Gå til innhold

Prøver å legge inn Win XP på en S-ATA disk, men..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, ser på guiden. Men får det fremdeles ikke til....er vel litt n00b når det gjelder S-ATA...hehe

Hva er det du ikke forstår, du putter i XP cd'n booter, og trykker F6 når det står at du skal laste inn SCSI drivere, ta da og putt inn en diskett med S-Ata driverne, så går det nok :dontgetit:

Lenke til kommentar
Fikk ikke med noen diskett med S-ATA drivere(kan jeg eventuelt bruke driver-CDen til hovedkortet?)....tingen er at jeg hadde tidligere en P-ATA disk som ble ødelagt rimelig fort....så satte jeg inn en S-ATA disk i stedet....og nå er jeg der jeg er nå...(sitter på en annen maskin nå...hehe)

Tror de skal ligge på cd'n til hovedkortet, heter silicon eller sil ettellerannet, ellers ligger dem på siden til hovedkort produsenten din, anyway, få disse over på disketten.

 

NB: Tror ikke du leste Guiden så godt, les den engang til, alt står her :dontgetit:

Lenke til kommentar
En trenger vel ikke floppy på et nForce3 250GB med native satacontroller, men du må gå inn i BIOS og enable sata.

 

Epox 8KDA3+

Man trenger floppy fordi Windows XP ikke har innebygde S-ATA drivere. De må lastes spesielt under installasjon.

Nei, ikke på nF3 250 og Intel ICH6, der er satacontrolleren native på SouthBridge og da skal en ikke trenge driver på diskett.

 

fra sataguiden:

B) Du trenger ikke å legge inn ekstra drivere da disse vil bli lagt inn under XP- installasjonen, dersom hovedkortet har native SATA kontroller. Dette gjelder:

*Intel hovedkort med southbridge brikkesettene ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R, F.eks. 875P/865PE og 915/925 baserte kort.

*AMD 64 med nForce3 250GB brikkesett med SATA integrert i "sørsiden". Sjekk manualen for om dette er tilfellet og hvilke kontakter som er de integrerte/originale/native.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til.

 

Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native

Nettopp, har prøvd å forklare dette nå over to poster nå :cry: Og ja de to native-portene står litt vondt til ved AGP-slot'en, så det gjelder kun hvis trådstarter har koplet OS-disken til en av disse to.

Lenke til kommentar
XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til.

 

Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native

Nettopp, har prøvd å forklare dette nå over to poster nå :cry: Og ja de to native-portene står litt vondt til ved AGP-slot'en, så det gjelder kun hvis trådstarter har koplet OS-disken til en av disse to.

Vi lever i en vanskelig verden :cry:

 

Håper det går bra for DaWgMiNaToR nå, noe jeg tror :thumbup:

Lenke til kommentar
XP trenger ikke drivere for S-ATA, den trenger drivere for "ekstere" kontrollere, og de to som er native i chipsettet trenger man altså ikke drivere til.

 

Det er nok de 2 portene ved AGP porten som er native

Jeg har installert xp SP2 og jeg får ikke forespørsel om drivere på min kontroller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...