Gå til innhold

husk spillmagasinet i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror egenklig at de ikke klarer det de prøver på, å få nye seere som ikke spiller å seere som spiller. Forde de som ikke spiller synes at det bare er for nerder, mens nerdene synes at det er noe forbanna drit som inneholder alt annet enn info om spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror egenklig at de ikke klarer det de prøver på, å få nye seere som ikke spiller å seere som spiller. Forde de som ikke spiller synes at det bare er for nerder, mens nerdene synes at det er noe forbanna drit som inneholder alt annet enn info om spill.

Hvorfor synes de som ikke spiller at det bare er for nerder ?

Fant ingenting som skulle tilsi at de skulle få forsterket en evt. slik fordom etter å ha sett programmet, heller tvert om. For øvrig tviler jeg på at det er så mange som bærer rundt på en slik fordom i første omgang. Som de nevnte i programmet, 99% av alle studenter har en eller annen gang prøvd et spill selv. Så godt som alle (i hvert fall gutter) i dag vokser jo opp med spillkonsoller eller pc enten hjemme eller hos venner, og slik var det i hvert fall i min generasjon også (nintendo/c64/atari/amiga).

Når det gjelder Sputnik-seansen, synes jeg det var morsomt at Thomas bare ga faen i spillet og realiserte sin drøm om å synge med han. Slike korte avsporinger kan lette litt på programmets tyngde og bidra til at folk som ikke har dataspillomtaler lørdag kveld som ukas høydepunkt holder interessen oppe.

Samtidig satt jeg og tenkte: Dette kommer sikkert noen til å bruke som et billig poeng de kan whine om på forumet.

Skrevet

Spillmagasinet er et program for de som ikke har spilt ørten tusen spill fra før og som bitcher og winer om at «Pokker, de anmeldte ikke den nye musematta mi, n00bs» osv. Dere kommer aldri til å bli forønyd med et program som kan overleve komersiellt.

Selvom jeg er relativt innhabil i denne saken, så synes jeg Spillmagasinet var et veldig bra program som klarte å presentere spill slik at folk flest kan forstå hva det dreier seg om. I motsettining til hu dama i Nerd klarte Cathrine og stille relativt gode spørsmål som jeg kan tenke meg de fleste som ikke har vært så mye borti spill før lurer på.

Skrevet
Jeg sa til Mamma: Se om du lærer noe....

Joda hu lærte mye, men hvem bryr seg om hvor mange spill som blir solgt? Og hvor mye penger som blir omsatt i spill?

De som ikke kjenner bransjen kanskje?

Skrevet
Jeg sa til Mamma: Se om du lærer noe....

Joda hu lærte mye, men hvem bryr seg om hvor mange spill som blir solgt? Og hvor mye penger som blir omsatt i spill?

Det var faktisk litt interresante fakta han kom med der. Ikke nødvendigvis HVOR mye som blir omsatt, men hvor mye som blir omsatt i forhold til andre ting..

Syntes også det var bra at endelig noen klarte å dra frem poenget at for hvert 18års spill som blir solgt blir det også solgt 9 spill som ikke er über-voldelig. Det er jo bare de spillene som GTA-serien som får medieomtale, og da virker det jo som om det er BARE sånt som spilles på konsoll/pc.

Det som igjen er synd, er at jeg tror det var alt for få som så akkurat den delen, og at folk fremdeles kommer til å ha fordommer mot konsoller pga voldsspillene..

Skrevet

Fant ingenting som skulle tilsi at de skulle få forsterket en evt. slik fordom etter å ha sett programmet, heller tvert om.

Jada, men det er etter man har sett programmet.

Skrevet

Må bare sende en hilsen til Reeltime som var med på å produsere Spillemagasinet på TV2. Kjenner dem som jobber der så. Jeg skal se på det, neste lørdag :) eller ihvertfall ta det opp :)

Michal

Skrevet

Fant ingenting som skulle tilsi at de skulle få forsterket en evt. slik fordom etter å ha sett programmet, heller tvert om.

Jada, men det er etter man har sett programmet.

Så ut som om du snakket om etter at de hadde sett programmet...

Forde de som ikke spiller synes at det bare er for nerder, mens nerdene synes at det er noe forbanna drit som inneholder alt annet enn info om spill.

"det inneholder alt annet enn info om spill" = programmet => de du snakker om må ha sett det for å bedømme.

Skrevet

minner nok ein gong om spillmagasinet. før sjå om dei som ikkje var heilt fornøyd med første episode liker denne betre.

i kveldens program skal dei:

Thomas Strzelecki kjører lastebilspill sammen med Sputnik, Rallykjøreren Henning Solberg vil konkurrere mot deg i NM i virtuelt rally, og Cathrine Lilleaas prøver seg på fly-simulator

(kanskje ikkje alle vert like glade for den utheva delen, men dette må vel vere ein trykkfeil sidan det var det dei gjorde i første episode)

Skrevet (endret)

Bra noen likte denne episoden bedre enn første, og jeg kan faktisk forstå at andre ikke gjorde det.

Vi ser våre egne feil underveis også, og det er en rekke ting vi har blitt oppmerksomme på underveis. Det er bare å komme med feedback så tar vi det til oss. :D

Frode

Endret av Spillmagasinet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...