Gå til innhold

x800 knuser alt i 3dmark'05


Grillbabe

Anbefalte innlegg

ok frister å kalle en hel del av dere IDIOTER! men jeg gjør ikke det, altså 3dmark05 er et test program! Ikke noe annet, at et 9600XT slår De gamle topp kortene til Nivida viser jo bare at det er driver opptimalisering.

Eller kan det kanskje være mulig at NV3x arkitekturen er såpass elendig i DX9..

 

http://www.beyond3d.com/misc/hl2/index.php?p=3

 

Ikke skyt budbringeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk 4394 nå med nyeste ATI drivere kjent som cat 4.11 beta.

Hvordan fikk du 4394@ 518/510 og 4521@ 518/510 med samme mhz på kortet?(så på dine tidligere innlegg ;)

 

ps:legger du ut link,skal jeg også gjøre det :thumbup:

Fordi jeg kjørte BT klienten i bakgrunnen samt Daemon og slikt. Har funnet ut at klokking også gir liten økning. Klokka til 545/530 og fikk 100 poeng mer.

Kan ikke legge ut link da jeg ikke gidder å betale for å bruke den tjenesten :nei:

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

At ATi knuser Nvidia var vel litt drøyt. Ser også at de har bedre scores, men ikke så fryktlig mye. La oss gi begge produsentene en mnd tid til å slippe noen nye offisielle drivere før vi tar noen besluttning. Hvis begge bruker siste offisielle driver så er faktisk NVidia raskere, bare så det er sagt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, nå har ikke jeg lastet det ned enda, og har knapt lest noe om det.... men siden HDR kun vises på GF6800-kort vil vel dette ha innvirkning på score?

HDR is a great thing, and will most likely be used in future games and applications. We would have used HDR in all the game tests for 3DMark05, but the lack of fully HDR supporting hardware prevents us from doing so. Most DX9 hardware has floating point support, but you also need full support for blending and filtering of float textures. Those are features found in very few graphics cards today.
Lenke til kommentar
Hvis begge bruker siste offisielle driver så er faktisk NVidia raskere, bare så det er sagt.

Den boosten som kommer med siste beta driver gjelder som sagt for AGP kortene. X800 PCIe er raskere også med siste offisielle driver.

Man kan jo begynne å lure på år nvidia kommer med sine high-end PCI-E kort og om de da vil yte bedre i 05 enn AGP versjonene har gjort til nå.

 

Ellers har jeg aldri vært så deprimert over 9600xt kortet mitt som når jeg kjørte denne testen :p Var ikke ofte jeg var over 10fps..

Lenke til kommentar
Hvis begge bruker siste offisielle driver så er faktisk NVidia raskere, bare så det er sagt.

Den boosten som kommer med siste beta driver gjelder som sagt for AGP kortene. X800 PCIe er raskere også med siste offisielle driver.

Ahh ok. Jeg har oversett det. En annen ting. Den favoriserer Intel noe veldig også. Merkelige greier.......

Lenke til kommentar
Jeg fikk 4394 nå med nyeste ATI drivere kjent som cat 4.11 beta.

Hvordan fikk du 4394@ 518/510 og 4521@ 518/510 med samme mhz på kortet?(så på dine tidligere innlegg ;)

 

ps:legger du ut link,skal jeg også gjøre det :thumbup:

Fordi jeg kjørte BT klienten i bakgrunnen samt Daemon og slikt. Har funnet ut at klokking også gir liten økning. Klokka til 545/530 og fikk 100 poeng mer.

Kan ikke legge ut link da jeg ikke gidder å betale for å bruke den tjenesten :nei:

ok..tror deg Merlin :)

 

men betale får og bruke Futuremark(3d mark) ?er vel bare og registrere seg der,så kan du bruke det gratis.eller mener du noe annet ?

Lenke til kommentar
Jeg fikk 4394 nå med nyeste ATI drivere kjent som cat 4.11 beta.

Hvordan fikk du 4394@ 518/510 og 4521@ 518/510 med samme mhz på kortet?(så på dine tidligere innlegg ;)

 

ps:legger du ut link,skal jeg også gjøre det :thumbup:

Fordi jeg kjørte BT klienten i bakgrunnen samt Daemon og slikt. Har funnet ut at klokking også gir liten økning. Klokka til 545/530 og fikk 100 poeng mer.

Kan ikke legge ut link da jeg ikke gidder å betale for å bruke den tjenesten :nei:

ok..tror deg Merlin :)

 

men betale får og bruke Futuremark(3d mark) ?er vel bare og registrere seg der,så kan du bruke det gratis.eller mener du noe annet ?

Man må jo registrere seg for å laste opp resultat, og da må man vel kjøpe fullversjonen av 3Dmark?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...