Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL Priser - Blir vi lurt hver gang?


Anbefalte innlegg

er jo et tankekors at "gode gamle" kunder skal nærmest bli straffet med gårsdagens priser. Burde jo vært slik at kunder som holder ut skulle belønnes litt eller!?

Om du prater om Catch(bare) kan det sikkert hende, men vil tro at de som har ADSL fra NGT eller Telenor, har merket deres hastighetsløft.

 

Har nå hatt ADSL fra TN siden forrige sommer, og hvis jeg skal bytte til en annen ISP uten å gå opp i pris eller ned i hastighet, er det bare 1 som kan tilby dette(dog gjennom ownersbuy)

 

Bluecom

 

Jeg betaler 449,- per mnd. (inkl. avgift for ikke å ha telefon) og synes jeg tjener på å holde meg til telenor.(hvis du ser vekk ifra den revva kundeservicen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte ADSL fra Catch 2100/512 til kr 994,- med binding i 2 år. (dumme meg :cry: )

Oppdager at Catch kjører såkalt " Sommerkampanje " som snart har vart et 1/2 år.

Her får de samme linje til kr 599,- med binding i 2 år.

 

Ringte Catch å klaget min nød ang. den prisen som jeg betaler, kontra prisen som de nye får når de tegner abonnement.

 

Ingen forstålese fra Catch. Det var mulig at de kom med justerte priser for de som allerede hadde tegnet abonnement med de gamle prisene i løpet av september.

 

Jeg har bestemt meg for å vente ut september, skjer det ikke noe da kommer jeg til å si opp abonnementet og aldri mer skal jeg binde meg igjen for lengere perioder.

 

Så mitt spørsmål er: SKAL VI GODTA DETTE I FRAMTIDEN. eller skal vi som betaler blodpriser i begynnelsen straffes evig.... :hmm:

Catch har gode linjer, men begynnerå ligne ræva når det gjelder suport.

Har snart 1 år med linje i fra Chatch 1024 shdsl, men er misfornøyd med suporten .........har mest lyst til å bytte... :cry:

Lenke til kommentar

Du kan vel ikkje forvente å få tilbudene på løpande bånd, dei blir brukt for å få nye kunder. Dersom prisen hadde blitt satt ned permanent, for alle nye abb så burde alle tidlegare kundar fått det og, men dersom det er ein kampanje som varer eit par mdn. så er det greit.

Lenke til kommentar
Ikke helt slik det fungerer.

Pr i dag er det Telenor som eier linjene, de leier ut til andre leverandører.

Eneste ting jeg ser vi kan gjøre er å gå over på uavhenige selskaper som Nextgentel og Firstmile!

 

Telenor eier linjene, men det er vel de samme linjene Nextgentel og Firstmile benytter eller?

 

Nå har jo Catch alltid profilert seg på kvalitet og kundeservice, ikke pris...

 

Kundeservice?? Er det service å lure folk til binding i 2 år for så å gi et nytt å mye bedre tilbud til de som kommer et 1/2 år etter. Burde ikke de som var med fra begynnelsen bli tilbudt samme fordel, eller er jeg helt på galt spor??? :hmm:

er nok ikke det samme.

Er ikke Alpha fra NTG leide linjer?

Lenke til kommentar

ærlig talt, når man binder seg til en fast pris så vet man jo hva man går til; linjeprisene vil alltid gå nedover - med mindre man har bundet seg! det er jo slik bredbåndsselskapene kan suge mest mulig penger ut av oss forbrukere. :roll:

 

så slutt å klage, ingen grunn til å syte når dere vet hva dere har gått til! :no:

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å syte nei. Men det er da ganske så normalt at allerede eksisterend ekundr får nyte godt av prisendringer. Det får i vert fall enivest sine kunder. (lokalt breedbånd selskap) Det er det mest vanlie trur eg. Go forresten så eier IKKJE telenor all fiberen. Nokre selskap leier fra tlenor. Nokre slekap leier telenor fra. Og nokre selskap har ingenting med telnor å gjøre.

Lenke til kommentar

Alltid gøy når et firma senker prisene for å lokke til seg nye abonnenter, mens de eksisterende abonnentene må betale den 'gamle' prisen. På den andre siden, hvis de HEVER prisene, så affekteres det alle og ikke kun de nye kundene (står i kontrakten, hvor de kun trenger å gi 2 måneders forvarsel).

 

Skjønner godt at firmaene tross alt skal tjene penger, men slike kampanjer burde også bli tilbudt eksisterende kunder.

 

1. Se gjennom kontrakten om vilkårene.

2. Hvis du finner noe, skriv brev til leverandøren din, og kopi til forbrukerrådet.

 

Det var slik jeg klarte å si opp mitt abonnement hos telenor avidi (internett over tv-kabel) i 2001, fordi avidi forandret pris, hastighet og navn på abonnementet (gikk opp litt i hastighet, ble dyrere, og ble kalt midi ellernoe) og dermed brøt avtalevilkårene i kontrakten.

 

Kun et eksempel fra min side, men det kan hende du kan benytte deg av noe lignende.

Lenke til kommentar

Benytter også Catch som min internettleverandør.

 

Jeg har adsl 1300/384 som jeg betaler ca. 649,- pr. mnd med 2 års bindingstid.

 

Det tidspunktet jeg bestilte linjen var prisen helt OK forhold til markedet, men løpet av sommeren og høsten har prisene sunket drastisk hos de andre ispene her til lands.

 

Dermed ba jeg Catch om å fornye kontrakten min til to nye år, slik at jeg kunne benytte meg av de *nye* prisene de opererer med. Vennlig ba kundeservice meg om å vente til deres høstkampanje er over. Da skulle prisene bli satt ned for alle.

 

Men jeg ser stadig vekk at Catch fornyer deres kampanjeperiode. Når de kommer på slutten av en kampanje periode, setter de bare nye datoer og endrer litt på tilbudet. I dette tilfelle har ikke eksisterende kunder krav på å få satt ned prisen eller få bedre linjer. Siden dette er en såkalt kampanje tilbud.

 

Hvis Catch ønsker å bevare sine trofaste kunder, synes jeg at de burde gi opp det tullet med kampanje perioder som ikke er kampanjer. De varer jo hele året. Greit å ha det 1 mnd. eller liknende.

 

De burde seriøst gjøre noe drastiskt med de *normale prisene*. Greit at de tar litt ekstra ettersom de har bra linjer og god support ( min erfaring ) men at jeg betaler ca. 649,- pr. mnd for 1300/384 er litt drøyt per dags dato.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

En liten oppdatering på denne saken. Etter x antall purringer fikk jeg til slutt dette svaret:

 

"Catch vil før neste faktureringsperiode sende tilbud til våre kunder om lavere pris/bedre hastighet.

Vår prasksis når det gjelder pristilbud er slik at vi har sendt ut disse når det er mindre enn 3 mnd igjen av avtaleperiode eller når 12 mnd passeres av en lengre periode vil disse motta tilbud. Dette er i henhold til norsk rettspraksis ad inngåtte avtaler.

 

Vi vil frem til neste faktureringsperodie starter sette opp din hastighet til 3000/512 som er den hastigheten vi nå tilbyr som er nærmest kampanjeprisene."

 

Så da får jeg vente på tilbud, men at de satt opp linja til 3000/512 var jo meget bra.

 

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Tele2, og er veldig fornøyd. De har flere ganger hatt kampanjer og satt ned prisene i bindingstiden, og de har gjort det enkelt for folk å få lavere priser selv om man har bindingstid.

 

Og ikke nok med det, så kom det et hyggelig brev i posten hvor de ga tilbud om enda lavere priser til eksisterende kunder, dette var da en enda lavere pris enn de tilbød da... :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Offtopic: Er utrulig kjedlig å "slamre" på røret met en mobiltelefon, gir liksom ikke rett effekt. :no: - Har faktisk vurdert å skaffe meg fasttelefon igjen bare av den grunn, eller en mobiltelfon med skikkelig slamre lyd som alternativ når du legger på.,

 

Men det er nå bare slik at bindingstid har sine fordeler og ulemper, bidingstid når det gjelder elektronikk relaterte produkter er stort sett ufordelaktige.

Lenke til kommentar
Bestilte ADSL fra Catch 2100/512 til kr 994,- med binding i 2 år. (dumme meg :cry: )

Oppdager at Catch kjører såkalt " Sommerkampanje " som snart har vart et 1/2 år.

Her får de samme linje til kr 599,- med binding i 2 år.

 

Ringte Catch å klaget min nød ang. den prisen som jeg betaler, kontra prisen som de nye får når de tegner abonnement.

 

Ingen forstålese fra Catch. Det var mulig at de kom med justerte priser for de som allerede hadde tegnet abonnement med de gamle prisene i løpet av september.

 

Jeg har bestemt meg for å vente ut september, skjer det ikke noe da kommer jeg til å si opp abonnementet og aldri mer skal jeg binde meg igjen for lengere perioder.

 

Så mitt spørsmål er: SKAL VI GODTA DETTE I FRAMTIDEN. eller skal vi som betaler blodpriser i begynnelsen straffes evig.... :hmm:

Hva er det egentlig du klager over?

 

Du skrev en kontrakt på abonnement hvor du bandt deg i 2 år til en bestemt pris. Så klager du på at du faktisk må forholde deg til avtalen du har skrevet under på, og i tillegg spør du om vi skal godta dette i framtiden?

 

Hva er det vi ikke skal godta? Skal vi protestere på at vi må overholde kontrakter vi frivillig inngår? Skal vi protestere på at avtaler faktisk er juridisk bindende?

 

Dersom en avtale ikke skal være verdt mer enn det du ønsker her, vil du da også godta at Catch hever prisene dersom kostnadene skulle bli så høye at de ikke tjener penger på det, eller mener du at de må forholde seg til den prisen som er avtalt?

 

Retten til å bryte en kontrakt burde jo gå begge veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...