Gå til innhold

Her krangles det om DELL


lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kikka litt i en Dell-brosjyre her på jobben. (Vi har bare Dell-maskiner her).

 

På high-end systemene deres skryter de av at grafikkortet er avansert og klarer fint av de nyeste spillene. Grafikkortet i specsa oppgis til å være et FX5200. Og som vi alle vet takler ikke det kortet de nyeste, mest krevende spillene fint. Med mindre man skrur ned oppløsningen til 800x600 og dumper detaljnivået til minimum.

 

Det eneste jeg ikke har å klage på mht Dell, er at prosessorene de velger som regel holder mål. :p

Lenke til kommentar

Skulle bytte disk i P4 DELL´n til en bekjent for litt siden. Ble litt småsjokkert når jeg åpner boksen, og finner et i845-basert hovedkort og 1stk 512mb PC2700 RAM.

 

Pc´n var bare noen uker gammel, og cpu var en P4 3.0Ghz. Ikke bare trenger denne prosessoren PC3200 ram og i865/875 basert HK for å yte riktig, den trenger også 2 brikker. Enten så er DELL noen tosker, eller så lurer de kundene sine med vilje.

 

Ferdig-pc sucks... har alltid gjort det, og kommer alltid til å gjøre det. Vil du ha noe gjort sikkelig, så gjør det selv.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at jeg msiliker DELL er på grunn av at de kun leverer pc'er med Intel prosessor, og ikke AMD.

 

Og Packard Bell er enda verre enn Dell :( (da mener jeg kvalitet)

 

Edit: skriveleif

Lenge leve de mest fantastiske argumentene :roll:

Så klart ;)

 

Dell leverer greie nok pc'er, men jeg foretrekker AMD fremfor Intel (pga. pris)

 

Packard Bell: jeg hadde en iMedia PB før jeg bygde ny pc nå, og når jeg demonterte pc'en for å finne noen brukbare deler fant jeg ingen.

 

Argumenter mot PB:

 

kabinettet:

 

+lite

+ser greit ut

 

-tungt i forhold til størrelsen

-støtter ikke ATX hk

-støtter kun 1 HD uten modding

-elendig ventilasjon (0 vifteplasser)

 

hovedkort:

 

produsert av MSI, er greit nok

 

+liten størrelse

+hull for montering av store heatsinks

-dårlig ytelse

-kun 2x pci og 1xisa (ikke spør meg hvorfor packard bell har ISA i 2002)

 

cd-brenner: 12x philips cd-rw

 

dvd-rom: NEC DV-5800-A (kunne ikke firware-oppgraderes til å støtte DVD+R)

 

HD: 5400 RPM 40 gb maxtor (for lav ytelse og størrelse i 2002)

 

Tastatur og mus: elendig...

 

Totalfølelse: elendig ventilasjon, og en *** så ustabil no-name PSU (250w forresten). CPU befant seg stort sett i 60-70 grader celsius, og da bråkte faktisk pc'en ganske så masse.

 

Bra nok?

Lenke til kommentar

I mine øyne er Dell et sånt kompani som lover den DEN PC'en med P4 og greier. Dell er et såntet kompani som stapper sammen dataen din, lukker kabbiset og klistrer et sånt sticker som sier; "Hvis du åpner kabbiset vil ikke vi erstatte Dell'en din" eller no' sånt. har sikkert en garanti som oppheves ved det punktet du vrir på den ene mutteren. Dette signaliserer vel enkelt og greit at bare sånne som ikke fatter data, kjøper disse ferdig dataene deres, og at målgruppen vel er gamle folk som ikke har peiling på data.

 

Den eneste dataen som er no' tess er liksom XPS'en eller hvaforno den nå enn het, den met blått kabbis. Men den koster jo til gjengjeld noe så jævli (unnskyld banninga) mye i forhold til hva den hadde kosta i butikken. Og det er vel egentlig der reklamen til dell sprekker.. "billigere uten mellomledd"

 

Hvis du føler du har lyst på en data som er DIN, så kjøp for guds skyld delene selv og sett dem på riktig plass! dette er jo det som nettopp er gleden med data.. overklokke, modifisere og tweake slik du vil. Men når garantien blir brutt bare du vrir på en mutter er det vel mye kulere, bedre, mer sikkert og garantert mye mer morro å stappe grafikkortet nedi AGP / PCX porten til HK et ditt, legge prosessoren din, som du har kjøpt selv nedi socketen for så å sette på en ribbe og vifte som du selv har konfigurert akkurat slik du vil ha det, innstallere driverne til GPU, og HK, innstallere ditt første spill på din egenlagde PC, ååå hvilken følelse... :thumbup::dribble: er helt enig med formann og AvIOn - ferdig PC sucks, selvbygd er best!

 

Liker selvfølgelig ikke "Elkjøp PC'en" heller da, de fleste får du ikke uten en middels celeron...

Endret av Hubman
Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at jeg msiliker DELL er på grunn av at de kun leverer pc'er med Intel prosessor, og ikke AMD.

 

Og Packard Bell er enda verre enn Dell :( (da mener jeg kvalitet)

 

Edit: skriveleif

enig med deg

derfor jeg også hater dell

 

men hp er værre da

Har ingen erfaringer med HP (heldigvis ;))

Lenke til kommentar
Da er bare ikke DELL ment for ditt bruk, det betyr langt i fra at det er dårlige maskiner?!

 

Dell maskiner skal være stabile, billige, og fungere godt for vanlige databrukere, og bedrifter som vil holde IT kostnader nede.

 

De bruker ikke dårligere komponenter en feks noen annen OEM produsent jeg vet om, og har heller ikke større feilrate.

 

At du bare ser på et OEM hovedkort og sier at det er dårlig er rett og slett litt morsomt, for det er nemlig produsert av stort sett meget kjente produsent/fabrikker.

 

Ram-en de bruker er også laget av kun store, kjente merkenavn. At de ikke har heatspreadere og CAS 2.2.2.5 betyr vel ikke at de er dårlig?

 

Det du sier er rett og slett uvitenhet, eller så klarer du bare ikke se at det faktisk fins folk med andre databehov en deg selv...

Selfølgelig vil DELL vere en grei løsning til de som ikke har så mye peiling, men et ganske vanlig scenario er at guttungen i huset som liker å spille ikke er tilfredsstilt med maskinen, og ringer DELL for å oppgradere, der får han høre at mer RAM koster 2000, for en 512MB RAM brikke.... dermed blir det ingen oppgradering..

 

De bruker også (i hvert fall før) noen merkelige hovedkort som er spesial laget til DELL kabinett..

 

 

Selfølgelig er ikke kjøleløsningen så dårlig, og maskinene er veldig stabile og stillegående, men den duger ikke om man vil klokke litt...

 

For å rette litt på "karakteren":

 

For meg: :thumbdown:

For en vanlig bruker som kanskje vil oppgradere: :hmm:

For en som ikke har så mye greie på data: :w00t:

Endret av PC Gamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...