Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva var din første bil?


Prebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første bil:

Volvo 240DL 79/84 mod, senket og lakkert i "T-gul" farge. Første som lakket en 240 i den fargen faktisk, fikk ideen til å lage en 240 -850 T-gul replika lenge før Bilsport. 17" JP MK 18 felger. Kjøpt for 5000,-, solgt for 19000,- (kosta på ca. 5 lapper - felger + dekk gratis)

 

Andre bil:

Suzuki SJ413 conv.

Noe modifisert.. Hevet 2" shacklelift, flyttet demperfestet 2" opp for å få plass til Trailmaster SS dempere med lang dempelengde. Trailmaster styredemper. ABR sperrer foran og bak. Skidplates under differ foran og bak, samt transferkasse. 15x9" RTX felger med BFGoodrich MudTerrain 30x9,5x15 dekk. Kjøpt for 25000,-, solgt for 36000,- (kosta på ca. 5000,-, dekk og felger som vanlig gratis)

 

Tredje bil (studentbil):

BMW 316 E21 -82 mod

Superstrøken bil, nylakkert. Doble lyktsett foran. 323 bremser osv.. Ble totalvrak etter å ha kjørt ut i 80+ km/t i Elverumskogene. Trist.. Ble kjøpt for 8000,-

 

Fjerde bil:

Audi 80 1,8S -89 mod

Meget velholdt bil, byttet oransje blinkglass foran med hvite og helrøde bak. 16" OZ Supertourismo felger. Kjøtp for 55000,-, solgt for 46000,- (første bil jeg har tapt penger på! *knurr*).

 

Femte bil:

Chrysler Sebring LX 2.0 2001 mod

Ikke gjort stort bortsett fra å sette på noen Aez 17" felger. Kjørte tidligere med noen OZ saker, men det subba. Dekker+felg som vanlig sponset.. Tør ikke si hvor mye jeg har betalt ennå. :) BILEN JEG FORTSATT HAR!

 

Sjette bil:

Ford Mustang 5.0 LX conv. -91 mod

Heftig. 5.0 liter på 225hk, AOD automat. Alt utstyr, topp stand teknisk sett. Kjøpt for 75000,-, solgt for 95000,- året etter.

 

Begynte forøvrig med en Yamaha RS100 som var meeeget modifisert.

Lenke til kommentar

Min Første bil:

SAAB 90, 1982-modell, like gammel som jeg!

Fikk den i 18-års gave. Var ikke i 100% stand, da jeg hadde hatt den i litt under et år, heiste jeg bilen opp på bukker. Da jeg tok tak i kanalene for å komme meg unger bilen, kjørte jeg 8 fingre gjennom rusta, og fikk en kanal tredd nedover fingrene... Et par uker etter dette gikk starteren, og da ble det ny bil!

 

Pris: 3000,-

 

Min andre bil:

SAAB 900 Turbo, 1984-modell

Kjøpte denne selv, men den stod på min mor. Av en eller annen grunn ville ikke forsikringsselskapene ha en 18åring med en blodtrimmet 200hesters SAAB blant kundene med mindre jeg punget ut ca. 40000 for delkasko og ulyke/ansvar. Bilen gikk som F..., og den døde da jeg tok toppakninga i forbindelsen med en "liten" aksellerasjon! :innocent: (Jeg aner ikke hva som skjedde, mamma, den døde bare da jeg kjørte :whistle: )

 

Pris: 5000,-

 

Etter dette gikk jeg uten bil en stund, jeg lånte andres biler, blant annet min tantes 2,2L Camry med automat (Denne hadde jeg et 1/2 år, da hun ikke hadde lappen pga. helseissues) Jeg kjørte også en stund rundt i en Nissan King Vanette... :ermm:

 

Min tredje bil:

Volvo 740, 1986-modell

Denne kjøpte jeg og samboeren da vi "mistet" camry'en... Vi hadde egentlig ikke behov for bil, men det var jo behagelig, da ;) -Bilen var 99,8% strøken, det var bare et minihull i eksosanlegget. Dette fikset jeg glatt, og solgte bilen for 3000,- mindre enn det jeg gav for den. Bilen hadde gått 96000 da jeg kjøpte den, og var daukjørt av en gammel gubbe i Moss. Forgassermotor og 2,3L, så det var ikke et økonomisk og miljøvennelig monster, snarere tvert i mot. Jeg gikk lei av bilen, og solgte den for 43000+omreg-avgifta.

 

Pris: 46000

 

Min fjerde og nåværende bil:

Golf II, 1989-Modell

Denne fulgte etter de svenske bilene, og jeg er strålende fornøyd. Jeg skal fikse den litt opp, så kanskje det følger en worklog etterhvert! :) Edit: Dette er en 1,8l, med automat...

 

Pris: 18000,-

 

*puh* Lang post!

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Første bil:

Subaru 1800, 85 modell. Blå metallic. Bra bil, fikk den gratis av onkelen min når han kjøpte seg ny. Vraket på grunn av rust, fikk 1500 i vrakpant

 

Andre bil (Student bil):

97 modell Daewoo Nexia 1,5 l Sportique. Grønn metallic. Bra bil, hadde fulgt alle servicer, registerreima og eksosanlegget ble skiftet like før jeg kjøpte den.

Pris: Gratis

Forsikring: Stod i faren min sitt navn\ vet ikke.

 

Pris: 49 000, inkl. omregistrering på ca. 6500 kr.

Forsikring: 14500, kasko med utvidet fører og leiebil forsikring, 30% bonus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

min første bil var en 1988 golf II 1.8 CL .. vrak av en bil, pen og se på, men lista over problemer var lang! var helt i orden når jeg kjøpte den (ga 10 000) problemene starta da jeg vraka den (og bygde den opp igjen) ... uten at det kosta meg en enda krone :w00t:

 

min andre bil (nåværende bil) er en 1991 golf II GL (1.8) den har gått 142 000, og er helt hundre prosent rust fri og skade fri! ga 30 000 for den :!: :!:

Lenke til kommentar

I 1991 (17år) kjøpte jeg en Saab 96 1974 mod. (det året jeg var født ;) ) for 3000,-

Bedre vinterbil skal man lete lenge etter. Hele understellet på den er flatt, så skavler og brøytekanter var som å gå tilbake til barne åra, fungerte som kjelke over dem.

155/15 dekk på en så liten bil tillsvarer vel så å si som traktor, tygde seg vei nesten over alt.

Savner den bilen så :cry: , hvis noen vet av en slik hadde det vært fint om dere kunne gi et lite hint.

 

Ps. Rattgir og frikobling på girkasseen var humor, hehe. :D

Lenke til kommentar

Min første bil var en Audi 100 LS automat 1976 modell. Det var litt delt oppfatning hos mine foreldre om den skulle vrakes eller ikke på grunn av blant annet defekt toppakning (med mer)

 

Det endte opp med at jeg fikk ta over skruprosjektet (uten peil og momentnøkkel :whistle: ), og bilen startet merkelig nok etterpå. Var så mye annet galt med den at den havnet på høgger'n ikke mange månedene etter.

 

Tar også med et blide av min andre bil også: Fiesta '78 1.1. Kjøpt for 2500,- (Stereo for det mangedobbelte, selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Min første kjerre var en 88` Chevrolet Astro, mini van. Kjøpt 1998, importert fra California til Norge i 1995, null rust med andre ord. Gav 58 lappper for bilen, gjorde noen småfiks her og der, hadde bilen i 3 år og solgte bilen for 60 lapper. Grei deal det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...