Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL Priser - Blir vi lurt hver gang?


Anbefalte innlegg

Jaja.. dritter nå i catch for min del nå. Skal bytte til Telenor nå.

 

 

Fikk tilbud om å redusere fra 1000 til 800 av catch nå før jul, men da måtte jeg binde meg 2 nye år.

 

Er ikke dum heller.

 

 

Det der som noen her sier at man må selv må være bevist på at når man binder seg så er det eget ansvar med tanke på binding og pris så er dette bare tull!

Og sammenligne med bank rente... bare tull!

 

Jeg kan velge hvilken bank jeg vil, jeg kan velge hvem jeg skal ha strøm fra, jeg kan velge hvor jeg skal kjøpe dass-papir osv..osv....

 

MEN jeg kan ikke velge noe annet en catch, da det ikke finnes noen andre en dem som kan tilby meg bredbånd. Men nå kommer heldigvis telenor her hvor jeg bor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VERDIPAKKE: Dette sparer du ved å velge ADSL bredbånd fra CATCH: 

* Ingen etableringskostnader  Spar opptil 1995,- 

Bredbåndsmodem inkludert i månedsleien  Spar 499,- 

Gratis support med rask responstid; man – fre (8-18)  Vanlige tellerskritt 

ADSL-avgift + moms til Telenor, betales av oss, hvis du ikke har tlf.abonnement  Spar 75,- pr. mnd. 

Én fast IP-adresse er inkludert  Spar 99,- pr. mnd.

 

Klipte dette ut fra Catch i dag. Gratis etablering gjelder over 1700/512.

 

Synes å ha lest i en eller annen avis at lange bindingstider frarådes. Nå er det vanskelig å ungå 1 års binding hos de fleste. Et år går jo ganske fort..

 

Min er faring med Catch er at de tar telefonen meget raskt.

Det tok 14 dager å få abo. opp og gå, fra første henvendelse.

De var villige til å prøve selv om linja var i lengste laget.

Linja har ikke vært nede foreløpig.

Fast ip er inkludert.

Ikke noe månedlig gebyr for å si opp telefonen.

Lenke til kommentar
Stemmer vel ikke helt vel.

Når endret de da?

De hadde noen andre klasser før de masselanserte ADSL men disse har jeg aldri hørt at noen har.

Når Telenor masselanserte ADSL var hastighetene 384/128, 704/128 og 1024/256. I dag er hastighetene 704/128, 1024/256 og 2048/256. Så noen endringer har det da vært.

 

At Telenor ikke er de beste er en ting, men jo, de har endret en kbit/s.

Lenke til kommentar
I dag er hastighetene 704/128, 1024/256 og 2048/256. Så noen endringer har det da vært.

Svjv har da vel Telenor hatt 2048 hele tiden, at de ikke videresolgte dette i Online sin regi er noe annet.

384/128 er fortsatt et produkt som selges av Telenor men ikke til private i Online-systemet på ordinær måte.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig du klager over?

 

Hvis du ikke kan se det TEE, så les alt på nytt. Det at jeg bandt meg i 2 år får så være, men hvis Catch vil ha meg som kunde videre, ja da må de følge de andre med tanke på pris. De kan gjerne flå meg i 2 år, men da er det slutt. Hvis de er litt lur så senker de prisen til eksisterende kunder i takt med resten av markedet, mulig jeg da ville bli en trofast kunde.

 

PS! Jeg har ennå ikke mottatt noe nytt tilbud fra Catch, selv om min kontrakt går ut i neste mnd, så jeg gåt ut i fra at de ikke ønsker meg som kunde lenger.

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan se det TEE, så les alt på nytt. Det at jeg bandt meg i 2 år får så være, men hvis Catch vil ha meg som kunde videre, ja da må de følge de andre med tanke på pris. De kan gjerne flå meg i 2 år, men da er det slutt. Hvis de er litt lur så senker de prisen til eksisterende kunder i takt med resten av markedet, mulig jeg da ville bli en trofast kunde.

Jeg ser du ikke klarte å komme med noe svar på det andre jeg spurte deg om. Siden du tydeligvis ikke synes skriftlige kontrakter er så farlige å overse, ville du også forventet at Catch skulle øke prisene dersom kostnadene deres økte og de ikke tjente penger på prisen du fikk når kontrakten ble inngått?

 

Jeg ser faktisk ikke poenget i å sitte å furte fordi du måtte holde deg til en kontrakt du frivillig signerte på. Når man skriver under på en bindingstid til en fast pris, så nytter det ikke å komme senere med klager på at man ikke liker prisen man godtok.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme båt som de andre catch brukere her på forumet. Jeg har 2 års bindingstid på min adsl linje fra Catch. Det er jo greit at jeg har bundet meg opp for 2 år og skal betale den summen.

 

Men begynner å bli litt lei av at Catch kjører *kampanje* tilbud året rundt og dermed kan ikke eksisterende kunder benytte seg av disse reduserte prisene. De har over telefon lovet meg utallige ganger at de kommer til å redusere de vanlige priser, slik at eksisterende kunder skal få nytte av dette også. Men dessverre har ikke det skjedd noen endring på over 1 år.

 

For en uke side, så jeg at Catch kjørte en knall kampanje på sine sdsl linjer (via catchgamer.no) og dermed ønsket jeg å benytte meg av følgendene tilbud med ny bindingstid fra den datoen sdsl ble lagt inn. Men fikk som svar fra Catch at jeg som eksisterende kunder må betale etableringsgebyr på 2500,- og benytte meg av gamle priser. Jeg konfronterte dem med at jeg som trofast kunde ønsker å få en del fordeler og benytte meg av tilbudet, men fikk avslag på mitt forslag.

 

Skulle da tro at en bedrift ønsker å gi en trofast kunde goder istedenfor nye kunder.

 

Dermed sendte jeg dem en omfattende mail med mine synspunkter ang. dette emne. De som ønsker kan godt få en kopi av den mailen som jeg sendte dem.. ta kontakt via PM.

 

Jeg fikk dessverre avslag på den mailen og eneste løsning som var mulig for catch var å si opp dagens linje, betale mellomlegget for 2 års binding til x antall mnd jeg har igjen av bindingstid og deretter benytte meg av dagens kampanje tilbud på sdsl.

 

Synes at Catch burde ha behandlet denne saken en smule bedre. Siden som andre på denne tråden påpeker, vil mest sannsynlig kunder ikke gå videre med catch etter endt bindingstid. Siden de ikke får benyttet seg av de godene de tilbyr til nye kunder. Er jo snakk om kunderelasjoner i dette tilfelle og på dette feltet gjør ikke catch en tilfredsstillende jobb. Selvom de har meget bra produkter.

 

For å være helt ærlig, tror jeg at en kunde ikke vil beholde en isp grunnet at de har et kjempeprodukt. I dagens marked kreves det mer og kunderelasjoner er et viktig emne som uheldigvis glemmes av de firmaene som har gode produkter til sluttbruker.

Lenke til kommentar
20 Oppsigelse

Kunden kan si opp abonnementet med tre måneders skriftlig varsel. Ved oppsigelse skal forbrukere sende skriftlig varsel til sin forhandler eller

direkte til Catch. Bedrifter og offentlig virksomhet skal sende skriftlig oppsigelse til den forhandler hvor bestillingen opprinnelig fant sted

Skriftlig varsel direkte til Catch skal skje via e-mail til [email protected].

 

9 Priser

Prisene for oppstart og ytelse av tjenesten fremgår for forbrukere på Catch hjemmesider (www.catchcom.com). Bedrifter og offentlig virksomhet

får priser via forhandler.

Catch forbeholder seg retten til å endre prisene til enhver tid. Prisendringer trer i kraft fra og med en måned etter at skriftlig varsel fra Catch til

Kunde er sendt.

Ved utsendelse av utstyr, som eksempelvis utsendelse av modem, tilkommer porto og ekspedisjonsgebyr.

Prisendringer innenfor den bindingstid som fremgår av Catch’s ordrebekreftelse til Kunden (heretter kalt Bindingstiden) forutsetter endringer i

de underliggende priser for den tjenesten som omfattes av Kundens abonnement.

 

Ut i fra ovenståend skulle det med bakgrunn i at den såkalte kampanjen nå har vart et år være grunnlag til å påstå at Catch undeliggende priser er endret. Om du ligger innenfor en bindingstid bør du derved kunne kreve en reduksjon i prisen.

 

Jeg vil nok tro at forbrukerrådet vil gi deg medhold i en klage i dette tilfellet.

 

Sjekk vilkårene som gjaldt når du tegnet abonnementet. Nå gjelder en 3 måneders oppsigelse. så er det bare å beregne lønnsomheten opp mot dette.

 

Her finner du hele utskriften av Catch abonnementsvilkår

Lenke til kommentar

Ut i fra ovenståend skulle det med bakgrunn i at den såkalte kampanjen nå har vart et år være grunnlag til å påstå at Catch undeliggende priser er endret. Om du ligger innenfor en bindingstid bør du derved kunne kreve en reduksjon i prisen.

 

Jeg vil nok tro at forbrukerrådet vil gi deg medhold i en klage i dette tilfellet.

Det var en interessant opplysning du kom med.

 

Tror at Catch svever på grenseland med sine *kampanje* priser og dermed kan dette gå begge veier.

 

Lurer på hva lovteksten sier om kampanje og hvor lenge en bedrift har lov til å holde på med dette, før de opprinnelige prisene blir endret. Skal undersøke dette og komme med en tilbakemelding.

 

Men uten å ha undersøkt noe mer, er det normalt her å tilsi at catch har disse kampanje prisene som underliggende, siden de har lovet over telefon at de kommer til å endre i nærmeste framtid og da bør forbruker anta at vedkommende kan benytte seg av disse prisene når Catch senker de opprinnelige prisene.

Er ikke urimelig å ha denne tankegangen for en forbruker.

 

Dermed bør kanskje kunden ha rett til å benytte seg av disse nye prisene.

Lenke til kommentar

Det må jo tas med at Catch oprinnelig kun leverte til bedriftsmarkedet. Der er det noe mer stivbent en det er i forholdet til forbrukere.

 

Tror ikke det står noe i loven om hvor lenge en kampanje kan vare. Det har vært en del bråk rundt kampanjene til Elkjøp og Lefdal. For å kunne kalle et salg for et salg må det dokumenteres at førprisen er reel. Det samme vil nok kunne gjøres gjeldende når det gjelder kampanjepriser.

 

Som du ser av punkt 9 i Catch vilkår referert i mitt forige innlegg sår det:"Prisene for oppstart og ytelse av tjenesten fremgår for forbrukere på Catch hjemmesider (www.catchcom.com). "

 

Jeg vil tro at det i dette ligger rom for en endring av prisene. Her ser du Gjeldende prisliste hos Catch. Riktig nok har de et forbehold om at disse gjelde for tegning av abonnement i prioden 1. januar - 28. februar 2005. Hvor er i såfall den orinære prislisten?

 

En for stivbeint politikk på dette vil etterhvert pådra Carch kundenes vrede.

 

Jeg tror Catch er på tynn is. Som forbruker må du kunne forvente at regler og vilkår er enkele å forstå. Det kan man trygt si at de ikke er i dette tilfellet.

 

Bruk gjerne noen av mine betenkninger i en klage til Catch. Kommer du ikke igjenom sender du den til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at det i dette ligger rom for en endring av prisene. Her ser du Gjeldende prisliste hos Catch. Riktig nok har de et forbehold om at disse gjelde for tegning av abonnement i prioden 1. januar - 28. februar 2005. Hvor er i såfall den orinære prislisten?

 

Prisene kan være en nøkkelfaktor i dette tilfellet.

 

Som du påpeker er det ikke mulig å finne de ordinære prisene til Catch. Selv de ansatte har problemer med å finne tilbake til disse prisene.

 

Fra en forbrukers synspunkt er det rimelig å anta at disse *kampanje* prisene til Catch er de underforliggende prisene, siden andre priser ikke eksisterer i det hele tatt på deres hjemmesider.

 

Tror at det kan være en meget sterk argument som kan benyttes for å fremme de krav vi forbrukere har.

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Det er godt at selskapenes kundebehandling blir belyst. Catch synes å være dårligst i klassen. Ta kontakt med forbrukerrådet og sjekk Norsk lov.

Catch krever også 3 mnd'ers skriftlig oppsigelse etter kontrakt tidens utløp. Høres sinnsykt ut i mine ører.

Lurer på om flytting er lovlig oppsigelse??

Lenke til kommentar
Er det noen som har oversikten over hvor lenge denne kampanjen har vart, og hva prisene var før kampanjen?

 

De har kjørt tilbud siden starten av 2003

 

Her kan dere se svaret som jeg endelig fikk fra Catch etter flere purringer:

 

Fra Catch:

Når det gjelder prisene vi har kjørt på kampanje er disse brukt i evaluering for hvilke priser vi vil tilby videre for våre kunder som er i avtaleperioder.

 

Catch vil før neste faktureringsperiode sende tilbud til våre kunder om lavere pris/bedre hastighet.

Vår prasksis når det gjelder pristilbud er slik at vi har sendt ut disse når det er mindre enn 3 mnd igjen av avtaleperiode eller når 12 mnd passeres av en lengre periode vil disse motta tilbud. Dette er i henhold til norsk rettspraksis ad inngåtte avtaler.

 

Vi vil frem til neste faktureringsperodie starter sette opp din hastighet til 3000/512 som er den hastigheten vi nå tilbyr som er nærmest kampanjeprisene

Lenke til kommentar
Catch vil før neste faktureringsperiode sende tilbud til våre kunder om lavere pris/bedre hastighet.

Vår prasksis når det gjelder pristilbud er slik at vi har sendt ut disse når det er mindre enn 3 mnd igjen av avtaleperiode eller når 12 mnd passeres av en lengre periode vil disse motta tilbud. Dette er i henhold til norsk rettspraksis ad inngåtte avtaler.

Hmm.. Dermed har de allerede brutt denne avtalen for mitt vedkommende. Har 2 års bindingstid og det har gått 12 mnd i mars 2005.

 

Jeg har verken sett tilbud på nye priser på mail eller per telefon fra catch. Og henhold til deres praksis skulle jeg fått lov til å benytte meg av deres kampanje priser. Hmm dette har jeg også fått avslag på.

 

Er dessverre meget skuffet av Catch. De har jo ulike svar på samme spørsmål. Blir litt selvmotsigelser for Catch. Jeg fikk avslag på det du spurte om killer336. Spurte også om det var mulig å oppgradere til raskere linjer med økt bindingstid, men blankt nei..

 

:mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...