Gå til innhold

Windows problemer, bombe det da!?


Anbefalte innlegg

Idag kom jeg hjem fra skolen, satte meg ned foran pcen og ventet på at den skulle starte opp. Men så: Windows xp sp2 begynner å mase om aktivering osv, får ikke startet opp pcen før jeg har aktivert den.

jaja, startet den i sikkermodus å la inn en ting for å slippe aktiveringen, vel og merke til sp1 da :S.

 

Etter denne fiks ideen så får jeg blue screen når innloggings skjerm tingen kommer. Prøvde meg da på en liten "inn med xp cden og reinstallere windows", men akk nei.. INGEN av de 4 partitionene mine var kompitable til å legge inn windows på. 2 sata disker, 1 ide. jeg gjorde som "programmet" sa og slettet min tidligere windows partition for så å ha et håp om å få legge inn windows på ny.

FREMDELES ikke kompitabel!!! å jeg som ofret ALT for å så få den samme feilmeldingen!

 

Det jeg spør om nå er: HVA SKAL JEG GJØRE FOR Å FÅ LAGT INN WINDOWS IGJEN?

 

det er uaktuelt å slette de andre partitionene for der ligger endel "viktige" ting.

 

tror C:\ (tidligere system partition) er på 1 av sata diskene.

 

cden jeg har er av typen bootable windows xp pro retail med sp1

 

:innocent::no::(:dontgetit::roll::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;283421

 

C:\ og D:\ er på samme disk, det som er på D:\ vil jeg ikke miste!!!

 

Hvis jeg slenger i en dos diskett, vil den da slette hele hardisken eller bare partitionen ?

 

Use the Diskpart Command RETAIN to Create MBR Partition Information

If you have access to a Windows XP graphical user interface (GUI) that is already on the system, you may be able to use the Diskpart retain command to create the MBR partition table information.

 

The retain command prepares a dynamic simple volume to be used as a boot or system volume by writing the flag that states that the partition is retained in the dynamic disk database and then putting an entry in the MBR partition table for that partition.

 

On an x86-based computer, the retain command creates an MBR partition entry on the dynamic simple volume with focus. To create an MBR partition, the dynamic simple volume must start at a cylinder aligned offset and be an integral number of cylinders in size.

 

 

 

 

 

 

Hvordan fungerer GUI ? hvor finner jeg det ?

Endret av Kjetil_87
Lenke til kommentar
iceraven så hjelp som du er :hrm:

 

sånt piss kan skje med alle :cool:

Ikke fortell meg hva som er nyttig hjelp eller ei. Jeg bare spurte om han hadde en lovlig kopi av windows XP, om dette er tilfellet, så er det null problem å fikse den aktiveringen. Men om trådstarter ikke har en lovlig kopi, så stiller saken seg helt annerledes.

 

Han sier jo selv at han logget seg inn i sikkerhetsmodus for å aktivere den ulovlig.

 

Om du har noen bekjente, så kan du teste diskene i demmes maskin, se om partisjonene kommer frem da. Da må du jo eventuelt "låne" diskplass" slik at du kan slette alle partisjoner på ihvertfall s-ata1 slik at du får installert windows igjen.

Lenke til kommentar

ny problemstilling:

 

Tok bror min sin IDE 80gb disk og la inn windows, gikk knirke fritt. (har selv en 120gb IDE stående i pcen men den ville ikke windows inn på). Kommer da inn i windows og tenker at jeg skulle prøve å legge inn windows på min sata disk herifra siden det ikke fungerte med bootdisk.. dette gikk også helt fint, og windows startet, windows filene låg på rett partition. men med engang jeg koblet ut bror min sin disk som også hadde windows så sa pcen NEI!

 

Jeg ser at det ligger windows filer på den og alt det der, men klarer altså ikke bote fra denne disken. det var denne disken jeg hadde windows på før, gikk da knirkefritt.

 

Windows som ligge på sata disken kan jeg loade i (valg av operativsystem menyen i oppstarten) når jeg setter i bror min sin disk igjen.

 

Hva skal jeg gjøre?

Hva kommer detter av ?

 

Noen i Stavanger/Sandnes området som vil tjene 200kr for å fikse windows inn på pcen min ?! :p

Endret av Kjetil_87
Lenke til kommentar

Her kommer en mulig løsning:

 

Sett hardiskene dine inn i en annen pc som har et fungerende os. Kopier alle viktige data over slik at du har en disk som ikke inneholder viktige data. Formater denne hardisken fra den andre pc-en i windows. Sett harddisken tilbake i din maskin og prøv å installere windows på den. Funker ikke det må noe være galt med harddisken.

Lenke til kommentar

Jeg tror at hovedproblemet ditt ligger sannsynligvis i crappy windows innstalasjons programmet. Du hadde tydeligvis en Pro Corp versjon (ikke helt orginal) som skal innstaleres med nye maskiner. Når den da ser at du har flere partisjoner på samme hard disk så nekter den å la seg innstalere.

Her er den eneste enkle løsningen å kjøpe en ny harddisk å bruke denne som primary os disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...