Gå til innhold

Hva er best av FireWire og usb 2.0 ?


BiaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teori: USB2 er 20% raskere

Praksis: Firewire er noen prosent raskere

 

Den lille forskjellen vil i praksis si at det ikke er verd å betale 200kr mer for en ekstern diskboks med firewire enn for en med USB2.

kan være kjekt og ha begge deler, hvis man skal bruke hd-kabinettet på andre PC'er, som ikke har firewire :whistle:

Lenke til kommentar
Teori: USB2 er 20% raskere

Praksis: Firewire er noen prosent raskere

 

Den lille forskjellen vil i praksis si at det ikke er verd å betale 200kr mer for en ekstern diskboks med firewire enn for en med USB2.

Så har dere glemt FW 800, som kicker ass. ;)

 

Den er raskere enn USB i praksis og i teori. MYE raskere.

 

Og jeg synes fint at det er verdt, det når folk på dette formuet gladelig betaler flere tusen for noen få mhz ekstra, så er det greit å bruke 200 kr på en ting der du faktisk merker forskjell på hastigheten.

Lenke til kommentar

Er det ikke også sånn at USB2.0 sin båndbredde fordeles over alle USB enheter som er koblet til? Det vil jo i så fall si at man kan få problemer hvis man feks. har en USB stick, et kamera, og / eller en printer som brukes samtidig som man overfører filer til/fra en ekstern HDD. Jeg har selv en ekstern disk som jeg bruker som mine dokumenter (musikk, filmer osv.)...

Lenke til kommentar
Så har dere glemt FW 800, som kicker ass. ;)

 

Den er raskere enn USB i praksis og i teori. MYE raskere.

Firewire800 er ikke glemt men ignorert. Grunnen er at hovedkort med firewire800 er en ytterst skjedenhet (så vidt jeg vet har kun noen av de nyeste MAc'ene det) og Firewire800 finnes også ytterst skjeldent på eksterne diskkabinetter (så vidt jeg vet er det kun 1,0 og 1,6 TB-systemene fra Lacie som støtter det)

 

Men det er jo fint du nevner det som en kuriositet som kan bli mer aktuell i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...