Gå til innhold

200gb ide hdd, helst billig og stille - hvilken?

JanA

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

#ekstremt lite beskrivende emnetittel endret. Vil annbefale å ta en titt på retningslinjene#

Jeg har følgende kriterier:

1: 200GB IDE

2: Billig

3: Stille

Noen som har tips?

Endret av It's me
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Seagate Barracuda 200GB SATA :)

Støttet. Om du er rask (bestiller innen søndag kveld), så rekker du Kompletts tilbud på nettopp denne disken (895,-).

Edit:

pain: Hvorfor endret du 'SATA' til 'PATA' ?

Endret av atrax
Skrevet (endret)
Seagate Barracuda 200GB SATA :)

Støttet. Om du er rask (bestiller innen søndag kveld), så rekker du Kompletts tilbud på nettopp denne disken (895,-).

Edit:

pain: Hvorfor endret du 'SATA' til 'PATA' ?

Det e vel på Western Digital sin disk?

Endret av PCXray
Skrevet

Ditto, Seagate er vel den stilleste du får. WD er visst heller ikke så galt lenger, i alle fall de siste revisjonen, og en del raskere også, men Seagate har mye lenger garanti da, så jeg ville heller gått for den.

Skrevet
Hvorfor kommer det alltid tilbud på ting rett etter at jeg har kjøpt det!!!! :wallbash:

Hehe... :p

Samme skjedde når eg hadde kjøpt pcen min... mange av tingene gikk ned i pris, en hundrelapp eller to :mad:

Skrevet

Ai, der feis jeg visst i grøten! :blush:

Det riktig at det er Western Digital sin 200GB SATA-disk som Komplett har på tilbud, ikke Seagate.

Men Komplett selger Seagate sin tilsvarende modell for 1070,-, den prisen er jo ikke til å grine av, den heller.

Skrevet

Nå ble jeg litt forvirret. Men ukens tilbud fra komplett virker jo bra: Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

Bråker denne fælt?

Skrevet
Nei.. Western Digital har fått redusert bråket sitt i det siste.. Ville så absolutt gått for den..

Husk at Seagate har 5 års garanti. Western Digital har bare 3 år. Men, om 3 år er vel 200 GB disker mikroskopiske i forhold til de disker som selges da.

Skrevet

Det med støy fra harddisker synes jeg er litt vanskelig.

Varierer mye fra disk til disk.

Det går f.eks ikke an å si at WD bråker og Seagate gjør det ikke.

Har for tiden 4 harddisker :

1. Western Digital 80GB (WD800BB) , Denne liker jeg best av de jeg har , er nesten stille. Må legge det gode øret til for å høre knitring her!

2. Seagate 40GB , Denne er også bra mht. støy. ca. like god som WD80'n

2.Seagate 120GB , mjaa , kanskje stillere i idle , men har en irriterende søkelyd.

Selv min bror som ikke vet mye om data syntes denne hadde en ubehagelig lyd.

3.Western Digital 200GB , nyeste tilskudd her i gården , bråker litt mer enn begge de 3 andre , men i litt gropere tonefall. (Men denne er også av den gamle revisjonen , dvs BB , JB revisjonen skal bråke mindre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...