Gå til innhold

Fest og drikking hver helg


Anbefalte innlegg

Drikker i snitt kanskje annen hver uke, varierer veldig ettersom hva som skjer osv. Jeg tror egentlig ikke jeg tar skade av det på noen som helst måte. Men folk som hele uka kun handler om å drikke i helgen for, de er tragiske!

jobber/trener hele uka så hvorfor skal jeg ikke glede meg til å feste i helga?

Er jo ikke altid jeg drikker, men på fest drar jeg. Er jo der folk er... filmkvelder har jeg fått nok av på en god stund....

 

er jeg tragisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drikker i snitt kanskje annen hver uke, varierer veldig ettersom hva som skjer osv. Jeg tror egentlig ikke jeg tar skade av det på noen som helst måte. Men folk som hele uka kun handler om å drikke i helgen for, de er tragiske!

jobber/trener hele uka så hvorfor skal jeg ikke glede meg til å feste i helga?

Er jo ikke altid jeg drikker, men på fest drar jeg. Er jo der folk er... filmkvelder har jeg fått nok av på en god stund....

 

er jeg tragisk?

Hvis jogging og trening bare er plikt og 5 av 7 dager i livet ditt er kjipe, og du kun gleder deg til helga for å kunne ruse deg vekk fra hverdagen, ja da er det tragisk.

Lenke til kommentar
Pleier å ha meg en svært fuktig bytur i måneden, kanskje flere alt etter som hva bankkontoen sier ja til.

 

Og til du som sa at du hadde null respekt for de som drikker seg skikkelig god i gassen, det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Skal jeg gå rundt og si at jeg har null respekt for de som ikke drikker? For de som er muslimer, kristne, svarte, hvite osv? Man kan ikke si at man har null respekt for noen som velger å gå en annen sti enn seg selv, det blir bare teit

Såklart kan han si at han har 0 respekt for de som som drikker seg skikkelig god i gassen! Hvorfor skulle han ikke kunne det :hmm:

 

Om du har 0 respekt for de som ikke drikker, jøder, muslimer, kristne osv. får være din sak.

Lenke til kommentar
Drikker i snitt kanskje annen hver uke, varierer veldig ettersom hva som skjer osv. Jeg tror egentlig ikke jeg tar skade av det på noen som helst måte. Men folk som hele uka kun handler om å drikke i helgen for, de er tragiske!

jobber/trener hele uka så hvorfor skal jeg ikke glede meg til å feste i helga?

Er jo ikke altid jeg drikker, men på fest drar jeg. Er jo der folk er... filmkvelder har jeg fått nok av på en god stund....

 

er jeg tragisk?

Hvis jogging og trening bare er plikt og 5 av 7 dager i livet ditt er kjipe, og du kun gleder deg til helga for å kunne ruse deg vekk fra hverdagen, ja da er det tragisk.

1. jeg jogger ikke, vekter her i gården.

2. har jeg sagt at 5 av 7 dager av mitt liv er kjipe?

3. Sa jeg at jeg kun gledet meg til helga for og ruse meg? btw: jeg drikker, jeg "ruser" meg ikke, får det til og høres ut som jeg er narkoman.

4. Og feste er sosialt, gjør det ikke kun for og drikke.

5. jobb er plikt, jeg er lærling så gjør det ikke akkurat for lønna.

 

 

slutt og legg ord i munnen min....

Lenke til kommentar
Hva synes dere om å drikke seg drita og feste hver fredag og lørdag?

Det er rett og slett for dårlig. Hvorfor skal alt konsentreres på disse dagene når det er fem andre å velge mellom. I tillegg blir man trøtt og sliten på en fridag, som bør nytes til det fulle. Ta gjerne en liten fest på tirsdag og torsdag også!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tar meg en drink opp til 3 ganger i uka!

Men jeg drikker meg som regel ikke skitings, det er bare teit.

Noen uker gar jeg ikke ut i det hele tatt, andre ganger blir det 3 ganger pa en uke. Nar skolen begynte, sa drakk jeg 5 dager pa rad... Ikke til a anbefale, men jeg tror faktisk at kroppen min har laert seg a tale alkohol mer pga det, fordi na blir jeg aldri darlig dagen derpa lenger, far bare litt vondt i hodet.

 

Drikke bare for a vaere sosial da, hvis ikke det er en del av planene, er det ikke vits a drikke.

Lenke til kommentar
jobber/trener hele uka så hvorfor skal jeg ikke glede meg til å feste i helga?

Er jo ikke altid jeg drikker, men på fest drar jeg. Er jo der folk er... filmkvelder har jeg fått nok av på en god stund....

 

er jeg tragisk?

Det vet jeg ikke. Men mange er sånn at det _eneste_ de snakker om og tenker på er når, hvor og med hvem de skal drikke, og de drikker seg som oftest sanseløs dritings. Det synes jeg er harry.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Drikke bare for a vaere sosial da, hvis ikke det er en del av planene, er det ikke vits a drikke.

Øl er godt. Er ofte jeg tar meg en tur på pub og kjøper en halvliter og leser avisa. Helt alene.

Tja... det gidder jeg ikke. Blir litt for dyrt hvis jeg skal drive pa sann!

Lenke til kommentar

Dere som nevner at drikking er sosialt, syntes jeg formulerer dere litt i feil ende...

Selve etanolen gjør deg ikke annet enn svimmel og litt dummere. Det er vel heller forventingene til hva du skal gjøre når du drikker som gjør deg sosial, ikke alkoholen i seg selv. Så jeg mener fast og bestemt at du kan ha det minst like sosialt uten alkohol.

 

Det er ikke særlig sosialt å ligge drita full i en grøft er det vel...

Lenke til kommentar
Dere som nevner at drikking er sosialt, syntes jeg formulerer dere litt i feil ende...

Selve etanolen gjør deg ikke annet enn svimmel og litt dummere. Det er vel heller forventingene til hva du skal gjøre når du drikker som gjør deg sosial, ikke alkoholen i seg selv. Så jeg mener fast og bestemt at du kan ha det minst like sosialt uten alkohol.

Alkoholen fjerner en del barrierer fra hjernen og som resultat blir man mindre kritisk til det man sier, eller mer åpen om man vil. Selvsagt kan man oppleve tilsvarende ting uten alkohol, f.eks. ved å være overtrøtt. Alkoholen gjør helt klart en forskjell, men en del avholdsfolk vil ikke helt gå med på dette.

Lenke til kommentar

Grunnen til at drikking er sosialt er fordi den "barrieren" brytes og du blir mer på hugget. Du tør og prate til folk du ikke kjenner og stifter bekjentskap med andre, altså sosialt.

 

Drikker du for mye sprenger du "barrieren" og har ikke kontroll over deg selv. Du kan også si at du blir så sosial at du blir brutal og oppsøker bråk (noen hvertfall)

Lenke til kommentar
Grunnen til at drikking er sosialt er fordi den "barrieren" brytes og du blir mer på hugget. Du tør og prate til folk du ikke kjenner og stifter bekjentskap med andre, altså sosialt.

 

Drikker du for mye sprenger du "barrieren" og har ikke kontroll over deg selv. Du kan også si at du blir så sosial at du blir brutal og oppsøker bråk (noen hvertfall)

noe som har skjedd her :whistle:

derfor tar jeg det med litt ro

Lenke til kommentar
Grunnen til at drikking er sosialt er fordi den "barrieren" brytes og du blir mer på hugget. Du tør og prate til folk du ikke kjenner og stifter bekjentskap med andre, altså sosialt.

 

Drikker du for mye sprenger du "barrieren" og har ikke kontroll over deg selv. Du kan også si at du blir så sosial at du blir brutal og oppsøker bråk (noen hvertfall)

noe som har skjedd her :whistle:

derfor tar jeg det med litt ro

Du skal vite det at jeg har aldri nektet for at drikking ikke er sosialt selv om det kanskje ble formulert litt feil ;)

Lenke til kommentar
jobber/trener hele uka så hvorfor skal jeg ikke glede meg til å feste i helga?

Er jo ikke altid jeg drikker, men på fest drar jeg. Er jo der folk er... filmkvelder har jeg fått nok av på en god stund....

 

er jeg tragisk?

Det vet jeg ikke. Men mange er sånn at det _eneste_ de snakker om og tenker på er når, hvor og med hvem de skal drikke, og de drikker seg som oftest sanseløs dritings. Det synes jeg er harry.

dette er jo gjerne noe folk gjør det første året/halvåret med festing... ofte kalt fjortisfyll.

 

Er helt enig med deg, men de fleste må gjennom fjortisfylla for og kunne lære seg å kontrollere alkohol inntaket.

Lenke til kommentar
Drikke bare for a vaere sosial da, hvis ikke det er en del av planene, er det ikke vits a drikke.

Øl er godt. Er ofte jeg tar meg en tur på pub og kjøper en halvliter og leser avisa. Helt alene.

Tja... det gidder jeg ikke. Blir litt for dyrt hvis jeg skal drive pa sann!

Tja, ett par ganger i måneden er ikke så dyrt. Og det er jo fullt mulig å ha en sekser newcastle stående i kjøleskapet i tilfelle man får lyst på ei øl eller to.

 

Øl er godt, derfor drikker jeg mye øl, men kan ikke huske siste jeg var dritings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...