Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å få det klart, så er Lars Ulrich OVERHODET IKKE en av verdens beste trommiser. Det eneste han kan, er som Strat2K nevnte, å slå hardt. Han baserer seg fullt og helt på 100% standardrytmer innenfor hard rock/heavy metal. På St. Anger benyttet han seg riktignok av andre rytmer fra en annen sjanger, men han er hverken nyskapende eller god. Jeg lurer ærlig talt på hva dere ser i han som trommis.

 

Ikke misforstå, jeg har digga Metallica i flere år, og det å møte Lars Ulrich og resten av Metallica personlig var det absolutt største jeg har vært med på. :)

Lenke til kommentar
Bare for å få det klart, så er Lars Ulrich OVERHODET IKKE en av verdens beste trommiser. Det eneste han kan, er som Strat2K nevnte, å slå hardt. Han baserer seg fullt og helt på 100% standardrytmer innenfor hard rock/heavy metal. På St. Anger benyttet han seg riktignok av andre rytmer fra en annen sjanger, men han er hverken nyskapende eller god. Jeg lurer ærlig talt på hva dere ser i han som trommis.

 

Ikke misforstå, jeg har digga Metallica i flere år, og det å møte Lars Ulrich og resten av Metallica personlig var det absolutt største jeg har vært med på. :)

:yes: Amen!

 

Seriøst, ikke for å skryte eller noe, men jeg kan spille 99% av alt han har klart og komme opp med, og jeg ser ikke på meg selv som en ekstremt god trommis for å si det sånn. Jeg skal gi han credit for å finne opp passende rytmer som fungerer bra for Metallica, og han har gode egenskaper som sangskriver/arrangør sammen med James, men bare det er ikke nok til å gjøre han til verdens beste. Han er solid og slår hardt, det skal han ha.

Lenke til kommentar

Har alle glemt Dave Grohl (fra Nirvana)??? Han er en av favorittene mine. Ekstremt god synes jeg hvertfall.

 

Det blir vanskelig og bestemme hvem som er best på trommer i verden, tviler på at Dave Grohl, Lars eller Nick Barker kunne gjort så veldig mye bra innenfor jazz og jazz trommiser kunne neppe greid så mye hard-rock/metal...

 

Dessuten, hva skal man måle etter? Fart? Kraft? Orginalitet? Det blir for individulelt etter hva man liker.

Lenke til kommentar

Dave Grohl er også en solid trommis ja, men om han hører til blant "verdens beste" tviler jeg på. Utrolig dyktig musiker, helt klart, men noe fantastisk teknikk/fart og soloegenskaper har han nok ikke. Kjempegod "teamplayer", for å si det sånn.

 

Det kommer som nevnt helt an på hva man vil vektlegge ja. Om han gjør sin jobb godt i bandet/ikke stikker seg så veldig ut men allikevel være solid, eller om han blender publikum med fantastiske soloer og ville tekniske egenskaper. Finner man en trommis som har begge deler, er man nok et stykke på vei, men så har man jo fart i tillegg... Ikke lett :dontgetit:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Bare for å få det klart, så er Lars Ulrich OVERHODET IKKE en av verdens beste trommiser. Det eneste han kan, er som Strat2K nevnte, å slå hardt. Han baserer seg fullt og helt på 100% standardrytmer innenfor hard rock/heavy metal. På St. Anger benyttet han seg riktignok av andre rytmer fra en annen sjanger, men han er hverken nyskapende eller god. Jeg lurer ærlig talt på hva dere ser i han som trommis.

 

Ikke misforstå, jeg har digga Metallica i flere år, og det å møte Lars Ulrich og resten av Metallica personlig var det absolutt største jeg har vært med på. :)

som jeg skulle ha sagt det selv

Lenke til kommentar
Altså... Og si at Lars er "ikke så god" fordi du kan spille rytmene hans er jeg uenig i. Jeg kan da spille en del av Mike Portnoy sine rytmer men han er da vel veldig god for det?

Poenget mitt er at det han spiller er ikke vanskelig å spille for en trommis som interessert i å spille det. Kanskje litt unødvendig å ta med, men jeg gjorde det for å ta med en liten vinkling, kanskje mest fordi jeg har hørt endel som mener det han spiller er "så ekstremt bra at få kan kopiere det". Som sagt, gir han credit for å lage rytmer som passer for Metallica sin musikk, men vanskelig å spille er det jo ikke om man først hører litt på det. Og det er jo gjennom det han spiller som viser hvor god trommis han er. Dave Weckl, for å ta et annet eksempel, ville ytterst få ha sjans til å kopiere, som igjen viser hvor original/spesiell trommis han er, i alle fall etter min mening da.

 

Hadde nok ikke trengt å ta med akkurat det. Men gjorde det av en eller annen grunn for det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...