Gå til innhold

Det råeste skjermkortet?


LaredoZ

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg noen tips til hvilket skjermkort som scorer høyest i test i alle spell for tiden..

Jeg har skjønt at nvidia 6800 er bedre enn x800..

Men hvilket skjermkort burde jeg kjøpe, for billigst pris med mest ytelse?

Har sett så utallige mange tester overalt, men blir jo bare forvirra..

Jeg tenkte litt på dette;

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300440&view=detailed

eller dette:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=FRO

Men veit ikke hva som er lurest osv..

 

noen gi meg noen tips og hint?

 

hmms..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, tror du tar litt feil ang at 6800 er bedre en X800, men ønsker ikke å gå nærmere inn på dette i frykt for og starte en Nvidia vs Ati tråd...

 

Men du sier du vil ha det råeste, da ville jeg ikke gått for et 6800GT ei heller V999.

 

Vis du vil ha det råeste ville jeg gått for et X800 XT PE eller et 6800U.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Min rangering etter hva jeg ville kjøpt om penger ikke hadde vært en hindring er forholdsvis lite kontroversiell tror jeg:

 

1. 6800 Ultra/X800 XT PE

2. 6800GT/X800 Pro VIVO

3. X800 Pro

4. 6800NU

5. 6800LE/X700XT/6600GT

 

Jeg har ingen fan tendenser, og kommer nok til å kjøpe ett bra kort (ati eller nvidia) som har en bra pris når jeg har råd til det. Mest sannsynlig ikke de kortene som ligger på nr. 1 i allefall :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde holdt meg til et Radeon 9800PRO kort. (de er rimelige)

Og heller ventet på et kort som har 512MB RAM !!

 

Grunnen er at et spill som Doom3,MÅ ha 512MB RAM for å kunne kjøre høyeste kvalitet. Se Link :http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040809/index.html

 

Jeg siterer :

"Ultra Quality (max. quality): for 512MB video cards. Settings comprise each texture, diffuse, specular and normal map at full resolution with no compression. " :D

 

"High Quality: for 256MB video cards. Uses compression ( DXT1,3,5 ) for specular diffuse and no compression for normal maps. This looks very similar to Ultra quality but the compression does cause some loss. :)

 

Det er tydeligvis at det bare er et tidspørsmål før 512MB versionene dukker opp.

De beste grafikkortene koster mye uansett,så jeg ville ventet på 512MB versionen. :thumbup:

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Jeg hadde holdt meg til et Radeon 9800PRO kort. (de er rimelige)

Og heller ventet på et kort som har 512MB RAM !!

 

Grunnen er at et spill som Doom3,MÅ ha 512MB RAM for å kunne kjøre høyeste kvalitet. Se Link :http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040809/index.html

 

Jeg siterer :

"Ultra Quality (max. quality): for 512MB video cards. Settings comprise each texture, diffuse, specular and normal map at full resolution with no compression. " :D

 

"High Quality: for 256MB video cards. Uses compression ( DXT1,3,5 ) for specular diffuse and no compression for normal maps. This looks very similar to Ultra quality but the compression does cause some loss. :)

 

Det er tydeligvis at det bare er et tidspørsmål før 512MB versionene dukker opp.

De beste grafikkortene koster mye uansett,så jeg ville ventet på 512MB versionen. :thumbup:

Stemmer ikke helt. Kjører Doom3 helt fint på min PC med 6800Ultra. Man tjener litt på å overklokke, å når da resten av systemet er rimelig heftig, så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

JimRamse skrev : "Stemmer ikke helt. Kjører Doom3 helt fint på min PC med 6800Ultra. Man tjener litt på å overklokke, å når da resten av systemet er rimelig heftig, så er det ikke noe problem."

 

Saken er,at en MÅ ha 512MB RAM på grafikkortet,for å kunne kjøre best kvalitet.

Da hjelper det ikke at du har det beste 256MB versionen av et Grafikkort.

 

Det var det jeg ville frem til.

det er og grunnen til at jeg venter med å kjøpe nytt skjermkort,til 512MB versionen er tilgjengelig. (holder meg til mitt 9800PRO til det skjer)

Lenke til kommentar
JimRamse skrev : "Stemmer ikke helt. Kjører Doom3 helt fint på min PC med 6800Ultra. Man tjener litt på å overklokke, å når da resten av systemet er rimelig heftig, så er det ikke noe problem."

 

Saken er,at en MÅ ha 512MB RAM på grafikkortet,for å kunne kjøre best kvalitet.

Da hjelper det ikke at du har det beste 256MB versionen av et Grafikkort.

 

Det var det jeg ville frem til.

det er og grunnen til at jeg venter med å kjøpe nytt skjermkort,til 512MB versionen er tilgjengelig. (holder meg til mitt 9800PRO til det skjer)

Rart at jeg har ett snitt på tett på 100FPS med mitt oppsett på 1280x1024 å Ultra High da? Når jeg kjører Timedemoen altså. Har spilt igjenom spillet også på denne innstillingen så tror nok jeg vet bedre enn deg hva som lagger på min maskin. Ikke tro alt du leser.........Man trenger ikke 512MB med RAM for å spille ultra high.

 

Å jeg er ikke den eneste. Her er en samling av mange her på forumet som tester ytelsen sin i Doom3 med 1280x1024 med Ultra High

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=277005&hl=

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...