Jump to content

DoubleT

Medlemmer
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

About DoubleT

  • Birthday 05/27/1973
  1. Vi er ikke med i prisguiden fordi hardware.no rett før nyttår innførte krav om betaling for å være med i en størrelsesorden som er helt uholdbar og på ingen måte står i stil til det tjenesten gir oss som butikk. Det er synd at en i utgangspunktet relativt sett idealistisk organisasjon som hardware.no tidligere var skal vende om slik og bli et rendyrket kapitalistisk foretak som lar inntjening gå foran objektivitet. Vi synes ikke det er riktig at en slik tjeneste for forbrukerene skal bli en ren melkeku for de som driver den og har derfor valgt å sette ned foten og trekke oss ut. Det er dessverre i all hovedsak brukerene av tjenesten som taper på dette. Prisguiden er pr. i dag ikke noe en bruker lenger kan stole på ettersom f.eks. våre priser (og flere andres) ikke er der. Vi har faktisk svært ofte bedre priser enn det som er "beste pris" på prisguiden. Det skal bli veldig interessant å se hvilken plass vi havner på når webshoptesten (pristesten) for 1. kvartal 2005 nå straks skal offentliggjøres på hardware.no. Der er vi nemlig med og med våre lave priser ligger vi så vidt meg bekjent meget godt an til å kunne vinne denne. Skulle vi vinne denne vil jo det være en falitterklæring av karakter for prisguiden som troverdig tjeneste. I en slik situasjon vil jeg anse det som vanskelig å forsvare seriøsiteten til tjenesten. Tobias Tangen arb. styreformann MultiCom Norge AS
  2. Nei, det er kr. 1,- pr. klikk over til vår forside. I praksis ville dette f.eks. for oss resultert i en estimert kostnad på minst 50.000,- kroner for 2005, noe vi finner alt for mye. Vi kalkulerer ikke med noe spesielt mersalg p.g.a. klikk inn til vår forside fra prisguiden og må uansett ta inn disse pengene fra kundene igjen i form av høyere priser. Det blir feil. Poenget her er at vi ønsker absolutt å være med i en oversikt som gir inntrykk til kundene av å gjenspeile de faktiske prisforhold i Norge, men vi er ikke nødvendigvis villige til å betale slike summer for å være med på denne måten. Det er klart at de som driver dette må ha lønn og dekke sine kostnader for å holde på i lengden, men vi mener prisguiden bør være reklamefinansiert gjennom vanlig annonsering på sidene, ikke betalingsbasert mot de som viser prisene sine der. Så lenge ikke samtlige seriøse aktører som kan tilby beste pris på en del varer er med har uansett prisguiden utspilt sin rolle. Det ligger derfor et tungt ansvar på hardware.no for å få med alle de seriøse aktørene som kundene forventer å finne der og samtidig luke bort de useriøse. Vi håper de lykkes med dette så snart som mulig for pr. i dag er ikke prisguiden korrekt.
  3. Til info: Dette stemmer. Etter at vi før nyttår ble forespeilet at det for 2005 ville koste minst 50.000,- kroner å være med i prisguiden trakk vi oss ut. Dette blir rett og slett for mye penger for en tjeneste som i utganspunktet skal være til kundens beste og drevet av idealister. Med et slikt kostnadsbilde vil det igjen føre til høyere priser hos oss, noe vi ikke kan se at kundene er tjent med. Det kan derfor være greit å huske på at prisguiden i dag faktisk ikke er riktig i det hele tatt, ettersom f.eks. våre priser ikke lenger er med der. Vi har faktisk best pris på en del varer. Synd for prisguiden, men enda mer synd for kundene som bruker den.
  4. Den andre slot'en er under tastaturet. Ta evt. kontakt med support@multicom.no for eksakt veiledning til demontering av tastaturet.
  5. Nytt stort lass er ankommet i dag, de som har bestilt bør kunne vente seg pakker i posten allerede i dag eller i morgen. Vi regner også med å ha tilgjengelig ledige modeller til nye ordrer på lager fra og med i dag.
  6. Elitegroup har to års full garanti og livstid telefonsupport.
  7. Vi har egne avtaler med Posten ettersom pakker kjøres ut i egne biler direkte fra sorteringssentral. Skader skal ikke rapporteres til lokalt postkontor (de har ingeting med pakker til oss å gjøre), men til fast sentral kontaktperson. Vi har fått bekreftet at vår kontaktperson ved Postens kundesenter behandler denne skadesaken direkte mot deg. Det videre hendelsesforløp blir mellom deg som avsender og Posten. Vi har dessverre ikke anledning til å blande oss opp i det. Personen du ikke har fått tak i på telefon har ikke en stilling der han skal være tilgjengelig på telefon. Denne personen når du best på mail. Vi har annet personell som håndterer telefonhenvendelser. Får du en mail fra en person hos oss er det ikke sikkert at det er mulig å løfte opp røret og ringe rett tilbake til vedkommende, det kan hende det er mest effektivt å sende en mail tilbake til akkurat den personen. Det er selvfølgelig meget beklagelig at pakker kan bli skadet under postgangen inn til oss, men dette er en risiko man må akseptere. Når uhellet først er ute slik som i dette tilfellet er det lett å rette sin frustrasjon mot oss, men vi kan bare beklage på vegne av Posten og henvise til dem.
  8. Det ble kanskje det... Poenget var at svaret jeg ga tidligere nok er for saken du beskriver, ikke for trådstarter sin. Trådstarter omtaler nok da en helt annen gammel sak som jeg ikke kjenner til i farten og som ikke har noe til felles med denne. Det var som jeg skrev en antagelse og med visse forutsetninger jeg svarte siden vi har slike saker så utrolig sjelden. Det er veldig fint om vi følger opp den pågående kommunikasjonen som går i mail om denne saken inntil det er funnet en løsning på problemet. Det er veldig vanskelig for oss å yte maksimal personlig kundeservice over forumet.
  9. Hendelsen jeg kommenterer over er den du refererer til her. Trådstarter er kanskje en helt annen hendelse da, eller mer sannsynlig samme hendelse bare lagt inn av en annen person.
  10. Slike saker har vi heldigvis utrolig sjelden, så denne tror jeg faktisk jeg sitter med i hodet! Kan det stemme at dette var en sprekk nede i hjørnet av plastdekselet rundt skjermen (ikke selve skjermen)? I så fall ble dette umiddelbart registrert ved inspeksjon under ankomst til oss og vi tok kontakt med deg for å informere om det. Siden du ikke hadde sett noen sprekk før maskinen ble sendt måtte konklusjonen bli mulig Postskade, noe avsender selv må kreve Posten for. Resultatet ble at maskinen ble sendt tilbake med sprekken den kom inn med siden vi ikke kan dekke fysisk skade som reklamasjon uten videre. Deretter ble vi kontaktet tidligere i dag om at det nå også hadde oppstått tilsvarende sprekk nede i det andre hjørnet i tiden etter du hadde mottatt maskinen. Slikt har vi aldri opplevd før, men nå åpner det seg selvfølgelig muligheten for at det kan være feilproduksjon som gjør at disse sprekkene oppstår på denne spesifikke maskinen. Det vil vi avdekke ved nøye gjennomgang så snart vi får inn igjen maskinen. Skulle det vise seg å være den minste mistanke om feilproduksjon, f.eks. feil på hengsler, spenn i plastdeksler e.l. som forårsaker dette vil det selvfølgelig bli dekket. Viser det seg derimot at maskinen f.eks. har hatt fall i gulvet e.l. fysisk belastning vil det nok neppe kunne dekkes av oss. Sistevnte har du vel knapt rukket å få beskjed tilbake om fra oss. Vi satser da på å fortsette kommunikasjonen direkte på mail fremfor via forumet.
  11. Vi har ekspedisjon knyttet til hovedlager og produksjonsavdeling i Åmli, Aust-Agder. Et fint alternativ til forsendelse i Post for de som ikke bor så langt unna eller ikke ønsker at Posten skal håndtere varene.
  12. Alle dataene er eksakt som oppgitt i PC World sin test, ta derfor dette opp med de som har testet. Uansett hvordan de har testet har de nok gjort det likt på alle maskinene slik at forholdet resultatene i mellom uansett blir riktig.
  13. Både Elitegroup og PS Data sin versjon av Aopen barebone maskinen (Tundra) ble utelatt i TV2 testen til tross for at de var med på oversiktsbildene i reportasjen. Veldig merkelig siden disse var de to maskinene med klart kraftigste tekniske spesifikasjoner i testen (mye kraftigere enn testvinneren). Det kunne vært naturlig å ta bort maskiner som bommet grovt på prisgruppen i stedet kanskje? Vi overlater til andre å dømme siden vi selger både Acer og Elitegroup maskinen, men her er hvertfall de tørre tekniske forskjellene i spesifikasjoner for testvinneren i forhold til de to som ble utelatt fra TV2 sendingen: ..........Acer..............Elitegroup........Aopen Testpris..19.989,-..........18.495,-..........18.990,- ..........(nå 16.995,-).....(nå 16.795,-).....(lik pris i dag) CPU.......1.6GHz............1.8GHz............2.0GHz RAM.......512MB.............1024MB............1024MB HD........60GB..............80GB..............80GB VGA.......64MB..............128MB.............128MB USB.......4x................2x................3x BLUETOOTH.Ja................Nei...............Nei BRENNER...DVD±RW............DVD±RW............DVD+RW LAN.......10/100/1000.......10/100............10/100 MINNEKORT.Ja................Nei...............Ja TESTTID...3:35..............2:32..............2:55 GARANTI...1 år..............2 år..............2 år MM2002....190...............219...............256 AM03......22185.............22997.............19910
  14. Mange eldre og/eller rimelige fjernsynsapparat har ikke S-video støtte i SCART kontakten. Bildet vil da normalt bli noe kornete og i s/hv. Dette skjer fordi pinnene i SCART kontakten som brukes til composite video er de samme som til S-video. En SCART støtter altså enten eller, aldri begge deler på en gang. Likevel finnes det noen fjernsyn hvor du kan velge i menyen om SCART skal fungere som composite video eller S-video, i så tilfelle er det nok å endre dette i menyen på fjernsynet. Andre modeller kan ha to SCART kontakter med en av hver type. Det finnes også enkle overganger som endrer S-video signalet til vanlig composite video.
  15. Skjønte dette fra første stund, men ikke hvorfor det kun gjelder handel med kort og med så strikte begrensninger på vekt og pris... Hils til Eric!
×
×
  • Create New...