Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan renser man en hodeskalle?


Anbefalte innlegg

Jeg har en hodeskalle som det fortsatt er litt rester på og i. Den kommer trolig fra en stakkars elgkalv som ikke så seg for og snubla utfor et stup.

 

Det aller meste er fjerna av naturen selv på denne, men det ligger fortsatt litt rester igjen. Er det noen som har noen gode idéer på hvordan jeg kan rense ut dette uten å måtte bruke pinsett og "manuelle" metoder?

 

Slik jeg bor nå, er det ikke aktuelt å plassere den ved nærmeste maurtue selv om det er en god plan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så et program en gang, og det handlet litt om akkurat dette... Han duden som hadde dette med å rense hodeskaller og skjelett som jobb, avlet opp disse "markene" som kommer på døde dyr (og mennesker). Etter ei uke nedgravd i sånne mark, var alt vev borte.

Lenke til kommentar

Har fått inn litt tips her ja! Takker!

 

Hodeskaller kokes et par timer i vann, plukkes ren, og senkes i hydrogenperoksid 3% i rundt en dag.

Kan man få tak i hydrogenperoksid på apotek? Brukes ikke det til nettopp rensing?

 

Vet ikke om det bare er meg, men jeg betviler at folk her på forumet kan noe særlig om rensing av hodeskaller.

 

Igjen, kan bare være meg.

Du skal aldri undervurdere kunnskapen til folk her :) Ganske så mye rart man kan få svar på.

 

Flere tips? Men de mest rafinerte er kanskje forbeholdt rapportene til politiets drapsavsnitt

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
har aldri gjort dette selv, men synes ikke maurtue og kokende vann-varianten høres helt feil ut. den enkleste er vel kanskje maurtuen - har hørt løse rykter om at det ikke er så pop med hjernerester og lignende flytende rundt på kjøkkenbenken....

Bor aleine, så det er ingen umiddelbar fare for at noen klager på litt hjernerester :mrgreen: Dessuten skjer det så mye rart bortover i gata der jeg bor, så ingen bryr seg vel om det lukter litt rart fra leiligheten min.

 

Det er ikke så mye igjen på den, naturen hadde fjerna det aller, aller meste selv da jeg fant den.

 

Maurtue er desverre uaktuelt for øyeblikket, ellers hadde jeg gjort det. Bor ikke så nærme skogen lenger og det blir for upraktisk og dra noe sted.

 

Ser ut til at kokende vann og hydrogenperoksid blir det jeg prøver i første om gang. Jeg har prøvd med vann og klorin også, og det fikk løsna en del, men ikke nok desverre.

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar
det høres ut som du har veldig mye ''rester'' på denna skallen...med tanke på at det første du prøvde tok vekk litt..men ikke alt... lol

Neida, det er ikke så veldig mye igjen. Men det som er igjen sitter relativt godt og lukta fra det gjør at jeg ikke ønsker å sitte med pinsett. Derfor vil jeg ha vekk mest mulig "automatisk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...