Gå til innhold

Det råeste skjermkortet?


LaredoZ

Anbefalte innlegg

JimRamse skrev : "Stemmer ikke helt. Kjører Doom3 helt fint på min PC med 6800Ultra. Man tjener litt på å overklokke, å når da resten av systemet er rimelig heftig, så er det ikke noe problem."

 

Saken er,at en MÅ ha 512MB RAM på grafikkortet,for å kunne kjøre best kvalitet.

Da hjelper det ikke at du har det beste 256MB versionen av et Grafikkort.

 

Det var det jeg ville frem til.

det er og grunnen til at jeg venter med å kjøpe nytt skjermkort,til 512MB versionen er tilgjengelig. (holder meg til mitt 9800PRO til det skjer)

Rart at jeg har ett snitt på tett på 100FPS med mitt oppsett på 1280x1024 å Ultra High da? Når jeg kjører Timedemoen altså. Har spilt igjenom spillet også på denne innstillingen så tror nok jeg vet bedre enn deg hva som lagger på min maskin. Ikke tro alt du leser.........Man trenger ikke 512MB med RAM for å spille ultra high.

 

Å jeg er ikke den eneste. Her er en samling av mange her på forumet som tester ytelsen sin i Doom3 med 1280x1024 med Ultra High

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=277005&hl=

ja men full kvalitet tilsier jo at du kjører 16x aa og 16x af, det er det ingen kort som klarer :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JimRamse skrev : "Stemmer ikke helt. Kjører Doom3 helt fint på min PC med 6800Ultra. Man tjener litt på å overklokke, å når da resten av systemet er rimelig heftig, så er det ikke noe problem."

 

Saken er,at en MÅ ha 512MB RAM på grafikkortet,for å kunne kjøre best kvalitet.

Da hjelper det ikke at du har det beste 256MB versionen av et Grafikkort.

 

Det var det jeg ville frem til.

det er og grunnen til at jeg venter med å kjøpe nytt skjermkort,til 512MB versionen er tilgjengelig. (holder meg til mitt 9800PRO til det skjer)

Rart at jeg har ett snitt på tett på 100FPS med mitt oppsett på 1280x1024 å Ultra High da? Når jeg kjører Timedemoen altså. Har spilt igjenom spillet også på denne innstillingen så tror nok jeg vet bedre enn deg hva som lagger på min maskin. Ikke tro alt du leser.........Man trenger ikke 512MB med RAM for å spille ultra high.

 

Å jeg er ikke den eneste. Her er en samling av mange her på forumet som tester ytelsen sin i Doom3 med 1280x1024 med Ultra High

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=277005&hl=

ja men full kvalitet tilsier jo at du kjører 16x aa og 16x af, det er det ingen kort som klarer :tease:

+ høyere oppløsning enn 1280x1024, f.eks. 1600x1200

Lenke til kommentar

Er ikke enig. Det ble sagt at man ikke kunne drive Doom3 med Ultra High Quality, noe jeg gjør. Er enig i at jeg godt kan gnu den opp på 1600x1200, men det fører ikke til rare ytelses tapet. De aller fleste spiller ikke over denne oppløsningen uansett. Da får man som regel crappy Hz. Når det kommer til spr.målet angående AA/AF så er jeg heller ikke enig. Det ble ikke sagt noe ting om dette. Klart jeg ikke klarer å drive det med 16x aa og 16x da dette valget ikke kan gjøres med noen av dagens kort. Blir litt latterlig å si man ikke kan drive det da. Men jeg kan si deg en ting. Det hjelper deg ingenting om du så kjøper ett 6800Ultra med 512MB RAM, når de engang kommer, for du klarer ikke å drive det da heller. La oss heller ha føttene på marka å være realistiske. Hva er er egentlig poenget. Skal vedde mye på at dere ikke ser forskjell i kvaliteten om jeg spiller med 4xAA eller om jeg bruker 8xAA.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
ok.. gi meg da ordentlige fakta på at x800 serien er bedre ytelse enn 6800 serien.. Gi meg bunnsolide fakta, både på spill og annet!

Her er noen sites :

 

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=28520

 

For X800XT PE og 6800 U

 

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=32574

 

For X800Pro og 6800 Gt .

 

Som du ser et X800XT litt bedre enn 6800U , mens 6800GT er bedre enn X800Pro. En av grunnene til det siste er nok at 6800Gt egentlig skal konkurrere med X800XT , mens X800Pro kopnkurrerer med 6800 (non pro) . Men There it is

Lenke til kommentar
En av grunnene til det siste er nok at 6800Gt egentlig skal konkurrere med X800XT , mens X800Pro kopnkurrerer med 6800 (non pro) . Men There it is

Hvor har du dette fra?

Vel. Først kom 6800 og 6800 GT fra Nvidia. Så lanserte ATI X800PRo .

 

6800 og X800Pro har begge 12 piksel pipelines og samme anntall shadere.

 

X800Pro knuser 6800 . Så lanserte ATI X800XT PE . Den knuser 6800 GT .

Da lanserer Nvidia 6800Ultra , og ATI svarer med X800XT .

6800Gt og X800XT er begge 16 piksler og 6 shadere , og nedklokka versoner av toppkortene .

 

ATI har lansert X800Pro som et svar på 6800 , X800 XT som en knus av 6800Gt og som oxo tar 6800 Ultra i over 50 % av testene . X800XT blir den "riktige" konturrenten til 6800 GT , både feature og prismessig. MEN 6800 er rimeligere enn X800Pro , selv om det er med 128 DDR ram , i stedet for 256 GDDR ram som X800pro har .

Lenke til kommentar

nVidia (papir)lanserte først 6800 og 6800Ultra, mens ATi (papir)lanserte noe snere X800Pro og X800XT PE.

Både 6800GT og X800XT var noe som ble annonsert senere.

 

Hvis du ser på pris forskjellen mellom 6800 og X800Pro så er det ganske åpenbart at disse ikke stiller i samme klasse. Du glemmer X800SE her som både i ytelse og pris vil være mer på nivå med 6800.

 

Du har et poeng med X800XT og 6800GT, men 6800GT er som oftes rimeligere. X800Pro kommer nærmest.

Lenke til kommentar
Hmm, tror du tar litt feil ang at 6800 er bedre en X800, men ønsker ikke å gå nærmere inn på dette i frykt for og starte en Nvidia vs Ati tråd...

 

Men du sier du vil ha det råeste, da ville jeg ikke gått for et 6800GT ei heller V999.

 

Vis du vil ha det råeste ville jeg gått for et X800 XT PE eller et 6800U.

enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

Lenke til kommentar
Hmm, tror du tar litt feil ang at 6800 er bedre en X800, men ønsker ikke å gå nærmere inn på dette i frykt for og starte en Nvidia vs Ati tråd...

 

Men du sier du vil ha det råeste, da ville jeg ikke gått for et 6800GT ei heller V999.

 

Vis du vil ha det råeste ville jeg gått for et X800 XT PE eller et 6800U.

enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

Dropp den siste delen av setningen der.

 

Greit at du synes ATi er best, men da skal du pokker meg begrunne det.

Lenke til kommentar
Hmm, tror du tar litt feil ang at 6800 er bedre en X800, men ønsker ikke å gå nærmere inn på dette i frykt for og starte en Nvidia vs Ati tråd...

 

Men du sier du vil ha det råeste, da ville jeg ikke gått for et 6800GT ei heller V999.

 

Vis du vil ha det råeste ville jeg gått for et X800 XT PE eller et 6800U.

enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

Dropp den siste delen av setningen der.

 

Greit at du synes ATi er best, men da skal du pokker meg begrunne det.

han sa jo at han ville gått for x800 xt eller 6800U

Lenke til kommentar
Hmm, tror du tar litt feil ang at 6800 er bedre en X800, men ønsker ikke å gå nærmere inn på dette i frykt for og starte en Nvidia vs Ati tråd...

 

Men du sier du vil ha det råeste, da ville jeg ikke gått for et 6800GT ei heller V999.

 

Vis du vil ha det råeste ville jeg gått for et X800 XT PE eller et 6800U.

enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

Dropp den siste delen av setningen der.

 

Greit at du synes ATi er best, men da skal du pokker meg begrunne det.

han sa jo at han ville gått for x800 xt eller 6800U

Det var ikke den jeg mente, jeg mente svaret til headcleaver.

 

enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

 

 

Den siste delen av den setningen.

Lenke til kommentar
enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

Ja du er en guru på skjermkort det er ikke vanskelig å se. Dine argumenter er rett og slett ikke mulig å diskutere mot da de er så gjennomtenkt og detaljerte. Jeg anbefaler at ati ansetter deg for å lage nye reklamekampanjer.

 

 

:roll:

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
enig!!! (selv om ati er bedre enn Nvidia!!!)

Ja du er en guru på skjermkort det er ikke vanskelig å se. Dine argumenter er rett og slett ikke mulig å diskutere mot da de er så gjennomtenkt og detaljerte. Jeg anbefaler at ati ansetter deg for å lage nye reklamekampanjer.

 

 

:roll:

hehehhe......... :!:

den diskusjonen om ati eller nvidia er best kommer til å vare i evigheter, det går mest på smak og behag

 

 

innlegg nr 200! :thumbup:

Endret av clue
Lenke til kommentar
En av grunnene til det siste er nok at 6800Gt egentlig skal konkurrere med X800XT , mens X800Pro kopnkurrerer med 6800 (non pro) . Men There it is

Hvor har du dette fra?

Vel. Først kom 6800 og 6800 GT fra Nvidia. Så lanserte ATI X800PRo .

 

6800 og X800Pro har begge 12 piksel pipelines og samme anntall shadere.

 

X800Pro knuser 6800 . Så lanserte ATI X800XT PE . Den knuser 6800 GT .

Da lanserer Nvidia 6800Ultra , og ATI svarer med X800XT .

6800Gt og X800XT er begge 16 piksler og 6 shadere , og nedklokka versoner av toppkortene .

 

ATI har lansert X800Pro som et svar på 6800 , X800 XT som en knus av 6800Gt og som oxo tar 6800 Ultra i over 50 % av testene . X800XT blir den "riktige" konturrenten til 6800 GT , både feature og prismessig. MEN 6800 er rimeligere enn X800Pro , selv om det er med 128 DDR ram , i stedet for 256 GDDR ram som X800pro har .

Så lanserte ATI X800XT PE ?(sitat)

 

som aldri kom ut ?eller tar jeg feil her..samme med 6800 ultra "Extreme Edition"

lurer på hvor det ble av ati x800 GT kortet som skulle komme ?

Lenke til kommentar
En av grunnene til det siste er nok at 6800Gt egentlig skal konkurrere med X800XT , mens X800Pro kopnkurrerer med 6800 (non pro) . Men There it is

Hvor har du dette fra?

Vel. Først kom 6800 og 6800 GT fra Nvidia. Så lanserte ATI X800PRo .

 

6800 og X800Pro har begge 12 piksel pipelines og samme anntall shadere.

 

X800Pro knuser 6800 . Så lanserte ATI X800XT PE . Den knuser 6800 GT .

Da lanserer Nvidia 6800Ultra , og ATI svarer med X800XT .

6800Gt og X800XT er begge 16 piksler og 6 shadere , og nedklokka versoner av toppkortene .

 

ATI har lansert X800Pro som et svar på 6800 , X800 XT som en knus av 6800Gt og som oxo tar 6800 Ultra i over 50 % av testene . X800XT blir den "riktige" konturrenten til 6800 GT , både feature og prismessig. MEN 6800 er rimeligere enn X800Pro , selv om det er med 128 DDR ram , i stedet for 256 GDDR ram som X800pro har .

Så lanserte ATI X800XT PE ?(sitat)

 

som aldri kom ut ?eller tar jeg feil her..samme med 6800 ultra "Extreme Edition"

lurer på hvor det ble av ati x800 GT kortet som skulle komme ?

får å si det sånn: jeg har jo et x800 xt pe da, så det kom nok ut ja :p

Lenke til kommentar
Så lanserte ATI X800XT PE ?(sitat)

 

som aldri kom ut ?eller tar jeg feil her..samme med 6800 ultra "Extreme Edition"

lurer på hvor det ble av ati x800 GT kortet som skulle komme ?

Det er gått ut en del X800XT PE kort. Som nevnt har det også kommet noen eksemplarer til Norge.

 

Det er ingen klokke konfigrasjon fra nVidia som heter 6800Ultra Extreme. Det er imidlertid enkelte produsenter som velger å kjøre sine egne høyere klokket "golden sample" utgaver, som det alltid har vært.

 

X800GT var og er bare et rykte.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Er det ikke en million slike tråder fra før?? Føler hver gang jeg entrer skjermkort forumet så ser jeg en ny slik tråd. X800xt eller 6800ultra.  Blir aldri enige uansett!!

Er nok en del mer enn en million du... :D Og jeg forstår ikke vitsen med desse trådene... ender som regel opp i krangling... ;)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Er det ikke en million slike tråder fra før?? Føler hver gang jeg entrer skjermkort forumet så ser jeg en ny slik tråd. X800xt eller 6800ultra.  Blir aldri enige uansett!!

Er nok en del mer enn en million du... :D Og jeg forstår ikke vitsen med desse trådene... ender som regel opp i krangling... ;)

Meningsløst spør du meg.

Men hvis de ikke gidder å søke å heller kjøre disse trådene så for all del..

Lenke til kommentar
Så lanserte ATI X800XT PE ?(sitat)

 

som aldri kom ut ?eller tar jeg feil her..samme med 6800 ultra "Extreme Edition"

lurer på hvor det ble av ati x800 GT kortet som skulle komme ?

Det er gått ut en del X800XT PE kort. Som nevnt har det også kommet noen eksemplarer til Norge.

 

Det er ingen klokke konfigrasjon fra nVidia som heter 6800Ultra Extreme. Det er imidlertid enkelte produsenter som velger å kjøre sine egne høyere klokket "golden sample" utgaver, som det alltid har vært.

 

X800GT var og er bare et rykte.

The eVGA GeForce 6800 Ultra Extreme Edition is basically a reference design GeForce 6800 Ultra with its core clocked at 450MHz and its on-board memory humming along at a speedy 1.2GHz (600MHz DDR).

 

jo du har rett,trodde nvidia skulle lage eget kort får og få mere ytelse

enn ati x800xt PE.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...