Gå til innhold

Omtale av Locomotion (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet det, men er teit at man faktisk må BYGGE et map selv, at dette ikke kan være et valg fra menyen av skjønner ikke jeg. Det kan da ikke være så vanskelig Chris Sawyer?

 

 

 

Man kan generere dem selv, og spille de som scenario. Du trener ikke "bygge" brettene.

 

Problemer med "Reliability'en", hva mener du?

Tog og annet holder 10 år før det har 1% reliability.

 

Enig med den gamle måten å bygge jernbane/veier på, selv om den nye funker fint den også. Burde være et valg i options; "Classical/Modern" construction interface.

Locomotions krever denne måten å bygge på, da den er mye mer avansert. Man burde dog ha muligheten for å bygge rette linjer i ett. I forhold til tidsperspektivet i spillet er det vel kanskje mest natulig å bygge ett og ett felt.

Lenke til kommentar

Savner at man ikke kan bygge oppover/nedover bakke i 45 grader, og at man heller ikke kan bygge kryss mellom to spor slik som du ser her i 45 grader.

 

En annen ting jeg savner er mulighet til å trykke på en stasjon og å få opp en liste over hvilken kjøretøy/fly/tog som er innom den stasjonen.

 

Men spillet er genialt, selv om multiplayer også burde støtte mer en 2 players, det er jo ikke mer enn i vanlig TTD det, og det er ufattelig artig å spille flere i OpenTTD.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg ikke grafikken er viktig på slike spill som dette. Dvs jeg synes den biten er helt grei.

 

Det der med reliability er irriterende, har man endel kjøretøy får man en hekkans jobb med å bytte ut alle etter x-antall år. Husker jeg hadde en fix til TTD som gjorde at jeg kunne bytte ut kjøretøy etc etter ett visst antall år, det funket faktisk veldig greit annet enn når man skulle oppgradere til en ny type da. Uansett burde dette vært håndtert bedre, f.eks at det var en hake som man kunne krysse av ved siden av hver av togene man ville bytte ut med en gitt type. Busser, trikker etc er også unødvendig vanskelige å bytte ut. Savner faktisk de gamle depot'ene i så måte. Selv har jeg alltid mislikt denne biten av spillene, dvs utbytting av gamle kjøretøy.

 

Ellers så savner jeg også oppdateringer etter år 2000, blant annet har man fjernet monorail og andre nyvinninger som hvertfall jeg likte i TTD. Noe annet jeg savner i Locomotion er muligheten til å kjøpe opp konkurrenter.

 

Skal bli morsomt å prøve ut Transport Giant, dessverre har det vært litt ustabilt på maskinen min. Skal se hvordan det funker med en reinstall. Men inntrykket mitt av TG er at det er mer klønete på selve byggedelen(jernbane, veier etc) enn Locomotion. Locomotion byr på andre irritasjonsmomenter mht bygging, men synes uansett disse er lettere å venne seg til. Så langt holder jeg faktisk en liten knapp på TTD, skulle bare ønske man kunne pusset DET opp uten å fjerne/legge til funksjoner.

 

Edit: Prisen på Locomotion er forresten meget pen, faktisk så bra at jeg ikke vurderte om jeg skulle kjøpe det eller ikke :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Spillet kan kjøpes online hos Trygames.com..

 

Men du får det fint og billig hos Play.com, så jeg anbefaler deg å kjøpe det herfra.. så får du det fysisk og med fin eske og alt. :)

 

Apollox: Musikken i orginalen var midi-filer.. kvaliteten er en helt annen denne gang, både grafikkmessig og musikkmessig. Like greit å bruke plassen når man uansett skal distribuere spillet på en CD. Den nedlastbare versjonen er ikke mer enn 60-70MB.

Lenke til kommentar
Apollox: Musikken i orginalen var midi-filer.. kvaliteten er en helt annen denne gang, både grafikkmessig og musikkmessig. Like greit å bruke plassen når man uansett skal distribuere spillet på en CD. Den nedlastbare versjonen er ikke mer enn 60-70MB.

like greit å bruke hele cd'en ja, men jeg synes ikke det er noe forskjell verken grafikk- eller lydmessig, nesten bedre musikk på originalen tilogmed.

Så jeg skjønner bare ikke hvor de ekstra ~480 megabytene kommer fra.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

"Data" folderen hos meg er 430 MB, så svaret ligger her. Det ligger blant annet EN haug med *.DAT filer, de er merker med 20s, 40s, 50s etc(ett par for hvert tiår), kanskje det er filer som inneholder info om de forskjellige tiårene eller noe sånt, dvs tilleggsinfo for scenarioer slik at enkelte hendelser er i samsvar med virkelige hendelser...... Aner helt ærlig ikke og ble ikke klokere da jeg prøvde å åpne en av dem heller. De forskjellige scenarioene opptar 30-40 MB... Dvs jeg antar at man har vært litt rause med størrelsen på filene denne gangen.

Lenke til kommentar

Hatt mange timer med dette spillet nå... har ikke kommet meg lengre en første level enda.. snart ikke mer plass å bygge på :)

 

Har oppdaget et par irriterende bugs med spillet.

 

Busser har avogtil en tendens til å kjøre seg fast i et hjørne av byen av ukjent grunn... også lastebiler gjør dette av og til..

 

En annen ting er at om du f.eks. bygger en lastebilstasjon i en by, så får du ikke fjernet den etterpå, fordi byen nekter deg å fjerne en vei som er i bruk...

 

Lastebiler er forresten totalt waste of time å bygge. Nesten umulig å tjene noe på å kjøre mail eller goods f.eks.

 

En annen ting er at du kan 'jukse' ved å bygge en flyplass, og deretter bygge stasjoner ifm med denne, og dermed dekke et helt enormt området med en stasjon. Det er en begrensning, ja, men denne burde vært skjerpet inn betydelig.

 

Som en annen nevnte også, å bytte ut f.eks. 30 busser som er for lav i reliability er et sabla stress.. du får ikke lov å kjøpe en ny buss til en buss, for så å hive den gamle slik du kan gjøre med tog. Et lite tips her er at hvis du følger med i tutorialen så viser det deg en fin måte å kopiere ruter på.

 

Du kan ikke fortelle en båt å gå fra A-Å, du må lage waypoints hele veien, for så å nitidig sette disse opp i ruten etterpå.. stress!

 

men, dette er bare småtteri.. KONGESPILL! :w00t:

Lenke til kommentar
Som en annen nevnte også, å bytte ut f.eks. 30 busser som er for lav i reliability er et sabla stress.. du får ikke lov å kjøpe en ny buss til en buss, for så å hive den gamle slik du kan gjøre med tog. Et lite tips her er at hvis du følger med i tutorialen så viser det deg en fin måte å kopiere ruter på.

Ja, du kan kopiere ruter, men du trenger jo ikke det annet enn når du skal kjøpe nye kjøretøy som skal følge en rute andre kjøretøy også benytter. Om du stopper en buss, drar den over til søplebøtta og kjøper en ny buss får jo denne bussen samme nummer (evt. navn) og rute som bussen du solgte. Du kan måtte plassere den på bakken igjen, men det er jo gjort på nulltid. Synes ikke det tar lenger tid å bytte ut kjøretøy her enn i TT. De varer kanskje kortere, dog.

Lenke til kommentar
Fraværet av maglev-tog var den største skuffelsen i mine øyne. Synes også at tog og trikker krever utskiftninger litt for ofte.

Kunne ikke vært mer enig, både maglev og monorail savnes hos meg.. Forstår ikke hvorfor dette er fjernet, mulig det blir spart til Deluxe utgaven? :)

 

Noe annet jeg la merke til, som egentlig er nok en bagatell er Passasjertallet på flyene. På Concord er det plass til latterlig mange(250 mot rundt 100 i virkeligheten?), mens det på 747 er plass til veldig få(210, noe som er færre enn Concorde!!), samme med A380.

 

Har også problemer med inntjeningen på lastebiler, da særlig postbiler, selv når de kjører fulle begge veier.

 

Tipset dersom du skal rive bort veier i byer er å finne "begynnelsen" på dem, da går det bra, men litt irriterende å måtte rive bort lange veistrekninger.

 

Har heller ikke problemet med at rutene skal lages på ny for busser(som Aasgrad sier kopieres ruten automatisk dersom man tar en og en buss, men forsvinner dersom man ikke er kjapp nok), men når man har busser i flere byer er det _litt_ viktig at man plasserer dem i riktig by når de byttes ut. Derfor var det utrolig greit med depot'er, da hadde man en samling busser, byttet dem ut i en fei og klikket bare på siden av hver enkel buss når man startet dem.. ingen problemer med at noen havnet i feil by eller liknende.

 

Det er ikke bare bussene som "setter" seg fast, har også opplevd det med båter og trikker, dvs de kjører rundt og rundt uten mål og mening.

 

Synes også det er ett kjempekult spill, regner med at Chris fikser opp i disse småtingene etterhvert.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Noe annet jeg la merke til, som egentlig er nok en bagatell er Passasjertallet på flyene. På Concord er det plass til latterlig mange(250 mot rundt 100 i virkeligheten?), mens det på 747 er plass til veldig få(210, noe som er færre enn Concorde!!), samme med A380.

 

Ja, flyene er fryktelig ubalaserte. Concorde gjør mach 2 og frakter flere passasjerer enn de fleste andre. Er egentlig ikke noe vits i å gå for noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har mista litt troen nå, spillet er litt for lett.

På random landskap og snowy hights så paserte jeg 90% før 1960(tror jeg startet i 1920)

Har ca 260 mill £ på bok.

Høyner en rute med land, og legger togbane med hengebro i høyden, tversover 2 byer. Drar da in 300000€ i mnd på et tog, er ikke dette litt for lett?

Ligger på 90%-95% og har spilt ca 18 timer på dette brette +/-

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...