Gå til innhold

Hvordan har du sikret datamaskinen?


Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg tenkte jeg skulle høre hva slags sikkerhetsløsninger dere bruker??

Hvilke programmer har du innstallert og er du fornøyd med dem?? Gi gjerne en karakter på 1-10 eller/og en kommentar til programmet.

Gi også dine tips til hvilke programmer du mener andre burde anskaffe.

 

Min sikkerhetsløsning:

 

Norman virus control - karakter: 5. Den fulgte med pc'en så jeg bruker det fortsatt.

Norman personal firewall- en helt grei brannmur ;)

Ad-aware se personal v.1.05 - Ett skikkelig bra program som jeg anbefaller alle å anskaffe. :D

spybot search og destroy 1.3 - Et bra program som funker veldig bra i kombinasjon med ad-aware.

 

Trial:

Nod 32 antivirus system - Følte at jeg trengte noe i tillegg til norman. Et knallbra antivirusprogram.

The cleaner - akkurat anskaffet dette programmet som skal oppdage trojanere på maskinen. vorker bra :yes:

 

Da har jeg lyst til å høre alle deres sikkerhetsløsninger. :hmm:

 

Edit: Endringer og skrivefeil

Endret av eirik99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Opera. Aldri bekymret meg for hverken virus eller internettside-exploits siden jeg fikk den.

- Sperring av alle portene inn til maskinen min unntatt 6 stk (for diverse tjenester) via NGT sin router

 

Så da er jeg "usynlig" på nett og alt som prøver å finne veien til meg via andre kanaler blir blokket av Opera :)

Lenke til kommentar

- Dedikert brannmur (p3-500 384mb ram) med drop på alle porter istedenfor block(kjører NAT'ing).

 

På PC'en min:

- Win XP SP2 brannmuren.

- CA eTrust anivirus, bruker trend sin housecall i tillegg hvis jeg aner fugler i posen

- Protowall med ca 50% av internett blocket :w00t: , har sef blocklist manager og.

- Ad-Aware SE personal v1.05.

- Spybot search & destroy v1.3.

 

det skal ikke være lett.... :hmm:

 

Edit: Protowall er bare konge og dersom man bruker blocklist manager sammens med den kan man spare seg for mye pes... Da stopper den allt fra reklame, virusinfiserte maskiner, anti piracy organisasjoner til NRK, hva mer kan man be om? :thumbup:

Endret av okidoki
Lenke til kommentar

Bruker Norton Internet Security Pro 2004 og IE.6.0 med SP2.

Skulle alikevel dette feile tar jeg backup av systemet en gang i uka med Drive Image 7.0.

Har backup for 3 uker til bake liggende til en hver tid.

 

Og selvsagt Spybot 1.3 som har imunisert registeret.

 

Norton er desverre ikke perfekt så jeg scanner maskina flere ganger i månen for virus, og ja det hender at Norton oppdager virus under scanning.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

dette gjør jeg for å sikkre systemet mitt:

 

min pc:

 

Windows XP+SP2 uten brannmur:

Norton Internet Security 2003 ENG

Spybot 1.3

Ad-aware 6 PRO

Opera 7.54 ENG med Popupstoper

 

Windows 2000+SP4:

PC-Cillin Internet Security 2004

Spybot 1.3

Ad-aware 6 PRO

Opera 7.54 ENG med Popupstoper

 

Slackware 10:

standard system med brannmur og alt.

 

føler meg ganske sikker når jeg har dette uannsett hvor jeg er hen.

 

har en brannmur i routeren også.

Endret av wil
Lenke til kommentar

jeg tester ut endel løsninger nå for å finne ut av hva jeg skal satse på.. men dette er min liste nå

 

Server:

Nav2004

WinRoute (nat program) <- ikke anbefalt, bare sorgen

Popfile <- spam tagger (tagger spam, men fjerner dem ikke, litt dumt, men den er skitbra)

 

PS: siden det er popfile som henter epost, så er det Nav på server som sitter og fjerne virus. Avlaster client maskinen på den jobben.

 

 

Client:

Nav2004

Ikke brannmur

Ad-aware

 

Opera er installert, slik at jeg kan bruke den for å gå inn ikke-sikkre sider.

 

har installert SP2 slik at det meste av hull er tettet, og må si at IE har blitt sikkrere (ikke ta mitt ord for det) men den har vært litt mer på for å ikke kjøre. skumle ting og slikt.

 

Bruker mye IE og OE, OE er satt til kun å lese mail i pur tekst, og er satt litt strengt opp. Blir ikke mye fancy av det (ukens tilbud mailen fra komplett blir jo rævva av det f.eks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...