Gå til innhold

Her krangles det om DELL


lceman™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer vel av at produsenter av ferdigpcer ofte gjør det litt vanskelig å oppgradere, overklokke osv. Og på et hardware\overklokkingsforum så er det noe man stiller krav til.
:yes:

 

Er vel egentlig ikke bare Dell, men mange av de andre ferdigprodusentene også.

Pluss vi elsker å mekke pc'ene våre selv :love:

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Min første PC, en Compaq, kjøpt i 1994, beste pc jeg noen gang har hatt, hvis man tar alt i betraktning. Jeg visste da ikke noe om PC'er så da var det uaktuelt å kjøpe bygg selv PC.

 

Men jeg som mange andre på forumet, liker ikke at mange ferdig PC'er har "egne" deler og må inn til produsent for bytting/innputting av ny hardware. Dette vil vi gjøre selv og ikke betale for det.

 

Når man kjøper en ferdigPC får man som oftest enten:

-En PC som er jevngod på de fleste områder, mens vi vil ha en topp PC

-God ytelse på enkelte områder, mens vi vil ha en topp PC

 

Selve byggingen er jo også halve morroa. Kunne modde litt, lage vårt eget kjølesystem osv.

 

Ferdig PC'er er stabile og greie nok, men 'greie nok' er ikke nok :p

Lenke til kommentar
Garantiern ryker vel gjerne hvis du bytter komponenter selv i DELL pc'er??

Hvis dell skal bytte for deg har jeg hørt at det blir svindyrt.... :no:

 

Kjøp selv, bygg selv, modd selv :love:

Så da, hvem har sagt at du trenger garantien?

Hvis du vil spare en tusenlapp senker du jo så klart garantitida til et år uansett.

Lenke til kommentar

Garantien ryker ikke så lenge man oppgradere maskinen med måte.

Setter du inn mer RAM, skjermkort, ekstra kort etc så er garantien inntakt.

 

Feiler derimot maskinen pga hardware du har satt inn og du ryker andre DELL komponenter, vel da betaler du for det. Men garantien din skal du fremdeles ha, om det er gjort på et sertifisert verksted selvfølgelig.

 

For at garantien skal ryke må det være en god grunn til det, feks om du har sølt kaffe i maskinene eller at du har gjort noen grove feil, da betaler ikke Dell lenger :p

 

Ingen grunn til DELL hets heller, alle brukere er forskjellige og har forskjellige behov. Jeg vil nesten anbefale alle som er nye innen data til å kjøpe en DELL, HP eller lignende maskin, pga enkelheten og garantien rundt disse systemene.

Lenke til kommentar
Men han spurte om Dell her, er vel andre produsenter som er enda verre enn dell.

*host*compaq*host*

*host* *uvitenhet* *host*.

 

"Alle" "vet" at compaq har laget mange rare løsninger opp gjennom årene, men det er ingen grunn til å fortsatt leve i slik bunnløs uvitenhet som fremvises av Dem nå.

 

Ta deg en tur på elkjøp og be om å få se inni en PRESSR1100 - en pc til 5000,- uten skjerm, mao en billigmaskin.

 

Om du fortsatt mener at compaq lager maskiner som er vanskelige å oppgradere så si ifra.

 

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar

Nå må vi ikke alle gløme hvor vi kommer fra.

Jeg tør og påstå at den første PC'n til folk, var en ferdig sammensatt PC.

Det er først andre eller tredje PC'n folk setter sammen selv, etter å oppgradert en Dell e.l.

 

Jeg oppgraderte en Dell PC for en kamerat i går, og blei innponert over kjøle løsningen til CPU. Den 2år gamle PC'n fikk lufta inn gjennom en trakt, og rett på CPU, slik vi overklokkere har gjort lenge.

Lenke til kommentar

Har selv sett den "flotte" CPU kjøleløsningen til DELL, og jeg kan bare si at den suger..... bare jalla som ikke har noen virkning.

 

Kabinettene er stygge, og selv om mye er skrueløst er de tungvinne, selv å åpne kabinettet er jo et helvete på DELL.

 

De er nesten alltid satt sammen av de biligste delene, som billig hovedkort, i de fleste jeg har sett blir det brukt dårlig RAM osv...

 

BIOSEN kan ikke brukes til overklokking har jeg hørt, og de er umulige, eller vanskelige å flashe.

 

 

Derfor er min konklusjon av DELL: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...