jo at GPU'en min er flaskehalsen. Hight eller medium betyr ingenting på et 256 mb. kort. Altså: low=64mb ram,- medium=128 og high=256. Det nytter ikke å overstyre dette, med mindre du VIL ha hakking. Sånt er det bare, sånt ble det kodet. Dette var GFX ram. Selve spillet går greit med 512 mb ram på OS ram hos meg. Mulig det går fortere med 1 gb ram på OS, men tviler på det gjør så mye.

 

(Jeg spiller faktisk på win98 enda, fordi jeg spiller mange eldre spill. Og DOOM3 går fint på Win98. Med en mindre HEX fix....

Endret av Fløtepudding
Lenke til kommentar
Jeg har en

AMD XP 2500 1,83Ghz klokka til 2,0

Sapphire Radeon 9800 PRO

512 DDR RAM PC 2100

 

Burde ikke dette holde til å kjøre Doom 3 på det høyeste. Burde jeg kjøpe mer og raskere ram?

Det holder ikke til å kjøre doom på det høyeste!! Da må du ha en sinnsyk maskin til.

 

Men, high skal du kanskje klare...

 

...ville nok byttet ut minnet med 3200-minne slik at det kan kjøres synkront med CPU'en...ser mange anbefaler 1024mb-minne, men vet ikke hvor stor faktisk forskjell det er på 512-1024mb i doom...

 

vh

krister

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...