Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...en god del solide navn som ikke er nevnt her. Supplerer listen med følgende (som tromissfolkene bør lytte til):

 

Neal Peart (Rush) - stadig en av de bedre jeg har hørt gjennom drøyt 20 års interesse for musikk

 

Ginger Baker (Cream, Hawkwind m.fl) - en av de gamle godingene; inspirasjon for svært mange trommiser opp gjennom årene

 

Reed St. Mark (Celtic Frost) - gjør et solid inntrykk på Celtic Frost's "Into the Pandemonium"

 

Stewart Copeland (Police) - trolig en av de mer undervurderte trommisene gjennom tidene

Lenke til kommentar

Rart at det er ingen som har nevnt Josh Freese. Han er en profesjonell studiotrommis og spiller i The Vandals. Så har han spilt trommer for A Perfect Circle, Guns N' Roses, Avril Lavigne og andre som jeg ikke kommer på i farta. De som tror Lars Ulrich er verdens beste trommis må nok åpne øynene (og ørene!) og se seg litt om i verden.

 

Les mer her

Endret av sete
Lenke til kommentar

Yess, Thomas Haake er absolutt suveren.

 

Likvevel må jeg neve tre mindre kjente som jeg mener er bedre enn alle overnevnte:

 

Proscriptor McGovern (Absu, Melechesh (bare på Sphynx)) - Hør 'Apkallu Counsel' eller så godt om alt fra Absu, kanskje spesiellt siste plata 'Tara'. Fyren er gud!

Flo Mounier (Cryptopsy) :w00t:

Tomás Corn (Lykathea Aflame) :w00t:

 

Lars Ulrich er vel god, men ikke i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Ingen over ingen ved siden; Ian Paice!! Får fortsatt gåsehud av å høre han spille!

 

Ian Paice (born June 29, 1948)

 

Deep Purple’s drummer since he joined the band (age 19) in 1968. Armed with a dazzlingly fast technique, Ian has also worked with Paice, Ashton & Lord, Gary Moore and Whitesnake.

 

A recent highlight was guesting on Sir Paul McCartney’s ‘Run Devil Run’ (1999) rock’n’roll album. Steve Morse says about Ian Paice: “He’s like a real heavy Ringo. He’s just so good on the drums, but doesn’t want to make a big deal about it.”

Lenke til kommentar

Jævli mongo å se at mange velger en trommis som spiller i det som trolig er favorittbandet til vedkommende.. Må jo skille mellom det å faktisk høre at en type er god på trommer, imotsetning til å digge musikken til bandet trommegutten spiller i.

 

At Lars Ulrich i det hele tatt blir nevnt er jo ganske tragisk..

Lars Ulrich er ingen spesielt god trommis. Alle som har litt peiling vet jo at han ikke er i nærheten av eliten. Selv Hetfield har vel ved enkelte anledninger innrømmet at Ulrich er temmelig ustabil..

 

Av gode trommiser jeg kjenner til, vil jeg nevne Terry Bozzio, Virgil Donati (Utrolig energi og stødig som et fjell), Simon Phillips, Mike Portnoy og Travis Barker.

Finnes sikekrt mange flere også..

 

Edit: Kom nettopp på Jimmy Chamberlin ex. Smashing Pumpkins, Zwan. Han er meget stødig, og har en del jazza elementer som gjør tinga litt kul. Om han teknisk er på høyde med de jeg nevnte ovenfor er vel heller tvilsomt..

Endret av GTS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...