Jump to content
Sign in to follow this  
Howard

Smart verktøy for AMD64-eiere

Recommended Posts

Woot kult! Da blir det lett som en lek å overklokke helt til grensen til det prosessoren klarer =)

Men, jeg lurer på om det programmet vil la deg gå helt til grensen av det hovedkortet støtter for CPU-spenning. Jeg frykter at det bare vil fungere for alle spenninger som ligger på og under den spenningen som prosessoren egentlig skal ha. Kan noen sjekke det?

Er det forresten unødvendig å kjøre CPUidle/rain/waterfall ect. når cool&quiet teknologien fungerer som den skal? Jeg har ikke helt satt meg inn i detaljene. Gidder noen å forklare kort? Er det snakk om dynamisk nedklokking, eller bare HLT instruksjoner som sendes i ledige CPU-cycles?

Er det noen drawbacks i det hele tatt med å ha det på?

-Stigma

Edited by Stigma

Det der bør ikke være snakk om overklokking, men manuell justering av settingene ... :cool:

Hmm ja, når du never det så er det ingen muliget forå sette FBS. Det er vel også egentlig logisk i forhold til cool&quiet, men da blir det heller ikke så mye verdt som klokkeverktøy heller.

Et interessant program er det likevel =)

-Stigma

OT: Hvilke drivere trenger jeg til winxp for å få min 3500+ til å støtte cool'n'quiet?

Det er vel ikke OT å spørre om det i DENNE tråden? =P

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...71_9706,00.html

Gi oss gjerne litt erfaringer etter du har testet ok? =)

Enjoy!

-Stigma

Jeg har også funnet den siden, men hvilken av de 100000 filene trenger jeg? :S

Er det bare jeg som synes denne utviklinga er skremmende?

Når HK-produsentene tillater slike tweaks gjennom operativsystemet er jo det som å invitere noen til å lage et virus som har som hensikt å ødelegge instillingene dine, og i verste fall herpe bios. :hmm:

Det er mine tanker om slike program iallefall.