Gå til innhold

Coop Prix Partikjøp


Ulkesh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Har inntrykk av at mange såkalte billig-skjermer har veldig lav ms, men er elendige på andre ting som fargegjengivelse, kontrast og innfallsvinkel. Alt som ser bra ut på papiret for dere "wannabes" som navngitt tidligere i tråden, har "billigprodusenter" valgt å fokusere på. Tror jeg.

Lenke til kommentar
skjermen heter Starmedia LCD 17-c, nada om den på nettet.

Sjekka bruksanvisningen, men fant ingenting om responstid der.

Nativoppløsning var 1280*1024, jepp.

 

skjermen så ok ut og ligger 500 kr. under tilsvarende på

Elkjøp osv.

 

Starmedia er et Tysk selskap som dealer LCD panel men tviler sterkt på at de produsere noe annet en merklapper.

Som ronndi påpeker er dette sansynligvis en rebrandet skjerm - altså har Starmedia ikke gjort noe annet enn å sette sin egen logo på noe billig de har kommet over. Jeg har mine misstanker om hvem som står bak denne skjermen, men sier ikke noe før jeg får bekreftet dette. Hvis noen i Oslo sentrum får tak i den så stikker jeg gjerne innom og titter på den ;)

Lenke til kommentar

Med så lite dokumentasjon så ville jeg ikke ha kjøpt skjermen på Prix nei

 

Når man kjøper Lcd skjerm så er dette viktig..

 

Størrelse på skjermen: 15.17,19 tommer....

Oppløsning: 1024x768,1280x1204 osv

Responstid: 12ms, 14ms,16ms,20ms,25ms...

Kontrast: Jo høyere jo bedre

Lysstyrke: ca 250 cd/m2 er ikke uvanlig

Synsvinkel: bør være bra

 

Smart å vite hvem som produsert lcd panelene også ikke bare merket med det tvilsomme navnet Starmedia

 

Når man bare vet at den heter Starmedia, er 17" lcd og oppløsning på 1280x1024 og ikke noe annet så er dette for å lite til å avgjøre om den er bra eller ikke spør du meg...

 

Med såpass spartansk informasjon så ville jeg ikke ha kjøpt den nei

Lenke til kommentar

Det er sikkert ganske mange som ikke har så store behov når det gjelder skjerm til pc'en sin også. De aller fleste pc-eiere bruker maskinen sin til å lese litt på vg, betale en regnign nå og da, samt at de prøver å legge litt kabal dersom de overhodet ikke har noe annet å gjøre. Vi som henger her inne setter gjerne store krav til utstyret vårt, men vi utgjør faktisk kun få prosent av de som eier en pc her i landet.

Ergo vil nok denne skjermen ha sin målgruppe også, selv om den kanskje ikke er det heftigste som er å oppdrive. Og de fleste som kjøper den vil være glad og fornøyd fordi de har fått ut den store plasskrevende kassen på toppen av pulten. Da gjør det ikke så mye om fargene kanskje kunne vært bedre... ;)

 

Men jeg er glad i Eizo'en min jeg da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...