Gå til innhold

Hva betyr egentlig spill-titlene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en spilltittel jeg lurer på:

 

Deus Ex! Har hørt om noe "Deus-Ex-Machina", men aldri skjønt hva det er...

Deus ex machina

From Wikipedia, the free encyclopedia.

 

Deus ex machina is Latin for "god from the machine" and is a calque from the Greek "από μηχανής θεός", "apo mekhanes theos". It originated with Greek and Roman theater, when a mechane would lower a god or gods onstage to resolve a hopeless situation: thus god comes from the machine. The phrase deus ex machina has been extended to refer to any resolution to a story which does not pay due regard to the story's internal logic and is so unlikely it challenges suspension of disbelief, and presumably allows the author to end it in the way he or she wanted.

Lenke til kommentar
Fordi Teamet skulle være uavhengig av nasjonalitet underlagt N.A.T.O så valgte de regnbuen som navn fordi regnbuen inneholder alle nasjonaliteters flagg farge om jeg ikke husker feil.

 

Edit: leif

Riktig, og six er vel standard kallenavn for lederen av en enhet.

I organisajonen, som heter Rainbow, er det jo Clark som er Rainbow 6.

 

Er litt usikker på hvorfor man ofte kaller lederen for Six, mulig at det har med klokka å gjøre... 6 er jo ofte, i militær sammenheng, brukt til å beskrive feltet bak deg. "On my six", "six o clock" etcetc. Mulig det henger sammen med at lederen styrer enheten fra bakgrunnen eller noe..

Lenke til kommentar
Var det ment til meg eller Veritas?

DEG :mad:

 

Edit: Hva skulle veritas ha gjort som kunne irritere meg? Det er du som alltid skal whine og trøkke ting opp i trynet på folk.

Jeg er ikke tøff, men jeg har meninger, å når du alltid enten leker moderator eller er ultra irritabel, så er jeg ikke sein med kjefte litt...

Endret av Co[]V[]bster
Lenke til kommentar
V[]bster,09/09/2004 : 18:15]
8 entries found for half-life.

 

http://dictionary.reference.com/search?q=half-life

 

Eneste jeg prøvde å hentyde var at de likte navnet :)

 

Hva dere leser ut av noen ord får være opp til dere.

Kanskje uttrykke deg litt klarere neste gang da.

kanskje du burde holde kjeft?

FAEN så irriterende du kan være :hrm:

off topic:ja du får virkelig respekt ved å si sånn til folk på et forum.... :ermm: hold dere til topic a gutta.(og ikke vær kverulant siden jeg nettop ot'a :blush: )

 

on topic: morrowind a?

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

Mongo_fury: Det har vel litt med gen/kyber teknikk modifiseringene man gjør i spillet? at man blir "gudliknende" på grunn av maskinene i kroppen...

 

In some ancient Greek drama, an apparently insoluble crisis was solved by the intervention of a god, often brought on stage by an elaborate piece of equipment. This "god from the machine" was literally a deus ex machina.

 

Few modern works feature deities suspended by wires from the ceiling, but the term deus ex machina is still used for cases where an author uses some improbable (and often clumsy) plot device to work his or her way out of a difficult situation. When the cavalry comes charging over the hill or when the impoverished hero is relieved by an unexpected inheritance, it's often called a deus ex machina.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...