Gå til innhold

voldtok tusenvis av unge gutter


Anbefalte innlegg

Kjemisk kastrering er vel det billigste og mest effektive.

Jeg har problemer med å se hvordan det kan være billigere enn en fysisk kastrering.

når de mener fysisk så mener de sikkert operasjon, ikke bare røske ballene av ;)

Ja, hva kan være billigere enn å bruke et par murstener? Nåvel. Det fortelles med krav på riktighet at en dømt pedofil og en FrP-politiker snakket sammen. Sistnevnte mente at en måtte ta et fast grep (så å si) og klippe av. Den pedofile insisterte på at det var ikke "der" problemene var, det hele var i hodet. FrP-politikeren svarte raskt at da kunne en bare amputere litt høyere oppe...

 

Neida, dette er ikke en total tangent, poenget er at forslag om kastrering vil raskt bli møtt med kommentarer om FrP-populisme og dø raskt i Stortinget. Derfor vil nok ikke dette skje på mange, mange år. De store problemene vil nok komme den dagen alminnelige folk tar loven i egne hender og tømmer gatene for alt det grumset som går fritt blandt oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig, hvordan kan døde kriminelle forbryte seg pånytt?

Svaret er åpenbart. De kan selvsagt ikke, MEN...

 

Men en straff i et moderne samfunn har også en tilleggsside, nemlig at den skal være preventiv. Dødsstraff har mange land hatt (de fleste har avskaffet den) fordi den ikke er preventiv. Og faren som ligger i dødsstraff at den er irreversibel gjør at de fleste som tenker over saken havner på motstand siden av dødsstraff.

 

Man tar med dødsstraff sjansen på å straffe uskyldige for å ramme de som er skyldige.

Fengsel kan man tross alt slippe ut av om det skulle vise seg at noen er feildømt.

Det er godt vi er enige om det åpenbare her. For jeg er ikke udelt enig i resten.

I utgangspunktet skal straf være preventiv, men i noen tilfeller som bl.a. voldtekt, pedofili sitter problemene mellom ørene, og straff vil neppe ha noen preventiv virkning.

 

Da har vi andre muligheter: dødsstraff eller forvaring, som begge sikrer at vedkommende ikke slipper ut blant vanlige folk noen gang. Jeg ser derfor ikke på dette som engang et forsøk på å være preventiv, men for å fjerne et problem fra samfunnet, permanent.

 

I de fleste siviliserte land (og jeg liker å tenke på Norge som sivilisert), tar man aldri sjangsen på å straffe uskyldige for å ramme de som er skyldige. Tvert om så tar man sjangsen på å la skyldige unnslippe for å sikre seg at uskyldige ikke skal rammes. Å satse på slippe ut folk av fengsel om det skulle vise seg at noen er feildømt er derfor ikke slik en jury skal fungere.

 

Nå vet vi at justismord har skjedd, og her ligger mitt utgangspunkt for at dødsstraff svært sjeldent vil virke i Norge: en risikerer at juryen frikjenner for at de ikke har nerver til å være med på å sende en forbryter til galgen, og en risikerer at enda flere kriminelle blir sluppet fri. Unntakene er som f.eks. krigsforbryteroppgjøret i Norge der flere ble henrettet. Da er det bedre at forvaring blir en mer vanlig dom, og at de da ikke får permisjoner til stadighet.

Lenke til kommentar
Et liv er verdt mer en penger.

Si det til den pedofile voldtektsmannen som har ødelagt flere hundre menneskers liv.

Poenget er at det hjelper ikke å ødelegge ennda et liv...

Det livet kan heller bli hjulpet til i samfunnet.

Eg har grunnholdning at drap(dvs. ta liv) er feil uansett. Så vi blir nok ikke enige her uansett ;)

Jeg hadde først problemer med å forstå hvorfor du mener det du mener om pedofile, men så lester jeg litt på hjemmesiden din, da gikk det opp for meg.

Lenke til kommentar
ikke snakk om hevn her

 

dødstraff dyrere enn livstid? latterlig...

Det er jo hevn du snakker om.

 

Og ja, dødsstraff er dyrere enn livstid om det skal gjøres skikkelig. Men du vil vel helst se folk skutt på bakgrunn av indisier og en dom i tingretten.

skyte folk pga indisier? nå må du gi deg, jeg vil verken se at folk blir skutt eller henrettet pga av indisier eller dom i retten. nå er jo ikke idioten dømt pga "indisier" heller. men la nå avskummet leve :roll:

Lenke til kommentar
Eg synes kjemisk kastrering virker som en god løsning eg.

(Ja eg foretrekker løsninger foran straffer ;))

han kan fremdeles begå overgrep

Det er mindre sansynlig at han begår overgrep etter å ha blirr kjemisk kastrert, enn etter en fysisk kastrering. Kjemisk kastrering fjerner all seksuallyst, og han vil neppe overgripe seg på noen bare på pur faen. Hvis han ville det så er han ikke kriminell lenger, da er han psykisk ustabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...