Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk FAQ - Les her før du poster nye spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil du legge til meg i "Takk til"? Siden du har linket til guiden min mener jeg :p .

 

Forresten kjempe guide! Jeg skal definitivt linke til den i signaturen  ;) .

Sorry, men fant ut at det ble så veldig mange navn osv hvis jeg skulle nevne navnet til alle de som hadde laget guidene jeg lenket til. Så har bare nevnt navnene til de som har bidratt med info som står akkurat i denne guiden. Hvis det er noen som har innvendinger til akkurat dette så skrik ut, så kanskje jeg endrer det.

 

Uansett marti, det er en kjempebra guide du har laget! :yes:

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Grei nok den, men har allerede ett oppsett på hvordan sikre nettverket.

 

Uansett, kan du tenke deg at denne guiden ville gitt deg boe soim helst hjelp hvis du ikke hadde så mye peiling.

Hvis dette var guiden jeg ble servert når jeg skulle sikre nettverket mitt så ville jeg ikke klart det; det står jo bare hva man må gjøre, ikke hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar

Har jeg egentlig koblet et hjemmenettverk riktig når jeg kobler alle datamaskinene til en switch og switchen kobles til modemet?

Så prøver jeg å installere et hjemmenettverk på alle maskinene.

Når eg trykker på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen", jobber maskinen 1/2min og det dukker opp et vindu:

 

"Mshome er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

 

Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå"

 

Lurer på hva jeg har gjort feil?Det er tre maskiner som kobler til en switch.

 

takk på forhånd. ps. orker ikke å lage en ny tråd, tror det er sikkert mange som har postet før, bare at jeg ikke har klart å søke meg frem.

Lenke til kommentar

anderenlee: Nå som du har giddet å skrive et helt innlegg så er det sikkert ikke så mye jobb å klippe og lime det til en ny tråd. Jeg fant heller ikke samme spørsmålet ved å søke så det ser absolutt ut til at det er behov for et en egen tråd med dette spørsmålet som lar seg søke på i ettertid. Vennligst klipp og lim så jeg kan fjerne innlegget ditt + dette innlegget mitt. :)

Lenke til kommentar
Super guide, måtte denne bli sticky!

Tror rett og slett jeg skal ta å sikre mitt nett også :)

He he.. bra du likte den... Jeg er ihvertfall fornøyd :D

 

Edit: Noen som har noen forslag til endringer eller ting jeg har glemt.

Du kan jo ta med at internettoppkoblinga kan være ustabil pga at modemet blir for varmt.. Det har jeg akkurat opplevd.. Har lest alle FAQ og prøvd alt da en tipsa meg om varmen.. Modemet ligger fint og kjølig oppå pc bordet mitt nå og fungerer fint.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-82119

QoS er et system for å fordele max båndbredde til flere maskiner.

Hvis 2 maskiner skal dele en 1024 linje kan man fordele 512 til hver, så vil hver av dem få linje på max 512.

Lenke til kommentar
QoS er et system for å fordele max båndbredde til flere maskiner.

Hvis 2 maskiner skal dele en 1024 linje kan man fordele 512 til hver, så vil hver av dem få linje på max 512.

Dette er ikke riktig.

 

QoS blir brukt til å garantere en tjeneste en viss båndbredde. F.eks. kan man konfigurere utstyr til alltid sette av 128 Kbps til IP-telefoni, når denne tjenesten er i bruk, slik at man får ett uavbrudt samband mellom de som samtaler. For QoS skal fungere 100%, så må QoS være gjennomført i hele kommunikasjonskjeden. Det er derfor ikke nok å ha en lokal router eller telefonadapter som støtter dette. En lokal router eller telefonadapter vil kun garantere at ditt eget (annet) bruk av linjen ikke vil forstyrre f.eks. IP-telefoni.

 

Les mer på Wikipedia, eller Google på QoS.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM
*Håpe at mitt bidrag som jeg sendte i PM kommer snart* *håpe*  :yes:

Ja, skal legge det ut så fort som mulig, men du sa jo at du skulle ettersende bildene de ville ha inn. Jeg har ikke motatt noe...

Jeg sendte dem jo i går! :cry:

Jeg prøver og sende dem igjen...

Lenke til kommentar
*Håpe at mitt bidrag som jeg sendte i PM kommer snart* *håpe*  :yes:

Ja, skal legge det ut så fort som mulig, men du sa jo at du skulle ettersende bildene de ville ha inn. Jeg har ikke motatt noe...

Jeg sendte dem jo i går! :cry:

Jeg prøver og sende dem igjen...

Nå er det uansett på plass.

 

Syntes du det ble greit eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...