Gå til innhold

Omtale av Locomotion (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg har mista litt troen nå, spillet er litt for lett.

På random landskap og snowy hights så paserte jeg 90% før 1960(tror jeg startet i 1920)

Har ca 260 mill £ på bok.

Høyner en rute med land, og legger togbane med hengebro i høyden, tversover 2 byer. Drar da in 300000€ i mnd på et tog, er ikke dette litt for lett?

Ligger på 90%-95% og har spilt ca 18 timer på dette brette +/-

Tja, det er ingen som tvinger deg til å bygge vanvittig urealistiske baner. Du har mulighet til å gjøre som du sier, men du ødelegger jo bare moroa for deg selv. Noe av gleden for meg er å få det til å se nogenlunde ok ut også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har mista litt troen nå, spillet er litt for lett.

På random landskap og snowy hights så paserte jeg 90% før 1960(tror jeg startet i 1920)

Har ca 260 mill £ på bok.

Høyner en rute med land, og legger togbane med hengebro i høyden, tversover 2 byer. Drar da in 300000€ i mnd på et tog, er ikke dette litt for lett?

Ligger på 90%-95% og har spilt ca 18 timer på dette brette +/-

Tja, det er ingen som tvinger deg til å bygge vanvittig urealistiske baner. Du har mulighet til å gjøre som du sier, men du ødelegger jo bare moroa for deg selv. Noe av gleden for meg er å få det til å se nogenlunde ok ut også.

Jo du har rett i det, spillet har en utrolig sjarm, så jeg får finne meg et nytt brett.

Men å klare oppgaven på 29 fitike år, er litt for enkelt. Men jeg kan jo lage mine egne bregrensinger, og dermed øke vanskelighetsgraden.

 

Husk og poste i tråden vist dere finner noen patcher.

 

Skjedde forsesten noe rart i dag, plutselig forsvant postvognene til togbanen. Er dette meningen, når man kommer litt opp i %? Kunne bare frakte post på narrow railroad.

Lenke til kommentar
Skjedde forsesten noe rart i dag, plutselig forsvant postvognene til togbanen. Er dette meningen, når man kommer litt opp i %? Kunne bare frakte post på narrow railroad.

Nei, det er ikke meningen. Men dersom du lager scenarioet selv må du faktisk passe på at du har tilgang til alle typer vogner og enkelte typer/modeller blir faktisk utdaterte, dvs de du har blir ikke fjernet, men du får ikke kjøpe nye av den modellen etter det året. Enkelte vogner kan du tilpasse, dvs du kjøper en type vogn som kan frakte forskjellige ting. Samme med fly, du kan refitte dem for Gods, post etc..

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Har til nå funnet en ting jeg er missfornøyd med, det er at det ikke er mulig å bygge svinger og opp og nedoverbakker i noe annet en murstein, jeg vil bygge det i stål.

 

Jeg vet at det er mulig å bruke den største og dyreste typen til å bygge svinger, men jeg savner muligheten til å bruke de i bakker, litt kjipt at toget må bremse ned til 120km/h i en nedoverbakke.

Lenke til kommentar

Kjøpte Locomotion i går og begynte å spille. Det å bygge jernbane er tungvint. Å bruke lys signal på togene er håpløst, uansett hvilke forskjellige alternativer jeg bruker klarte jeg ikke få togene til å samspille. Dette gikk veldig enkelt i train tycoon. Jeg har sendt mail til dem og lagt ut forespørsel på forum på denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
Kjøpte Locomotion i går og begynte å spille. Det å bygge jernbane er tungvint. Å bruke lys signal på togene er håpløst, uansett hvilke forskjellige alternativer jeg bruker klarte jeg ikke få togene til å samspille. Dette gikk veldig enkelt i train tycoon. Jeg har sendt mail til dem og lagt ut forespørsel på forum på denne problemstillingen.

Sett i manualen som ligger på CDen? Den inneholder faktisk 40 sider ekstra :)

Lenke til kommentar

Hei sann! Ny på forumet! Nettop kjøpt Locomotion!!! Herlig spill! 199 på Spiderman!:D Har bare litt start problemer med togene når jeg lager 2 spor på 1 strekning, så "går" det ikke... Jeg lager stasjonen og legger ut i 2 spor... Jeg vet at jeg må sette ut noen signaler, men vet ikke om jeg skal ha en enkle eller doble varianten og hva de brukes til og hvor de skal stå... Jeg har 2 tog som kjører, og så stopper begge på signal og blir stående... Utrolig dårlig til å forklare... Det skal jeg ha... :blush: hehe. Ellers har jeg problemer med at båtene setter seg fast i små bukter og kjører rundt og rundt... Ganske irriterende.. Håper at jeg kan kan skrive litt om problemene mine her og muligens få svar! Ellers er dette er supert spill!! :thumbup: Gleder meg til Transport Tycoon kommer! Noen som vet hvor det kan kjøpès??

Lenke til kommentar

Heisann, og velkommen til forumet! :)

 

Hei sann! Ny på forumet! Nettop kjøpt Locomotion!!! Herlig spill! 199 på Spiderman!:D Har bare litt start problemer med togene når jeg lager 2 spor på 1 strekning, så "går" det ikke... Jeg lager stasjonen og legger ut i 2 spor... Jeg vet at jeg må sette ut noen signaler, men vet ikke om jeg skal ha en enkle eller doble varianten og hva de brukes til og hvor de skal stå... Jeg har 2 tog som kjører, og så stopper begge på signal og blir stående... Utrolig dårlig til å forklare... Det skal jeg ha... :blush:  hehe.

 

Her har du en kort guide som viser deg hvordan du best legger opp dobbeltspor.

 

Ellers har jeg problemer med at båtene setter seg fast i små bukter og kjører rundt og rundt... Ganske irriterende..

 

Du må bruke waypoints. Hvordan kan du se her.

 

Ellers er dette er supert spill!! :thumbup:  Gleder meg til Transport Tycoon kommer!

 

Transport Tycoon kom for 10 år siden. ;)

Lenke til kommentar
Ellers har jeg problemer med at båtene setter seg fast i små bukter og kjører rundt og rundt... Ganske irriterende..

 

Du må bruke waypoints. Hvordan kan du se her.

ja, har funnet det ut i senere tid, men er fremdeles ikke helt komfertabel med denne type ting i Locomotion. Følger liksom at man på enkelte punkter har tatt ett skritt tilbake i forhold til TT.

 

btw: det er ingen som har sett noen som har kommet med en enklere måte å bytte ut gamle tog/båter/busser etc på? Det korte varigheten før reliability er altfor lav plager meg fremdeles.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Tusen takk for flott svar! Har hjulpet meg kjempe mye! Har sittet med spillet i hele dag! Kommer til å sitte en stund til ja!! Ehh, mente visst Transport Giant... :blush: Lurte på når det kom ut!:p

Om du søker på spillet i søkemotoren vår (søkefelt høyt oppe på høyre side) får du opp en link til vår produktside. På produktsidene står blant annet norsk utgivelsesdato.

 

Produktsiden til Transport Giant finner du her, men om du ikke har prøvd søkefunksjonen foreslår jeg at du gjør det. Den er ganske hendig. :)

Lenke til kommentar
btw: det er ingen som har sett noen som har kommet med en enklere måte å bytte ut gamle tog/båter/busser etc på?

 

Dette er jeg enig i.... Hvis noen har prøvd Rail Road Tycoon 3 så er det frykteligt simpelt... Du bare krysser av i en boks og klikker på det toget du vil ha, og de avmerkede togene er blitt splitter nye! Neo sant kunne det vært tenkt på her også kanskje!

Lenke til kommentar
btw: det er ingen som har sett noen som har kommet med en enklere måte å bytte ut gamle tog/båter/busser etc på?

 

Dette er jeg enig i.... Hvis noen har prøvd Rail Road Tycoon 3 så er det frykteligt simpelt... Du bare krysser av i en boks og klikker på det toget du vil ha, og de avmerkede togene er blitt splitter nye! Neo sant kunne det vært tenkt på her også kanskje!

nøyaktig slik jeg også ville hatt det. Sende en kopi av RT3 til Chris Sawyer :)

 

Transporter Giant er ikke noe spill som imponerte meg, liker Locomotion bedre på alle måter.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...