Gå til innhold

Intervju: Utdanner norske "hackere"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og er IE vs "alternativ browser" noe å diskutere?

 

Den ene blir dømt nord og ned av samtlige leire (naturligvis utenom Microsoft) pga sikkerhet.

 

De som fortsatt beholder IE er de som ikke gidder å sette seg inn i noe nytt eller de som gjør det i reaksjon på Firefox- og Operabrukere som fremstår som fjortis-l337's i sin fronting av sin browser.

 

Det eneste forsvarlige er å bruke alternativ browser til alt, og kun bruke IE der de andre ikke rendrer siden riktig (i påvente av at Microsoft skal rette seg etter W3 standardene)

Lenke til kommentar
>,17/09/2004 : 12:14] Hvem i H**** er det som bruker IE bortsett fra gamle tanter som ikke har peiling på pc :ermm:  :hrm:

Det er de av oss som liker at alle sider fungerer og vises som de skal. Det er og noen av oss som ikke bryr seg om man er "l33t" og hater alt microsoft lager.

For 5 år siden ville jeg kanskje vært enig. Men med tanke på at det er veldig veldig veldig sjeldent jeg ser en side som ser feil ut i opera og firefox så ser jeg ikke det som noe godt argument lenger.

 

Hvis en side ikke er kompatibel med andre browsere enn IE, så er ikke siden verdt å besøke. Mener nå jeg! :)

Lenke til kommentar
Hvis en side ikke er kompatibel med andre browsere enn IE, så er ikke siden verdt å besøke. Mener nå jeg! :)

Det er et tåpelig argument!

 

Jeg skulle bestille billetter på nett igår, men hadde problemer med at FireFox terminerte ved lasting av en av bestillingssidene. Hvis jeg skulle brukt ditt argument hadde jeg fortsatt sittet uten disse billetene. Du kan jo gjette om jeg har de eller ikke...

Lenke til kommentar
Hvis en side ikke er kompatibel med andre browsere enn IE, så er ikke siden verdt å besøke. Mener nå jeg! :)

Det er et tåpelig argument!

 

Jeg skulle bestille billetter på nett igår, men hadde problemer med at FireFox terminerte ved lasting av en av bestillingssidene. Hvis jeg skulle brukt ditt argument hadde jeg fortsatt sittet uten disse billetene. Du kan jo gjette om jeg har de eller ikke...

Hvis eneste alternativet var å bruke IE for å få bestilt de billettene, så hadde ihvertfall jeg droppa det! Og sendt de en mail om problemet. I dag kan man ikke forvente at folk skal bruke IE for å bruke tjenestene dems.

 

Jeg pleier å ha både opera og firefox installert, og hvis det av en eller annen grunn skulle oppstå problemer med en av dem så prøver jeg den andre.

Lenke til kommentar
Hvis en side ikke er kompatibel med andre browsere enn IE, så er ikke siden verdt å besøke. Mener nå jeg! :)

Enig. Min egen læringsplattform på som bruke spå skolen støttes ikke av firefox, derfor gidder jeg ikke bruke den på hjemmepcen. :p

 

Men det med å sette seg inn i noe nytt når man bytter nettleser. Det er da ikke så stor forskjell på Ie og firefox at man må sette seg inn i masase. Man kan vel skaffe en theme pack slik at det ligner på en prikk, og da er det bare sikkertheten og hastigheten det spiller på.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Hvis en side ikke er kompatibel med andre browsere enn IE, så er ikke siden verdt å besøke. Mener nå jeg! :)

Enig. Min egen læringsplattform på som bruke spå skolen støttes ikke av firefox, derfor gidder jeg ikke bruke den på hjemmepcen. :p

Hvis jeg skjønte den setningen din riktig så virker ikke skolesidene med firefox? Eller er jeg på jordet nå? Det høres ut som uvitenhet og latskap fra dems side. Ta å gi webmasteren på skolen din den linken her :)

Lenke til kommentar
hva er problemet med å reservere IE til problemsidene? og bruke Firefox eller Opera ellers.

Det er jo bare fint å bruke opera og firefox til vanlig. Men i disse tider så synes jeg ikke det skulle være nødvendig å måtte åpne IE i det hele tatt. Virker ikke sidene i firefox eller opera, så er det noe alvorlig galt, og burde fikses. En slik web side kan ikke bli tatt seriøst.

 

Som en linux bruker så har jeg aldri savna IE. Alternativene er så utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar

Ang. hacker/cracker så vet jeg bare hva som var terminologien da jeg var med på amigascenen på 90-tallet. Da var en crack alltid noe som omgikk kopibeskyttelsen.

 

Ellers handler den klassiske boka om hackere (og en av de første om jeg ikke tar feil) The hacker crackdown av Bruce Sterling om folk som bryter seg inn på maskiner. (Boka ligger som literary freeware på http://stuff.mit.edu/hacker/hacker.html)

 

Mulig de to ordene har bytta mening etter hvert for alt jeg vet.

 

edit: url

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar

Først til det "evige diskusjon" Pro/kontra MS sine produkter, fint for dere som er selverklærte genier innen sikkerhet.. Regner med dere alle har statshemmeligheter lagret på maskinene deres som virkelig trenger beskyttelse mot nettavisens onde voktere.. GET REAL!..

 

Når det gjelder Masterminds sitt innkjøpte opplegg så stammer det egentlig fra en amerikansk organisasjon( http://www.eccouncil.org/CEH.htm) , innholdet er helt greit nok men er overpriset.. Samme pensum får du ved å ta CIW firewall sertifiseringen, men tar du hele administrator løpet er du vesentlig bedre kvalifisert enn det Masterminds promoterer her. Forøvrig er ikke dette eneste fora denne "super hacker sertifiseringen" diskuteres i. Se f.eks. http://techrepublic.com.com/5208-6230-0.ht...ssageID=1609132

 

Siden jeg arbeider innen dette feltet kan jeg samtidig legge til at der er mange gode sertifiseringsløp som har relevanse for næringslivet, personlig så tror jeg dette opplegget er for dyrt i forhold til innholdet, for som sagt så er det andre kurs som har samme innhold og er rimeligere (les f.eks CIW som er platformuavhengige)

 

Ps! Til MS hatere, hvorfor bruker flesteparten MS sine produkter fortsatt? Er det fordi MS dekker behovet til de fleste på en tilfredstillende måte eller er det fordi de er idioter? :hmm:

Jeg er så heldig å ha beina i begge leirer og har ikke problemer med å anbefale kunder begge konsepter (MS eller Linux/unix) - men de dekker ikke samme behov - alltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...