Gå til innhold

Hvor ble det av Amiga?


Anbefalte innlegg

Mimre..mimre :love:

 

Sensible World of Soccer ( SWOS ) var bare helt konge, etter at dette kom ut da ble Kick off lagt på hylla for godt.

 

Det er fremdeles folk som sitter å oppdaterer dette spillet feks her : http://www.viewtronix.uklinux.net/

 

Indiana jones- Fate of Atlantis , hadde ikke harddisk men hadde en ekstra floppy-drive så jeg slapp å swape disketter så ofte...hehe

 

Og selvsagt Elite samt Cannon fodder 1 (ikke 2 den var dårlig)

Endret av Terje_2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mine favoritter

 

1.North and South

2.Gods

3.Giana sisters

4.Conan

5.Moonstone

6.Cruise for a corpse

7.Ports of Call

8.Another world

9.kick off

10. international karate

11.monkey island

12.Larry

13.Pinnball Dreams (tror jeg)

14.eye of the beholder

15.(et bil spill du så bilene ovenifra, den gangen var det utrolig flott grafikk på det)

16.stunt car racer

17.speedbal

Lenke til kommentar

*Sukk* Those were the days..

 

Husker godt min A1200 , husker og at jeg sikla på en A4000 , men den var dyr...

Var veldig mange gode spill på den tiden , men Commodore var trege til å følge utvikligen , og det var en kjip tid da spillstudioene begynte å droppe Amiga.

 

Piratkopiering var også noe spillutviklerne slet veldig med på Amiga.

 

Husker spesielt hvor surt det var da når spillmakerne i Team17 droppa Amiga.

Det var en gruppe som hadde ligget i front i mange år. :no:

 

Etter tips fra "Tomle" her inne har jeg lasta ned WinUAE og lasta ned et par klassikere. Den jeg digger mest er Bloodnet , en skikkelig Cyberpunk klassiker med en fet story. Den er bare sååå bra!! :love:

 

Har også lastet ned Beneath a steel sky. Det er et meget bra spill!!

Digger humoren fra den tida! :yes:

Lenke til kommentar

Savner Amigaen min jeg :(

 

Likte spesiellt godt å spille superfrog.. Fin-fin grafikk og kul musikk. Det var dager det. og så husker jeg ennå skuffelsen når jeg kom til kamerater med pc og skulle spille spill som Dune 2, Ports of call og wings of fury på de. Fy flate så mye bedre grafikk det var på Amiga! kunne ikke forstå at noen var så dumme at de kjøpte seg en pc i stedet for amiga :)

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men jeg var en av de få som holdt ut til for noen få år siden med amigaen.

Først i 2000 gikk jeg over til pc, og kun på grunn av spillet Hitman. Jeg har fortsatt min (SVÆRT) utbygde Amiga 1200 med BlizzardVision 8MB grafikk kort, BlizzardPPC akselleratorkort (240 Mhz 603 ppc prosessor og 68040) med hele 96 MB edo ram, scsi cd brenner og 4 GB scsi disk i et Fulltower. Monster av en maskin. Tenker litt på å selge den hvis noen som lover å ta godt vare på den er interessert. Wipeout 2097 var aldri så bra som på Amiga. For ikke å snakke om Flashback og Frontier: Elite 2 :love:

Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men jeg var en av de få som holdt ut til for noen få år siden med amigaen.

Først i 2000 gikk jeg over til pc, og kun på grunn av spillet Hitman. Jeg har fortsatt min (SVÆRT) utbygde Amiga 1200 med BlizzardVision 8MB grafikk kort, BlizzardPPC akselleratorkort (240 Mhz 603 ppc prosessor og 68040) med hele 96 MB edo ram, scsi cd brenner og 4 GB scsi disk i et Fulltower. Monster av en maskin. Tenker litt på å selge den hvis noen som lover å ta godt vare på den er interessert. Wipeout 2097 var aldri så bra som på Amiga. For ikke å snakke om Flashback og Frontier: Elite 2 :love:

Wipeout 2097 på Amiga???

Du tenker vel på PSX? Tror nok Amigaen hadde slitt litt med den 3D grafikken;)

Lenke til kommentar
Wipeout 2097 på Amiga???

Du tenker vel på PSX? Tror nok Amigaen hadde slitt litt med den 3D grafikken;)

Har man en relativt oppegående Amiga fungerer Wipeout glimrende.

 

Var også et annet kult lignende bilspill der man kunne kjøre med Clint Eastwood, Sylvester Stalllone. Var forskjellige brett der det siste var etter atom krig eller noe...

 

Nitro.

Lenke til kommentar
Etter tips fra "Tomle" her inne har jeg lasta ned WinUAE og lasta ned et par klassikere. Den jeg digger mest er Bloodnet , en skikkelig Cyberpunk klassiker med en fet story. Den er bare sååå bra!! :love:

Jasså, de rakk å slippe bloodnet før amigaen gikk nedenunder og hjem. Husker jeg spilte det en del på PCen. Skjønte det dog ikke helt på den tiden, og ble til slutt bare vampyr. Kjipt.

Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men jeg var en av de få som holdt ut til for noen få år siden med amigaen.

Først i 2000 gikk jeg over til pc, og kun på grunn av spillet Hitman. Jeg har fortsatt min (SVÆRT) utbygde Amiga 1200 med BlizzardVision 8MB grafikk kort, BlizzardPPC akselleratorkort (240 Mhz 603 ppc prosessor og 68040) med hele 96 MB edo ram, scsi cd brenner og 4 GB scsi disk i et Fulltower. Monster av en maskin. Tenker litt på å selge den hvis noen som lover å ta godt vare på den er interessert. Wipeout 2097 var aldri så bra som på Amiga. For ikke å snakke om Flashback og Frontier: Elite 2 :love:

Jasså, hvordan taklet den livet på nettet da? Eller fikk den aldri sjekket det ut? Satt tilfeldigvis med en kar i kalssen i dag, og han begynte å herje med workbenchen. Uten at jeg hadde nevnt noe :)

 

Ellers høres den maskinen deilig ut den, men det er vel stress å få sendt den noen steder vil jeg tro.

Lenke til kommentar

15.(et bil spill du så bilene ovenifra, den gangen var det utrolig flott grafikk på det)

 

Var vel ikke tilfeldigvis Super Cars 2, med nydelige biler som du kjørte ovenfra!!!

 

Likte forresten Test drive II også!!

 

North & South var bare fantastisk, og så var det ett som het Kingdoms of England eller noe sånt, det var skikkelig bra det også!!! :love::love::love:

 

Og F-18 Interceptor!!!! Utrolig gøy, selv om jeg aldri fikk til å "Locke" missilene på fiendens fly.. Hadde vært greit med en manual ja, men da var en 10-12 år og uten jobb...

 

Jeg kjøpte min Amiga 500 for 13,000 med matriseskriver og Phillips RGB monitor!! sikkert ikke mer enn 14 tommer, men for ett bilde!

 

Edit: Jeg fant en amiga spilldatabase: http://www.angusm.demon.co.uk/AGDB/AGDB.html

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...