Gå til innhold

Coop Prix Partikjøp


Ulkesh

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg er skeptisk til denne skjermen er den manglende dokumentasjonen og at den ikke like snytbillig som Coop pcen var heller da

 

Finnes andre skjermer med bedre dokumentasjon og samme pris...

Alle firmaer som selger lcdskjermer kan jo skryte på seg at de lcdskjermene som de selger er av fantastisk kvalitet, men sannheten er som regel en annen...

 

Men hadde vært artig og testet ett eksemplar da...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har man retur rett på den skjermen f.eks ? Slik PS data og komplett opererer med ? For hvis det er tilfelle så ville jeg bare kjøpt og testa.

I følge kjøpsloven har man 14 dagers angrefrist! ;)

I følge kjøpsloven har man 14 dagers angrefrist hvis kjøpet er gjort utenfor selgers normale arbeidssted eller noe. Dette betyr at du ikke kan benytte denne angrefristen ved kjøp over disk / i butikk. Lær deg reglene før du kommer med påstander som i værste fall kan skade andre økonominsk

Lenke til kommentar
Har man retur rett på den skjermen f.eks ? Slik PS data og komplett opererer med ? For hvis det er tilfelle så ville jeg bare kjøpt og testa.

I følge kjøpsloven har man 14 dagers angrefrist! ;)

I følge kjøpsloven har man 14 dagers angrefrist hvis kjøpet er gjort utenfor selgers normale arbeidssted eller noe. Dette betyr at du ikke kan benytte denne angrefristen ved kjøp over disk / i butikk. Lær deg reglene før du kommer med påstander som i værste fall kan skade andre økonominsk

vel,

om kjøper mener at det er vesentlige mangler ved produktet (etter markedesføring, eller sammenlignet med produkter som bærer tilsvarende spesifikasjoner) så er han i sin fulle rett å kunne heve kjøpet.

 

det finnes med enn _én_ lov for å beskytte forbrukere... kanskje du også skulle sette deg mer inn i det?

Lenke til kommentar
Men dette er ikke angrefrist. Det er vesentlig forskjell på reklamasjon og angrefrist, og dersom man tror man bare kan vandre tilbake og heve kjøpet fordi man har lysst så tar man skammelig feil.

 

Dette er uansett OT, og vil du diskutere dette mer så er du hjertelig velkommen til å sende meg en PM :)

greit nok.

 

mitt poeng var bare at om man er misfornøyd med ett produkt, så kan man som regel med loven på sin side bytte det inn mot penger eller en annen vare.

 

misnøye er ikke det samme som likviditetsproblemer (som du sikkert indirekte viste til).

 

edit: skrivefeil

Endret av komode
Lenke til kommentar
Er man bare misfornøyd med et produkt så står det IKKE noe sted i loven at man har krav på å bytte. At feks klesbutikker lar deg bytte varer om man ikke liker klærne alikevel er en ekstraservice de IKKE er lovpålagt

les hva jeg skrev:

 

"om kjøper mener at det er vesentlige mangler ved produktet (etter markedesføring, eller sammenlignet med produkter som bærer tilsvarende spesifikasjoner) så er han i sin fulle rett å kunne heve kjøpet."

Lenke til kommentar
les hva jeg skrev:

 

"om kjøper mener at det er vesentlige mangler ved produktet (etter markedesføring, eller sammenlignet med produkter som bærer tilsvarende spesifikasjoner) så er han i sin fulle rett å kunne heve kjøpet."

Vi ser hva du skriver, men det blir ikke mer sant av at du gjentar det.

 

Vennligst kom med referanser til lovtekster som underbygger dine påstander (du vil ikke finne noen). Ellers syns jeg du bør slutte å spre desinformasjon.

Lenke til kommentar
mitt poeng var bare at om man er misfornøyd med ett produkt, så kan man som regel med loven på sin side bytte det inn mot penger eller en annen vare.

skremmende at folk som har så lite peiling utaler seg skråsikkert om ting. Det du sier her er bare tull. :no:

 

Loven er helt klar. Har du kjøpt en vare gjennom et vanlig utsalgssted, som i denne saken er en butikk, har du INGEN bytterett.

 

At du senere for å forsvare deg begynner å trekke inn reklamasjon som er noe helt ANNET er bare trist :thumbdown:

 

Med andre ord kjøper du denne skjermen tråden handler om i en Coop butikk så har du INGEN bytterett ei heller returrett i henhold til forbrukerloven.

Lenke til kommentar
les hva jeg skrev:

 

"om kjøper mener at det er vesentlige mangler ved produktet (etter markedesføring, eller sammenlignet med produkter som bærer tilsvarende spesifikasjoner) så er han i sin fulle rett å kunne heve kjøpet."

Vi ser hva du skriver, men det blir ikke mer sant av at du gjentar det.

 

Vennligst kom med referanser til lovtekster som underbygger dine påstander (du vil ikke finne noen). Ellers syns jeg du bør slutte å spre desinformasjon.

Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Kapittel 4. Tingens egenskaper, mangler mv.

§ 15. Tingens egenskaper

§ 16. Mangel

 

kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html

 

derav følger,

 

Kapittel 6. Forbrukerens krav som følge av mangler ved salgsgjenstanden

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

d) kreve heving etter § 32

 

kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html

 

 

fortsatt uenig?

Lenke til kommentar
Og der delte jeg ut advarsler for OT. Ta det et annet sted.

hør her...

 

du beskylder andre for å komme med gale opplysninger.. når du selv blir rettet på ender det med at jeg får en advarsel.

 

du burde i så fall først gi deg selv en advarsel, siden du begynte, for så å gi advarselser i hytt og pine, siden ett forum fungerer på andre måter enn å hele tiden diskutere rett på topic.

 

edit: trøste og bære.. to advarseler for å lime inn lovtekster som beviser det motsatte av hva moderator rakket ned på andre for å hevde.

bør vel ikke ta det så seriøst, men alikevel litt skuffende.

Endret av komode
Lenke til kommentar
Du tolker loven feil her.

Så lenge skjermen møtter de spesifiksjoner som angitt i dokumentasjonen

vil ikke skjermen ha mangler osv.

uenig..

 

om tingen ikke passer til de formålene kjøperen ser på det som normalt å kunne bruke produktet til, så er det en mangel.

 

kjøperen trenger ikke ifølge loven å vite om maskinen kan brukes til tyngre spilling, eller videoredigering.. dette skal ha få tilstrekkelig med informasjon om i butikken.

om så ikke skjer, ja så har han rett til heving av kjøpet (eller bytte)

 

det er viktig å være litt rundt samt vise velvilje når du tolker en lovtekst...

denne saken kunne faktisk fått ulike konsekvenser i to ulike rettsaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...