Gå til innhold

Her krangles det om DELL


lceman™

Anbefalte innlegg

Da er bare ikke DELL ment for ditt bruk, det betyr langt i fra at det er dårlige maskiner?!

 

Dell maskiner skal være stabile, billige, og fungere godt for vanlige databrukere, og bedrifter som vil holde IT kostnader nede.

 

De bruker ikke dårligere komponenter en feks noen annen OEM produsent jeg vet om, og har heller ikke større feilrate.

 

At du bare ser på et OEM hovedkort og sier at det er dårlig er rett og slett litt morsomt, for det er nemlig produsert av stort sett meget kjente produsent/fabrikker.

 

Ram-en de bruker er også laget av kun store, kjente merkenavn. At de ikke har heatspreadere og CAS 2.2.2.5 betyr vel ikke at de er dårlig?

 

Det du sier er rett og slett uvitenhet, eller så klarer du bare ikke se at det faktisk fins folk med andre databehov en deg selv...

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv sett den "flotte" CPU kjøleløsningen til DELL, og jeg kan bare si at den suger..... bare jalla som ikke har noen virkning.

 

Kabinettene er stygge, og selv om mye er skrueløst er de tungvinne, selv å åpne kabinettet er jo et helvete på DELL.

 

De er nesten alltid satt sammen av de biligste delene, som billig hovedkort, i de fleste jeg har sett blir det brukt dårlig RAM osv...

 

BIOSEN kan ikke brukes til overklokking har jeg hørt, og de er umulige, eller vanskelige å flashe.

 

 

Derfor er min konklusjon av DELL:  :thumbdown:

Dell PC'n jeg oppgraderte var ca.2år gammel.

 

Den hadde en Pentium4 Northwood 2Ghz, ikke dårlig for 2år siden.

 

Ramen var av type RDRAM 400Mhz x 2, meget bra ram for 2år siden.

(Ja, ja litt dyr og oppgradere i dag)

 

Poenget mitt er at den har vært helt stabil i 2år, og eieren er meget fornøyd.

 

Vi må tenke på at det er bare en liten del av PC brukere som bygger, setter sammen PC'n sin selv. (tror ikke det er mange %)

De fleste vet ikke forskjell på hardisk og ram.

 

For oss på dette forumet er saken en annen, vi vet alle langt mere enn gjennomsnittet.

 

For mannen i gate er Dell PC'r helt O.K.

Lenke til kommentar

Hvis du sover med loddebolten og dremel under hodeputa er nok ikke en Dellboks rett maskin for deg.

 

Jobbet selv for Dell i noen år og jeg vil ikke kjøpt pc derifra, men om min mor skulle ha en ville jeg kjøpt en Dell til henne.

 

De som kjøper en Dell er ofte de som bare vil ha en PC og ikke så opptatt av Bios settinger og ram-cas latency og alt det der.

 

Men hadde jeg jobber som drift, så hadde jeg nok heller ville 1000 Dell pc'er enn 1000 selvmekka :D

Lenke til kommentar
Garantiern ryker vel gjerne hvis du bytter komponenter selv i DELL pc'er??

Hvis dell skal bytte for deg har jeg hørt at det blir svindyrt.... :no:

 

Kjøp selv, bygg selv, modd selv :love:

Det følger med bruksanvisning på hvordan man åpner kabinettet, bytter harddisk, setter i ram-brikker og diverse kort.

 

Jeg vil derfor tro at garantien ikke berøres av at man oppgraderer maskinen fysisk.

 

mvh

Nixon

Lenke til kommentar
BIOSEN kan ikke brukes til overklokking har jeg hørt, og de er umulige, eller vanskelige å flashe.

De ER umulige å klokke, har selv hatt en dell, ca 2 år gammel. umilig sier jeg bare.

men 26'' skjermen er litt bra.

liker ikke dell, spesielt ikke de bærbare. knappene ramler av og alt.

 

Dell :thumbdown: selvbygd :thumbup:

Endret av slipknot_fan
Lenke til kommentar

Har jo, som sikkert "alle" andre her inne på forumet, hatt ferdigmaskin før. Mine to første maskiner var begge Compaq, den aller førstre var en "alt-i-ett" maskin (14" crt, høyttalere, desktop-kabinett i en enkel enhet). Tror den het Compaq Presario CDS 524. Hadde til hardware bl.a. en 486DX2 66mhz, 8mb ram, 400MB hd, 256mb Cirrus Logic skjermkort (uten 3d ja :ermm: )... fikk tilogmed med gratis oppgradering til Windows 95! Det var stort den gangen! Hadde mine første FPS timer foran den ja (snufs snufs). Kopierte Wolfenstein 3D fra skolen hehe... fettern kom på besøk med DooM... fy for et spill det var den gangen :dribble: !

Hehe, savner den litt jeg. Det var en veldig fin maskin den gang...

Selv om selvbygging er det eneste alternativet for meg i dag, vil jeg ikke nøle med å anbefale ferdigmaskiner for alle nybegynnere. De er nok rett og slett mye enklere å ta i bruk første gang, du har enkle "kom-i-gang" veiledninger, store fine illustrerte manualer, god support og garanti, ferdig installert OS eller OS som auto-installeres første gang du skrur på maskinen, masse software...

Lenke til kommentar

Min første PC sitter jeg her med nå. Den er selvbygd (en kompis har bygd den, men det er ikke en "ferdigmaskin"). Har hatt den i ca 6 måneder, og er ganske fornøyd. Tror ikke en standard ferdig PC er noe for meg. Men det virker som vanlig praksis at de fleste starter på en ferdig maskin kjøpt i en butikk.

Lenke til kommentar
Dell og skrive under på anti terror kampanjer?

Amerikansk firma? penger rett i lomma til Bush?

 

Tja... ting som jeg helst vil ungå.

 

:innocent: Hmm, og hva er akseptabelt datautstyr etter dine normer?

Styrer unna AMD, Intel, Windows osv skjønner jeg...

..... Hvis man sover med loddebolten under puta.... :lol:

 

DELL + AMD + Intel + Microsoft er jo absolutt Amerika baserte firmaer!

 

For min del foretrekker jeg selvbygd av mange grunner, men ville alikevel anbefalt pakkePC med OS og programvare til mannen på gata!

Lenke til kommentar
Men han spurte om Dell her, er vel andre produsenter som er enda verre enn dell.

*host*compaq*host*

*host* *uvitenhet* *host*.

 

"Alle" "vet" at compaq har laget mange rare løsninger opp gjennom årene, men det er ingen grunn til å fortsatt leve i slik bunnløs uvitenhet som fremvises av Dem nå.

 

Ta deg en tur på elkjøp og be om å få se inni en PRESSR1100 - en pc til 5000,- uten skjerm, mao en billigmaskin.

 

Om du fortsatt mener at compaq lager maskiner som er vanskelige å oppgradere så si ifra.

 

Mvh,

Kim

veeel... Jeg snakker nå ut av egne erfaringer, og de compaq'ene jeg har vært borti (en del faktisk) har vært sinnsykt små, kronglete og generellt vanskelig og få gjort noe i. De bruker også "egne" skruer som gjør de hele vanskeligere.

En siste ting er at ferdigmaskiner har "låste" BIOS'er som gjør livet surt for oss...

 

Sikkert perfekt for de som ikke har peiling på pc... Meen på dette forumet tror jeg de fleste klarer å sette sammen en pc selv...

 

Men ok da, kanskje jeg lever i bunnløs uvitenhet angående dagens Compaq :roll:

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...