Gå til innhold

Aktivere AMDs Cool'n'Quiet


Anbefalte innlegg

På de maskinene jeg har hatt de siste årene så har alle hatt fungerende cpu halt, men så har alle vært Intel systemer med hovedkort som har kostet rundt 2000 kroner når de kom ut. Mulig det har noe å si. Gode gamle windows 9X støtter ikke cpu halt, mener å huske at linux har hatt slik støtte i ganske mange år nå.

 

Så det kan godt hende du har rett, men jeg har enda ikke sett en eneste maskin som ikke har støttet halt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på er om noen vet om CnQ automatisk også øker spenningen til CPU når HT er økt, eller om CnQ bare øker spenningen opp til det som er satt i vcore setting (eller default vcore dersom ingenting er valgt)?

Jepp, det gjør´n!

f.eks:

 

HTT: 200 laveste CnQ-spenning (200*5)= 1.105v (min CPU akkurat nå).

 

HTT: 230 laveste CnQ-spenning (230*5)= ca 1.15v eller mer.

 

Så funksjonen er ganske smart sånn sett.

Lenke til kommentar

Har alltid tenkt på å aktivere C'n'q med har liksom aldri "orka.."

 

Må bare si tusen takk til hw.no her, fikk gjort det nå.

 

Kjørte også CPUmark99, var akkurat som det sto i guiden; MP lo først på 4x og med en gang jeg kjørte testen gikk den til 10x, og ned igjen når den var ferdig.

 

 

hw.no :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har gjordt alt som står i guiden men den cpu'en går bare ned til 9.0 mp, har 3400+ og nforce platinum. Noen som kan hjelpe?

 

vh

Martin Maursund

Har du noen programmer som går konstant og trekker CPU-kraft?

 

Sjekk Oppgavebehandling (Ctrl+Alt+del) og se på ytelse, om CPU jobber noe hele tiden. hvis den gjør det og du ikke vet hva det er, kan det være på tide å ta en liten Ad-Aware-scan.

 

Så fremt du har aktivert CnQ helt riktig da! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm. Hvorfor får jeg det ikke til da? har lasta ned driveren, aktivert i bios, stilt strøminstillingene. Men på ei fil under installasjonen av driveren fikk jeg spørsmål om å skrive over ei fil jeg hadde på engelsk med ei gamlere ei på hebraisk..svarte naturligvis nei på dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, nå har jeg brukt ca 3 uker på og få maskinen til og funke igjen etter at jeg sist innstallerte de driverne....

 

Litt pussig, funka første gang. Så innstallerte jeg XP på nytt, men etter at jeg da skulle fikse C'n'Q ble det kun problemer!

 

Tror jeg venter med noe mer testing på C'n'Q til Windows 64- kommer... :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...