Gå til innhold

Tv2 tester bærbare pcer


Beop

Anbefalte innlegg

mente også at jeg så en Elitegroup... Den står i oversikten fra Pc World, men jeg fikk ihvertfall ikke med meg at den var tatt med der..

Både Elitegroup og PS Data sin versjon av Aopen barebone maskinen (Tundra) ble utelatt i TV2 testen til tross for at de var med på oversiktsbildene i reportasjen. Veldig merkelig siden disse var de to maskinene med klart kraftigste tekniske spesifikasjoner i testen (mye kraftigere enn testvinneren). Det kunne vært naturlig å ta bort maskiner som bommet grovt på prisgruppen i stedet kanskje? Vi overlater til andre å dømme siden vi selger både Acer og Elitegroup maskinen, men her er hvertfall de tørre tekniske forskjellene i spesifikasjoner for testvinneren i forhold til de to som ble utelatt fra TV2 sendingen:

 

..........Acer..............Elitegroup........Aopen

 

Testpris..19.989,-..........18.495,-..........18.990,-

..........(nå 16.995,-).....(nå 16.795,-).....(lik pris i dag)

CPU.......1.6GHz............1.8GHz............2.0GHz

RAM.......512MB.............1024MB............1024MB

HD........60GB..............80GB..............80GB

VGA.......64MB..............128MB.............128MB

USB.......4x................2x................3x

BLUETOOTH.Ja................Nei...............Nei

BRENNER...DVD±RW............DVD±RW............DVD+RW

LAN.......10/100/1000.......10/100............10/100

MINNEKORT.Ja................Nei...............Ja

TESTTID...3:35..............2:32..............2:55

GARANTI...1 år..............2 år..............2 år

MM2002....190...............219...............256

AM03......22185.............22997.............19910

Det at en Tundra (Aopen) bare yter 19910 i AM03 er reinspikka dritt. Med de spesifikkasjonene som stod i testen så er den MYE høyere enn dette. Med min Aopen med 1,7 Dothan, 512 ram og 9700mobile fikk jeg 22995 poeng, så her er det enten feilpost eller misvisende informasjon for å fremme sine egne produkter(!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett, grunnen til at det bare var Centrino-maskiner som ble testet, er at Centrino-plattformen rett og slett er overlegent alt annet når man ser ytelse, batterilevetid, størrelse på maskinen, støy, varmeutvikling sett samlet.

kremt.... høyrte eg nokon nevne powerbook?

 

vil nok seie at apple er heilt på høgden når det gjelder dei kriteriene du ramser opp....

Lenke til kommentar
Det at en Aopen bare yter 19910 i AM03 er reinspikka dritt

Alle dataene er eksakt som oppgitt i PC World sin test, ta derfor dette opp med de som har testet.

 

Uansett hvordan de har testet har de nok gjort det likt på alle maskinene slik at forholdet resultatene i mellom uansett blir riktig.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg at det var på tide at tv2 hjelper deg testet maskiner i et litt høyere prissjikt, dette burde de gjøre også med andre produkter, eksempelvis sykler...

Sånn at ola nordmann får inntrykket av at "såpass må man ha" om sykler til 20.000 ?

 

Nei, høyere prissjikt er for de som er spesielt interreserte, ikke for ola nordmann som TV2 Hjelper deg lager programmer for.

 

Hvis du vil ha råd om produkter i høyere prissjikt så bør man heller lese tester i fagblader som er ment for spesielt interreserte..

 

Kort fortalt så mener jeg TV2 hjelper deg bommet på målgruppa til programmet sitt med testen av dyre bærbare.

Lenke til kommentar
Alle dataene er eksakt som oppgitt i PC World sin test, ta derfor dette opp med de som har testet.

 

Uansett hvordan de har testet har de nok gjort det likt på alle maskinene slik at forholdet resultatene i mellom uansett blir riktig.

 

Skal sies at jeg stusset litt på tallet selv nå, for vi har også testet andre 1557-maskiner med ganske lik konfigurasjon som har hatt noe bedre tall. Et element er imidlertid at PCene i utgangspunktet testes slik de er blitt levert -- som også vil være måten de fleste vil bruke PCen på. Det legges opp til at leverandørene skal levere en oppdatert konfiugrasjon, både programvare og maskinvaremessig.

Endret av clas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...