Gå til innhold

Fest og drikking hver helg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør meg ingenting å gå på byn hver helg i en periode. I sommer lå det på rundt to ganger i uken, litt avhengig av fridager osv. Når det gjelder å drikke seg dritings, så er jeg litt usikker på hva dere mener med dette.

 

Når er man egentlig dritings? Når man ikke kan gå beint? Klår på ukjente damer Snakker utydelig? Kryper istsdenfor å gå? Ligger og spyr?

Lenke til kommentar
Drikker i snitt kanskje annen hver uke, varierer veldig ettersom hva som skjer osv. Jeg tror egentlig ikke jeg tar skade av det på noen som helst måte. Men folk som hele uka kun handler om å drikke i helgen for, de er tragiske!

jobber/trener hele uka så hvorfor skal jeg ikke glede meg til å feste i helga?

Er jo ikke altid jeg drikker, men på fest drar jeg. Er jo der folk er... filmkvelder har jeg fått nok av på en god stund....

 

er jeg tragisk?

Hvis jogging og trening bare er plikt og 5 av 7 dager i livet ditt er kjipe, og du kun gleder deg til helga for å kunne ruse deg vekk fra hverdagen, ja da er det tragisk.

1. jeg jogger ikke, vekter her i gården.

2. har jeg sagt at 5 av 7 dager av mitt liv er kjipe?

3. Sa jeg at jeg kun gledet meg til helga for og ruse meg? btw: jeg drikker, jeg "ruser" meg ikke, får det til og høres ut som jeg er narkoman.

4. Og feste er sosialt, gjør det ikke kun for og drikke.

5. jobb er plikt, jeg er lærling så gjør det ikke akkurat for lønna.

 

 

slutt og legg ord i munnen min....

Jogger skulle være jobber.

 

Forøvrig bør du legge merke til ordet hvis, et ord som i denne sammenhengen medfører at jeg ikke påstår noe som helst om deg, eller legger ord i munnen din. Derimot spesifiserer jeg hva som eventuelt ville gjort situasjonen din tragisk. Dermed var det opp til deg selv å avgjøre. :roll:

Lenke til kommentar
Hver helg er vel greit for de som takler/liker det. Selv har eg drukket nok i mitt liv at nå drikkes det kun når det frister som f.eks noen har en kul fest på gang eller noe.

Verdt å merke seg at de som ikke takler det ofte ikke oppdager det før de skal slutte.

 

Et godt råd til de som driker mye og ofte er dermed å ta seg en måneds totalavbrekk en gang i året. Hvis det er vanskelig, så bør bjellene begynne å ringe.

Lenke til kommentar
Forøvrig bør du legge merke til ordet hvis, et ord som i denne sammenhengen medfører at jeg ikke påstår noe som helst om deg, eller legger ord i munnen din. Derimot spesifiserer jeg hva som eventuelt ville gjort situasjonen din tragisk. Dermed var det opp til deg selv å avgjøre. :roll:

greit. avgjør at jeg ikke er tragisk, etter din mening.

Lenke til kommentar
Dere som nevner at drikking er sosialt, syntes jeg formulerer dere litt i feil ende...

Selve etanolen gjør deg ikke annet enn svimmel og litt dummere. Det er vel heller forventingene til hva du skal gjøre når du drikker som gjør deg sosial, ikke alkoholen i seg selv. Så jeg mener fast og bestemt at du kan ha det minst like sosialt uten alkohol.

Alkoholen fjerner en del barrierer fra hjernen og som resultat blir man mindre kritisk til det man sier, eller mer åpen om man vil. Selvsagt kan man oppleve tilsvarende ting uten alkohol, f.eks. ved å være overtrøtt. Alkoholen gjør helt klart en forskjell, men en del avholdsfolk vil ikke helt gå med på dette.

1. Jeg er ikke avholdsmann 2. Jeg vet helt klart hva alkohol gjør med kroppen. Jeg mener bare at man ikke trenger alkohol for å ha det gøy og sosialt.

Noen trenger tilførsel av alkohol for å bli sosiale, andre trenger det ikke.. ;) (jada det var satt litt på spissen)

Lenke til kommentar
Jeg mener bare at man ikke trenger alkohol for å ha det gøy og sosialt.

Noen trenger tilførsel av alkohol for å bli sosiale, andre trenger det ikke.. ;) (jada det var satt litt på spissen)

At man må drikke for å ha det gøy er vel en myte på linje med at røykere er sosiale. Jeg har i hvert fall hatt en del opplevelser som jeg vanskelig kan se for meg når det ikke er alkohol eller sterkere stoffer med i bildet. Flere måter å ha det gøy på vet du.

Lenke til kommentar
Jeg undres over hvor mange hjerneceller du mister av bare en liter øl...det må være mange... Tenk hvor mange øl du må drikke før du blir skikkelig full da!

 

Når du først er dritings tilsvarer det litervis med øl og millionvis av hjerneceller, du blir jo dum etterhvert :ermm:

Kan ikke si annet en at det der var det dummeste jeg noensinne har hørt...

 

Det er ikke fordi at en dreper hjerneseller en blir full, men fordi at en svekker sentralnervesystemet eller noe sånt!

Lenke til kommentar
Jeg undres over hvor mange hjerneceller du mister av bare en liter øl...det må være mange... Tenk hvor mange øl du må drikke før du blir skikkelig full da!

 

Når du først er dritings tilsvarer det litervis med øl og millionvis av hjerneceller, du blir jo dum etterhvert :ermm:

Kan ikke si annet en at det der var det dummeste jeg noensinne har hørt...

 

Det er ikke fordi at en dreper hjerneseller en blir full, men fordi at en svekker sentralnervesystemet eller noe sånt!

Hjernecellene forsvinner til slutt. Når alkoholen går ut i blodet og når hjernen, bryter det ned hjerneceller.

 

...og det var ikke ment at du blir full fordi du mister hjerneceller...

Lenke til kommentar
Jeg undres over hvor mange hjerneceller du mister av bare en liter øl...det må være mange... Tenk hvor mange øl du må drikke før du blir skikkelig full da!

 

Når du først er dritings tilsvarer det litervis med øl og millionvis av hjerneceller, du blir jo dum etterhvert :ermm:

Kan ikke si annet en at det der var det dummeste jeg noensinne har hørt...

 

Det er ikke fordi at en dreper hjerneseller en blir full, men fordi at en svekker sentralnervesystemet eller noe sånt!

Alkohol dreper hjerneceller på lik linje med mange andre giftstoffer.

 

Hehe og hvis alkohol hadde stimulert sentralnervesystemet tror jeg enhvær heroinist hadde vært alkis. Alkohol påviker kjemien (nervecellene) i hjernen din, men den svekker også nerve systemet ditt.

 

 

Hehe: må bare offentliggjøre denne teorien::

 

Man drikker seg snydens en kveld--->mister en haug med hjerneceller. Men ta det med ro, det er ikke like farlig som det høres ut som, iom vi produserer nye ettervært (så lenge man ikke drikker hele tiden..)

 

Hvis jeg da støtter meg til darwins teori/ den sterkeste/mest tilpassningsdyktige overlever, vil jo dette gi et perfekt grunnlag for produksjon av nye hjerneceller!! (iom alkoholen eliminererde svakeste først!) Hvis man da drikker jevnlig slik at man får bygd opp hjernecellene igjen i mellomtiden, vil man jo teoretisk sett bli smartere av å drikke!!

Lenke til kommentar
Man drikker seg snydens en kveld--->mister en haug med hjerneceller. Men ta det med ro, det er ikke like farlig som det høres ut som, iom vi produserer nye ettervært (så lenge man ikke drikker hele tiden..)

Nervecellene (de som er bl.a. i hjernen) er en av de cellene som kroppen ikke klarer å produsere mer av etter at man har vokst opp. (Eller er født, en voksen person kan ikke produsere nye hjerneceller). Men nå bruker vi allikevel bare noen få prosent av kapasiteten allikevel, så det man blir nok ikke merkbart dummer over tid.

Lenke til kommentar
Man drikker seg snydens en kveld--->mister en haug med hjerneceller. Men ta det med ro, det er ikke like farlig som det høres ut som, iom vi produserer nye ettervært (så lenge man ikke drikker hele tiden..)

Nervecellene (de som er bl.a. i hjernen) er en av de cellene som kroppen ikke klarer å produsere mer av etter at man har vokst opp. (Eller er født, en voksen person kan ikke produsere nye hjerneceller). Men nå bruker vi allikevel bare noen få prosent av kapasiteten allikevel, så det man blir nok ikke merkbart dummer over tid.

den er mest ment som en spøk :))))

Lenke til kommentar
Man drikker seg snydens en kveld--->mister en haug med hjerneceller. Men ta det med ro, det er ikke like farlig som det høres ut som, iom vi produserer nye ettervært (så lenge man ikke drikker hele tiden..)

Nervecellene (de som er bl.a. i hjernen) er en av de cellene som kroppen ikke klarer å produsere mer av etter at man har vokst opp. (Eller er født, en voksen person kan ikke produsere nye hjerneceller). Men nå bruker vi allikevel bare noen få prosent av kapasiteten allikevel, så det man blir nok ikke merkbart dummer over tid.

den er mest ment som en spøk :))))

Forsåvidt har vel disse nervecellene masse støtteceller som delvis kan overta de ødelagte cellenes funksjon. Forøvrig vil jeg nå si at det er mer skadelig for hjernen å sitte foran datoren og tylle i seg cola og fet mat. Du minsker blodforsyningen til hjernen og kan utvikle tromber i kroppens blodårer som kan stenge av viktige blodårer til hjernen, noe som kan føre til celledød. Det er først da du må bruke tid på å trene opp disse cellene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...