Gå til innhold

PC på Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Det blei 500,- billigere å sette sammen en pc hos netshop som er lik, og da manglet det en del programvare. Dinsidetilbudet er selvfølgelig bedre, men det er hakket over i pris.

 

 

Ingenting i veien med oppgraderingsmuligheter på pcene, plass til nytt agp-grafikkort i de aller fleste, opp til 2GB minne, og minimum 3 pci-spor. Eneste som er vanskelig er å oppgradere prosessor.

 

At produktbetegnelsen er lite informativ er jeg enig i, men 90% av de som kjøper pc veit ikke hva ulike betegnelser på produkter betyr engang.

 

Ytelsen er ikke noe å rope hurra for? Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Er IKKE stor forskjell på den pcen og tilsvarende fra nettbutikk i ren ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir litt feil å se isolert på kun dette tilfellet. Hvis vi beveger oss litt lenger opp i pris vil forskjellene bli større og større.

 

Det er 500 kr som man kan bruke på andre ting, den programvaren som følger med disse ferdigpcene bortsett fra operativsystem føler jeg har liten verdi.

 

Greit at du kan ha 2gb minne i pcen, men det hjelper lite når PC2700 er høyeste hastighet, dette begrenser mulighetene føler jeg. Samtidig er disse kortene neppe overklokkingsvennlige. 3 pci holder som regel, men med alle de fylt og i et mini kabinett vil det bli ganske fullt der nede og dårlig luftgjennomstrømning i tillegg som igjen fører til økt varmeutvikling.

 

Enig i at ikke mange blir så veldig mye mer opplyst hvis de hadde kostet på seg å skrive 9200 256mb, men det er ingen unnskyldning for ikke å gjøre det.

 

Hvis man velger de ABSOLUTT billigste delene hos webshoppene slik at man akkurat er på grensen noe som jeg ikke hadde gjort. Regner jeg med at forskjellen i pris ville blitt endel større.

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall enig i at å kjøpe pc på nett er bedre enn på elkjøp for de som har litt peil til hva de trenger :)

 

Og jo dyrere pc jo større forskjell.

 

Men for vanlige folk uten så veldig peil på pc, så føler de seg tryggere ved handel i butikk da de får en å snakke med, og kan gå tilbake til butikken om det blir problemer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg tittet på konklusjonen hos DinSide. De mener jo tilbudet fra Komplett er bra, men på nettsiden til Komplett har de jo endret produktene samtidig som at prisen er nesten 500,- dyrere enn det som er oppgitt på dinside. Er ikke dette litt lureri fra Kompletts side? Hadde eg. bestemt meg for å kjøpe denne PCen, men nå er jeg ikke sikker lenger.

Lenke til kommentar
Så er kanskje Netshop sitt pakketilbud u/skjerm best?:

 

Prosessor: AMD64 3000+

Prosessorhastighet: 2.0 GHz

Minne: 512 MB

Harddiskstørrelse: 200 GB

Grafikkort brikke: Radeon 9550

CD/DVD-leser/brenner: Nec ND-3500

 

Garanti: 3 år

Forventet leveringstid: 7 dager fra alle varer på vårt lager

 

Pris uten skjerm: 7995,- Kr

 

NEtshops tilbud

:yes:

 

Dessuten er Netshop butikken som kan det de driver med, glimrende service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...