Gå til innhold

Intervju: Utdanner norske "hackere"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoi hoi, han var funky han... :fun: Matrix style!

Mitnick er en fjomp, les litt om ham... Han gjorde ting på en vanvittig dum måte, og det han gjorde var.. vel, dumt. Og etterpå poser han med sine "skills"...

 

ehm...Ontopic: Det meste han sier er vel common sense.... Utenom det han sa om unix, der må jeg si jeg ikke er helt enig med ham.. Men ok.. :shrug:

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Artig sak ja. Det er vel ett poeng han kommer med at MS har gjort det rimelig enkelt å oppdatere, uten at han dermed sier at det er det sikreste OS'et. *nix har nok en høyere terskel for å administrere, noe som igjen kan gjøre det mer usikkert når en overlater det til folk som ikke er helt sikker på hva de holder på med.

 

Når det kommer til FireFox, syns jeg den funker strålende, men bruker mest Opera eller Maxthon (MyIE) for tiden.

 

Når det gjelder Hacker/Cracker debatten er dette utrolig kjedelig. Jeg kaller folk som bryter seg inn på systemer for Hackere jeg, så får det være så feil/rett det bare vil. Det er jo ikke veldig viktig? ;)

Lenke til kommentar
Du kan si hva du vil om mr. Nunes men han kan det han driver på med.

Han kan i allefall veldig mye om hvordan man skal skaffe seg de feteste overskriftene i media.

 

Da han var i Trondheim gjorde han et stort nummer ut av alle de åpne WLan sonene han fant rundt om kring. Ovenfor media la han det frem som om han hadde tatt seg inn på de ulike bedriftenes nett og sa ikke en pip om sikring og hvor viktig dette var.

 

Adressa.no la jo det frem som om fyren var selve hackerguden som hacket seg inn på x antall trådløse nett i løpet av en kortkort tur rundt i byen.

 

Selvfølgeligheter til tross; man må nesten la seg imponere av personer som dette som klarer å selge inn en bunke selvfølgeligheter ispedd en god dose spisskompetanse til en hel mediaverden. For han får unektelig mye mediadekning uansett hvor han drar.

 

Til dere som kritiserer utseende/klesstil:

 

Dere har muligens misforstått littebitt. Det er kunnskapene som skaper hackeren, ikke klærne. Mange genier er litt eksentriske, så også med IT guruer. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Bra artikkel. Til dere landsforrædere som legger inn Firefox: Legg inn norske Opera i stedet :)

Og du er ikke landsforræder, og bruker vel ikke amerikanskje windows? Eller helnorske Snøfrix :p Jeg har prøvd opera selv, og funnet ut at jeg liker firefox/mozilla best.

 

Han så ikke så "kul hakcer" ut på det bilde fra NITH. Han så egentelig litt bortreist ut :p

Lenke til kommentar
Ble ikke Kevin Mitnick dømt til å aldri bruke internett igjen eller noe? :hmm:

Ph Mitnick ble dømt til å leve i 5år uten å kunne bruke noe som kunne koble seg opp mot internett. Og angående det kurset, det er nyttig hvis man er admin for det er lettere å sikre nettverket skikkelig hvis man vet hvordan man kan komme seg inn.Og angående operativsystem...intet er sikkert....

Lenke til kommentar

Selvom han er hacker så trenger han ikke kle seg ut som en dust. Det går ann å pynte seg litt da! Iallfall når man skal holde et kurs som koster, hva var det? 20.000?

 

Det ser veldig ut som om han kler seg i den stilen, mens det egentlig ikke er hans stil. Hahah, åsså capsen bakfram! Hahaha :!:

 

Han kan sikkert mye rart, men jeg liker ikke folk som skryter av at de kan det.

Lenke til kommentar

Janteloven råder her ser jeg.

 

Skal du ha suksess i arbeidsmarkedet, så må du skryte av deg selv. Den måten å skryte på kommer fra USA og kapitalismens høyborg. Dersom du ikke kan skryte av deg selv, si hva du er flink til om deg selv, så kommer du ingen vei i arbeidslivet.

 

Måten han sier det på kommer fordi han er amerikaner og har vokst opp i USA. Verre er det ikke. Janeteloven som råder her, den kommer fra sosialismens Norge og andre land. Du er ikke flinkere enn andre, og om du er det, så skal du ihvertfall ikke skryte.

 

Nå sier jeg ikke at du skal skryte og skryte, men skryte over det du kan på en slik måte at andre oppfatter det som ikke bare skryt.

 

Problemet her er at det er en anne tankemåte enn i janteloven.

 

Våkn opp forummedlemmer! Bli flinkere til å si hva du kan, og skryt gjerne av det. Dersom du holder deg tilbake og ikke skryter litt, så blir du der du er. På gulvet, i en stor organisasjon som ved neste hoderulling kapper deg fordi du ikke får fram hva du kan.

 

Ordlegging er viktig, ikke bare at du kan jobben din. Derfor må du skryte på en måte slik at andre vet hva du kan. For ikke alle kan se hva du gjør, og aller minst sjefen som bestemmer om du skal hoderulles eller ikke.

 

I Norge kalles dette janteloven og misunnelse. Annet er det ikke.

 

 

-xhilerate-

Lenke til kommentar

Nei, du må ikke skryte av deg selv I Norge. Helt feil, folk hater folk som kan skryte av seg selv. Dette er ikke USA (har bodd der i 12 år , så vet hva jeg snakker om her). Uansett, det er også en fin linje her. Du skal ikke sitte å "skryte" av deg selv, men fremheve dine kvaliterer (stor forskjell).

 

Skal du bli tatt seriøst, kan en bare ikke kle seg med mørke solbriller, cap (feil vei), og ghetto sweats.... har ingen anelse hva denne karen egentlig kan, men utsagnene hans er jo helt elementære.

Lenke til kommentar
*laste ned firefox*

Enig. Tror jeg gjør alvor av planene om å skaffe Norton IS også....

Firefox virker bra! Mindre plass brukes til knapper osv enn IE og Opera, mye mindre "tull" liksom. Bare litt slitsomt å se på når den loader en side, for da flimrer det noe så innihel****....

 

Men ellers kongebra foreløpig :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...