radivx Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hva er det beste valget, Geforce 6800 GT eller X800 Pro? Begge kortene gjør det veldig bra på benchmark, er det mer en smakssak eller er ett av kortene uendelig mye bedre enn det andre? Hva er det beste valget til hver av dem (Produsent som Gainward, MSI, Sapphire osv.)? Har hatt ett nVidia kort frem til nå så jeg har liksom litt lyst til å prøve ATI, men det er liksom litt kjipt om ATI kortene er dårligere. Kan jeg få noen synspunkter evt. erfaringer? Spill som kommer til å bli mye brukt: Doom 3 Unreal Tournament 2004 og Unreal-engine spill Noe gamle spill HL2 FarCry
Windoge Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Om du ser bort i fra modding, flashing, klokking osv, skal 6800 GT yte bedre en X800 Pro i de fleste områder, spesielt i Doom III. Siste nytt viser at Half-Life 2 kan bli utsatt i ytterligere 6 måneder, og da trenger kanskje ikke de fleste å tenke seg så nøye om hvis de skal kjøpe et Half-Life 2 relatert skjermkort som sikkert blir best med ATI.
[-GoMp-] Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 I mange av de testene vi har sett med source-engine ligger 6800GT og x800pro veldig jevnt om jeg ikke husker feil, og der ATi har er forsprang så er det ikke så strort som forspranget nVidia har i Doom3. Når det gjelder FarCry så får man jo en del ytelses forbedringer hvis man eier et GeForce 6xxx kort, SM 3.0 er grunnen til det. Dessuten er det jo planlagt en patch(1.3?) til FarCry, hvor det visuelle også skal oppgraderes. og det er vel slik at det vil ta mer av hestekreftene hos et kort med SM 2.0 støtte. Uansett så gir begge kortene deg (mer enn) nok FPS i alle spill, selv om 6800Gt is the way to go hvis du vil prioritere Doom3.
perpyro Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Jada diskusjonen Audi vs BMW eller ATI vs Nvidia, følg magefølelsen! Noen foretrekker det ene og noen det andre, men en ting er sikkert og det er at det er ingen som skiller seg spesielt ut.
Ducky Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 utsatt med 6mnd??? du må kødde... plz di at du kødde
Windoge Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 utsatt med 6mnd??? du må kødde... plz di at du kødde Nei, du kan jo ta en titt i Half-Life kategorien til Gamer.no.
Merlin Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 utsatt med 6mnd??? du må kødde... plz di at du kødde Nei, du kan jo ta en titt i Half-Life kategorien til Gamer.no. Dette er ikke helt sikkert enda Thomas, er spekulasjon enda. Står i artikkelen at det KAN ta 6 måneder ikke at det VIL ta 6 måneder.
Debauchery Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Siste rapport jeg leste hevdet at spillet allerede er blitt sendt til utgiverne.
formann Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 ' date='25/09/2004 : 12:12'] I mange av de testene vi har sett med source-engine ligger 6800GT og x800pro veldig jevnt om jeg ikke husker feil, og der ATi har er forsprang så er det ikke så strort som forspranget nVidia har i Doom3. Når det gjelder FarCry så får man jo en del ytelses forbedringer hvis man eier et GeForce 6xxx kort, SM 3.0 er grunnen til det. Dessuten er det jo planlagt en patch(1.3?) til FarCry, hvor det visuelle også skal oppgraderes. og det er vel slik at det vil ta mer av hestekreftene hos et kort med SM 2.0 støtte. Når det gjelder ATI FarCry så glemmer du en liten ting. Jeg har vanskelig for å to at 1.3 patchen ikke vil gi støtte for 3Dc og SM2.0b. Alså vil man mest sannsynlig få et merkbart boost ikke bare på shaderytelse, men også der det er brukt normal-maps, hvilket er stort sett overalt. SM2.0b har vist seg å yte nesten like bra som sm3.0. Ihvertfall i FarCry. Hvilket av kortene som kommer seirende ut tør jeg ikke uttale meg om, selv om jeg har en ørliten mistanke. BTW: Funker Doom3 argumentet ennå? Jeg trodde alle var lei av det nå. Selv er jeg temmelig drittlei, og jeg har ikke spilt i mange timene. Kanskje 3-4 totalt.
Windoge Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Siste rapport jeg leste hevdet at spillet allerede er blitt sendt til utgiverne. Ja, og på grunn av krangler mellom Valve og Vivendi ble det bekreftet i går kveld/natt at spillet kan bli utsatt med 6 måneder med mindre de kommer med en fin løsning rimelig snart.
Debauchery Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Den krangelen husker jeg at jeg leste om. Vivendi mener blant annet at bruken av Steam til å distribuere HL2 er ulovlig. Håper inderlig at vi ikke må vente et halvt år til... Disse utsettelsene er til å bli kvalm av.
Nikkor Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hl2 kommer vel snart, kjenner en som har fått det allerede jo...
Windoge Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hl2 kommer vel snart, kjenner en som har fått det allerede jo... Det stemmer vel ikke helt?
Gammal Sokk Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Siste rapport jeg leste hevdet at spillet allerede er blitt sendt til utgiverne. Ja, men bare som Release Candidate og dei hadde ikkje fått bekrefta noen som helst utgivelses dato.
MistaPi Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 ' date='25/09/2004 : 12:12'] Når det gjelder FarCry så får man jo en del ytelses forbedringer hvis man eier et GeForce 6xxx kort, SM 3.0 er grunnen til det. Dessuten er det jo planlagt en patch(1.3?) til FarCry, hvor det visuelle også skal oppgraderes. og det er vel slik at det vil ta mer av hestekreftene hos et kort med SM 2.0 støtte. Opptil ~20% økning i nVidia egne timedemoer, men også i enkelte av disse timedemoene er forbedringen ikke større enn 2-5%. Dessuten får X800 omtrent like stor forbedring med PS2b. FarCry 1.3 patchen skal støtte HDR via FP blending som kun NV4x støtter (dette er ikke en SM3.0 funksjon), men det vil gi et ganske stort ytelsetap samt AA vil være ubruklig. På en annen side vil 1.3 patchen også støtte 3Dc.
Nikkor Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hl2 kommer vel snart, kjenner en som har fått det allerede jo... Det stemmer vel ikke helt? Jo.
ostepopp Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hl2 kommer vel snart, kjenner en som har fått det allerede jo... Det stemmer vel ikke helt? Nei det er vel heller usansynlig, hvis han ikke heter Vivendi da?
Prebo Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hl2 kommer vel snart, kjenner en som har fått det allerede jo... Det stemmer vel ikke helt? Nei det er vel heller usansynlig, hvis han ikke heter Vivendi da? sikkert beta'n...
PantZman Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 (endret) Hl2 kommer vel snart, kjenner en som har fått det allerede jo... Du kan "preload" gjennom steam ja, men du kan ikke spille det. Kan hende det er Betaen han snakker om og dvs ikke lovlig... (hadde den selv for gud vet hvor lenge siden). Jeg "håper" selv det kommer i nermeste fremtid! Endret 25. september 2004 av PantZman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå