Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden


Anbefalte innlegg

jeg har kommet til ca 1940 nå.. men har problemer med at stasjonen mine som jeg helnter coal på.. ikke får noe fra "gruva".. enda stasjonen ligger klin intil gruven.. frustrerende med gruver som produserer 270tonn.. og så kommer ingen ting på stasjonen.. hva skyldes dette.?

 

hva er forskjell på "local" og "express"! har det noen med om de stanser på alle stasjoner de passerer eller om de kjører gjennom på vei fra A til B.. el ? :blush:

 

synes forresten byene blir alt for store for fort.. blir fort trang og bygge.. og tunnel over alt er dyrt...

 

hvordan slå konkurenten.. (dataen) da jeg ikke kan kjøpe han opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg veldig plaget med at togene ikke går dit jeg vil de skal gå. En rute kan fungere helt fint, men så snart jeg lager en avstikker fra "hovedbanen" til en annen stasjon kan plutselig alle togene kjøre dit. Utrolig irriterende. Dette kan selvsagt være relatert til brukerfeil (håper jeg hvertfall), men en gang fjernet jeg bare avstikkeren og etter det gikk togene dit de skulle. Dette fungerer dog ikke alltid.

vet ikke om det fungerer, men sett toget på express istedet for local.

 

kanskje det fungerer. er ihvertfal verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Ohh.. blir bare verre og verre å sitte her å følge med på denne tråden når jeg enda ikke har rotet meg til å bestille spillet :cry: . Har spillet kommet til butikker her i landet egentlig? Kan ikke huske å ha sett det... Må en tur å se etter det i morgen. Dere gir meg ikke noe valg lenger ;) . Hvis jeg ikke finner det, blir det nett-bestilling. :yes:

Lenke til kommentar
Må en tur å se etter det i morgen. Dere gir meg ikke noe valg lenger ;) . Hvis jeg ikke finner det, blir det nett-bestilling. :yes:

Jeg har heller ikke sett det i noen butikker her jeg bor, og de pleier ikke henge SÅ mye etter - føler med deg. Og et godt tips; IKKE bestill hos cdon.com. Men nå står det at de har sendt pakka, så nå blir det vel fullversjon på meg også. =)

Lenke til kommentar
Må en tur å se etter det i morgen. Dere gir meg ikke noe valg lenger ;) . Hvis jeg ikke finner det, blir det nett-bestilling. :yes:

Jeg har heller ikke sett det i noen butikker her jeg bor, og de pleier ikke henge SÅ mye etter - føler med deg. Og et godt tips; IKKE bestill hos cdon.com. Men nå står det at de har sendt pakka, så nå blir det vel fullversjon på meg også. =)

Får håpe det kommer før helga da. Slik at du kan legge opp til en ekte nostalgi helg ;-)

Lenke til kommentar
ingen som har en liten "save game" jeg kan få, liker ikke å være så langt nede i tid !  :dontgetit:

får se om jeg ikke får lagt ut scenarioen jeg jobber med på mandag, tester og mekker flere ruter for å få signal/spor systemer til å funke skikkelig, viser nok hvordan Rikky og kan få skikk på sakene :wee:

 

edit:

snekrer sammen et forklaringsbilde ang spor/lyssignaler slik man kan holde saker på plass.

Lenke til kommentar
Ohh.. blir bare verre og verre å sitte her å følge med på denne tråden når jeg enda ikke har rotet meg til å bestille spillet :cry: . Har spillet kommet til butikker her i landet egentlig? Kan ikke huske å ha sett det... Må en tur å se etter det i morgen. Dere gir meg ikke noe valg lenger ;) . Hvis jeg ikke finner det, blir det nett-bestilling. :yes:

Spaceworld i Trondheim har det, kjøpte det der sist fredag. sikkert andre steder i landet som har det også :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har spurt om d allerede, men orker ikke lese gjennom 9 sider! Hvordan får man levert gods og mat til byene? I følge stasjonene vill ikke byene ta imot? :dontgetit:

Det er tatt opp litt tidligere i tråden. For å kunne levere 'goods' og 'food' må du ha bygninger som tar i mot disse varene innen radiusen til stasjonen. Derfor kan størrelsen på byen ha litt å si hvis man skal levere disse varene.

Lenke til kommentar

Som regel er det vanskelig å få levert gods noe særlig før 1920, da byene begynner å få litt mer kommersielle bygninger. Selvfølgelig kan det være kunstig store byer som har vokst i 20 år, men både gods og mat, og faktisk også post kan være vanskelig å få levert med en gang.

 

Hvis du frakter en varetype hvis mottak er avhengig av infrastruktur i byene (mat, gods og post - passasjerer BURDE være bankers) så bør du huske å sette kjøretøya til å laste ut alt det har med uansett, sånn at du hele tiden får henta ut nye sekundær- eller tertiær-produserte varer, ellers tror fabrikkene du ikke er interessert i å frakte varene deres, og det blir vanskelig å få de senere.

 

Litt klumsete forklart, men det burde være forståelig. Uansett - jeg har fått spillet nå - hurra hurra. =)

Lenke til kommentar

jeg liker å leke meg med ting. f.eks.

 

du tar alle grain farmene og bygger med tog da seff, lager en stasjon ett godt unna den plassen de tar imot grain, så lager du en stasjon der du har 7-9 garin farmer som kommer med sine ting..se eksempel under

 

 

7-9 forskjellige grain farmer---------->til denne stasjonen----------> så ett gigantisk tog til det bygget de tar imot grain !

 

har grain som ett eksempel, bare liker å gjøre dette ! istedefor å ta det direkte til stasjonen ! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...