Gå til innhold

PS Data satser stort på Thermaltake!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

863 var jo latterlig billg. Er jo ikke stort mere enn en bra kjøleribbe og ei bra vifte koster :) Håper dette sette blir så populært at de andre produsentene også dropper prisene litt og begynner å tenke litt nytt. Snodig at det heter "Big Water Cooler" når det i realiteten er en av de mest kompakte som er å få :)

Lenke til kommentar
Dette settet var jo FETT :!: ! Kan ikke noen si om det gikk greit å mekke på en GPU-blokk i tillegg?

 

Jeg hadde seriøs tenkt å bestille fra MPX når det nærmet seg lagerstatusdatoen deres, men nå er jo valget gitt! Er det noen som vet når PS får det på lager? Det står bare sånn ubekreftet.

Det står ubekrefter 02.10 men siden det er på en lørdag så tror jeg ikke den datoen stemmer.

 

MPX har nå (etter å ha skøvet datoen frem flere ganger) hatt 11.10 som lagerdato en stund, og siden jeg tipper at både MPX og PSdata har samme leverandør, så tipper jeg at 11.10 er den reelle datoen.

 

Det er ihverfall lov å håpe :-)

 

Ang. GPU blokk så er den veldig enkel å montere, bare kjør slangen innom GPU blokka på vei tilbake fra CPU til tank.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Har nå bestilt settet + GPU-blokka som PS hadde. Men det er ikke noe fali' å koplet på GPU i tillegg til CPU med tanke på temp? Jeg skal ikke klokke (noe særlig :p regner jeg med). Grunnen til vannkjøling mens jeg ikke vil kloke er at siden det er like billig som relativt god luftkjøling til CPU og GPU så er det deiligst med et lavt lydnivå!

Slangene passer også eller?

Lenke til kommentar
Har nå bestilt settet + GPU-blokka som PS hadde. Men det er ikke noe fali' å koplet på GPU i tillegg til CPU med tanke på temp? Jeg skal ikke klokke (noe særlig :p regner jeg med). Grunnen til vannkjøling mens jeg ikke vil kloke er at siden det er like billig som relativt god luftkjøling til CPU og GPU så er det deiligst med et lavt lydnivå!

Slangene passer også eller?

Slangene passer ja!

Lenke til kommentar

Passer den GPU-blokken på 6800? Siden sier at det er en universalblokk til ATi- og nVidia-kort, men jeg er litt skeptisk. :)

 

Uansett virker dette som en ypperlig newbievannkjøleløsning, tror jaggu jeg skal slå til hvis jeg kan emigrere til AMD64-plattform med det samme settet.

 

MPX var skeptiske til å bruke settet på 939-sokkel.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=290598

 

Jeg har snakket med MPX, og han som "satt på" de produktene anbefalte meg å ikke prøve.

 

Kanskje den kunne tilpasses med litt arbeid, men han ville ikke anbefale meg å satse på det.

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var bra av PS-DATA! Koster jo faktisk ikke mer en en god luftkjøler. Tenker jeg leser et par tester før jeg legger med i kveld, så har jeg litt å fordøye over natten. Har ikke tenk å kjøpe dette settet, men synes det virket som et greit kjøp. Selv om jeg i aller høyeste grad foretrekker egendefiner og/eller hjemmelaget :p

 

EDIT

Endret av LOZER
Lenke til kommentar
Slangene passer ja!

Hvilken dim er det på slangene?

Hvis jeg tolker infoen om BigWater CPU-blokka riktig, er slangendimensjonen 1/4" eller 6,4mm

Dette fordi det står som dimensjonen på "Quick install Connector(1)", og de to andre,3/8"(10mm) og 1/2"(12mm) regnes som "normale"

Slangedimensjonen er jo omtrent det eneste eneste som har blitt kritisert i de testene jeg har lest... :)

 

Ville tro at det var samme dimensjonen på GPU-blokka også... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...