Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTS:ehm...Seff velger man fra favorittband, er jo en grunn til at man hører på det ;)

 

men skjønner hva du mener.... Du skal lete godt og lenge for å finne noen som overgår de jeg har nevnt teknisk da men(hvis de finnes)!

 

Hva som kan defineres som beste trommeslager kommer også an på hvilke kriterier man setter, så jeg vil påstå at det du sa faktisk er ganske teit :p

Lenke til kommentar

Vil også ha med trommisen i:

Opeth

Pain of Salvation

 

Ian Paice og John Bonham er gamle "guder" :yes:

 

Edit: og btw...hørte på det meshuggah klippet som ligger her inne i tråden.

Sånn ca etter 1.10 ellerno....så slår han på etterslag...og det høres ikkje litt i takt ut...men alt anna går i takt... :D DET må vere sjukt vanskelig...

 

(rekner seff med at dei slaga er noke triol-slag som han drive å slår...men fytti helv***, det var sjukt) :p

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Edit: og btw...hørte på det meshuggah klippet som ligger her inne i tråden.

Sånn ca etter 1.10 ellerno....så slår han på etterslag...og det høres ikkje litt i takt ut...men alt anna går i takt... :D DET må vere sjukt vanskelig...

I det partiet du nevner hørtes det ut som om trommene spiller i 13/8 takt eller noe sånt. Er usikker på om de andre instrumentene har samme rytme, så for å få 1. slaget samtidig må man hoppe over et anslag. Håper du skjønte hva jeg mente :) Jeg vet ikke hvilke rytmer de bruker i "I", så det er ikke sikkert jeg har rett ;)

Lenke til kommentar
Edit: og btw...hørte på det meshuggah klippet som ligger her inne i tråden.

Sånn ca etter 1.10 ellerno....så slår han på etterslag...og det høres ikkje litt i takt ut...men alt anna går i takt... :D  DET må vere sjukt vanskelig...

I det partiet du nevner hørtes det ut som om trommene spiller i 13/8 takt eller noe sånt. Er usikker på om de andre instrumentene har samme rytme, så for å få 1. slaget samtidig må man hoppe over et anslag. Håper du skjønte hva jeg mente :) Jeg vet ikke hvilke rytmer de bruker i "I", så det er ikke sikkert jeg har rett ;)

Ja skjønte teorien din, men er litt usikker på om det stemmer. høres nesten ut som eine handa slår konstant trioler for mine øyrer...men det stemmer sikkert ikkje heller :D

Lenke til kommentar

ALDRI nevn Lars Ulrich i samme setning som "verdens beste trommeslager". Verdens beste (og med det mener jeg trommeslagere som både er teknisk utrolige og som spiller passende til musikken) trommeslager må være en av disse:

 

Tim Yeung (Decrepit Birth, Hate Eternal) <---- (http://www.timyeung.com/ for smakebiter, helt sinnsykt)

Derek Roddy (Nile, Malevolent Creation, Hate Eternal)

Trym (Zyklon, ex-Emperor, ex-Enslaved)

Frost (1349 & Satyricon)

Hellhammer (Winds, Mayhem, Age Of Silence, Troll, etc)

Lenke til kommentar

Var på en session med Dave Weckl på musikkhøyskolen for endel år siden - må ha vært rundt 92 når "Master Plan" skiva hans kom ut. Han var sykt teknisk, men ganske kjedelig i lengden. Så jeg syns man bør gi mer respekt til de som lager bra grooves enn de som spiller raskest, vanskeligst, mest syke 17/18 takter, osv...

 

Steve Gadd er absolutt i tetsjiktet mitt. Hans rytme på "50 ways to leave your lover" av Paul Simon var noe alle trommeslagere med respekt for seg selv måtte kunne.

 

Ringo Star var ikke revolusjonerende på noen måte, men syns at han bør nevnes når man snakker om trommeslagere.

 

Bør vel også nevne gamle trommeslageren i Primus, Tim "Herb" Alexander. Sykt bra rytmer, men det var vel kanskje Les Claypool som bestemte alt i det bandet.

 

Og selv om det er umulig å rangere trommiser bør det være helt klart at Lars Ulrich ikke er i nærheten av topp 100 lista.

Lenke til kommentar

Mye synsing og komentarer iht. egen musikksmak. Får henge meg på trenden. Ser noen har nevnt Neal Peart i rush, han har holdt seg i toppen i 30 år nå, og jeg skal se han i Globen i neste uke :D Gleder meg overvanvittig.

Hvis man ser på hva veldig mange av nåtidens store band's trommisser hørte på da de var unge, så svarer veldig mange nettop Neal Peart. Og han har ikke sakket akterut, tvert imot, han er bedre nå enn noengang. Men jeg har også veldig sans for Dream Theather, Liquid Tension Experiment , Flower Kings sine trommisser. Finnes også en bråte skikkelig gode trommisser i jazz-miljøene, vi har en del i Norge også som hever seg bra, feks. Ernst W. Sandbakk. Dette begrepet "verdens beste" hører ikke hjemme i en slik sammenheng, for man kan sette opp utallige parametre som norm, og få like mange "mestere" som parametere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...