Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden


Anbefalte innlegg

hva er forskjell på "local" og "express"!  har det noen med om de stanser på alle stasjoner de passerer eller om de kjører gjennom på vei fra A til B.. el ? :blush:

Local kjører melleom alle stoppene.

Express kjører bare til de stasjonene du har plassert på ruta (på hvert tog).

express kjører gjennom de stasjonene som ikke er oppgitt uten å stoppe.

 

Nå har jeg kommet til 1970. Har akkurat fått 'overhead electric' tog, men ennå ikke godsvogner som kan gå over 80km/t. Når kommer egentlig dette? Kjedelig med tog som bare lager kø.

Dette kommer an på hvilken settings dette scenarioet har, men ellers kan du sjekke på scenario editor (klikk advance på den første skjermen, deretter kjøretøy) her får du se hvilke kjøretøyer som kommer når.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, det der med byveksten skremte meg faktisk litt nå. Jeg plundrer litt med sandboxen min, og jeg ser en by som viser tendenser til å vokse ganske bra, når jeg ser på den har den litt over 2500 innbyggere. Respektabelt til å være 1915. Jaja, tenkte jeg, jeg fikk la den være litt i fred, la trikkene surre og gå litt der. Jobber med ting på andre deler av brettet, og kommer tilbake til byen ti år etter.

 

Jeg har hele tiden fulgt med på utviklingen av byene, og dette må ha skjedd vanvittig fort, noe befolkningskurven på bildet også bekrefter - men dette tar virkelig kaka... Bildet burde beskrive det meste.

 

Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Okay, det der med byveksten skremte meg faktisk litt nå. Jeg plundrer litt med sandboxen min, og jeg ser en by som viser tendenser til å vokse ganske bra, når jeg ser på den har den litt over 2500 innbyggere. Respektabelt til å være 1915. Jaja, tenkte jeg, jeg fikk la den være litt i fred, la trikkene surre og gå litt der. Jobber med ting på andre deler av brettet, og kommer tilbake til byen ti år etter.

 

Jeg har hele tiden fulgt med på utviklingen av byene, og dette må ha skjedd vanvittig fort, noe befolkningskurven på bildet også bekrefter - men dette tar virkelig kaka... Bildet burde beskrive det meste.

 

Er dette vanlig?

ler litt :p

 

ja det har skjedd for meg også :p

Lenke til kommentar
Okay, det der med byveksten skremte meg faktisk litt nå. Jeg plundrer litt med sandboxen min, og jeg ser en by som viser tendenser til å vokse ganske bra, når jeg ser på den har den litt over 2500 innbyggere. Respektabelt til å være 1915. Jaja, tenkte jeg, jeg fikk la den være litt i fred, la trikkene surre og gå litt der. Jobber med ting på andre deler av brettet, og kommer tilbake til byen ti år etter.

 

Jeg har hele tiden fulgt med på utviklingen av byene, og dette må ha skjedd vanvittig fort, noe befolkningskurven på bildet også bekrefter - men dette tar virkelig kaka... Bildet burde beskrive det meste.

 

Er dette vanlig?

Jeg skulle gjerne vist deg et screenshot fra 2005, men jeg har ikke noe sted å legge ut bildet. Har flere byer på over 40.000 innbyggere.

 

Nå har jeg kommet til 1970. Har akkurat fått 'overhead electric' tog, men ennå ikke godsvogner som kan gå over 80km/t. Når kommer egentlig dette? Kjedelig med tog som bare lager kø.

 

De kommer. Har et tog som gjør 299 km/t ved maks hastighet.

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne vist deg et screenshot fra 2005, men jeg har ikke noe sted å legge ut bildet. Har flere byer på over 40.000 innbyggere.

Asså, i 2005 burde man faktisk kunne forvente at byene hadde vokst litt, men denne byen gikk fra 3000 til 20000 på under tre år - noe som til vanlig skulle være fullstendig abnormt. Mens de andre begynte å få en 8-10 kommersielle bygninger fikk denne 100-120 sådane på EN GANG. En annen ting er at byene vel vil være litt større i 2005 enn i 1920.

 

Bare lurte på om det var en bug i spillet, eller om man faktisk skal forvente at sånt noe skjer naturlig.

Lenke til kommentar
Nå har jeg spilt i noenogtredve år, og jeg ligger på rundt 30% sånn.. eh, ratingopplegg. Er ikke dette dårlig? Jeg bruker store deler av tiden på å få togene til å gå dit jeg vil.

Bare start på flere campaigns, se på computeren, les på forumet, les på ttd-forums.com (elle noe) og lær deg masse smarte ting, så går det nok bedre. For guds skyld, dersom du ikke har spilt så mye før, ikke sats på noe avanserte tog-bane-greier. Ett spor for hvert tog til å begynne med :)

Lenke til kommentar

litt offtopic men

 

jeg måtte betale moms på anarchy online Alien invasion fra play .com (det kosta over 200kr )

eller så bestiler jeg ofta filmer fra playusa.com der koster dvdr ca 175kr slipper man moms på

grensa er på 200kr =)

 

bestilte locomotion i dag fra play.com :D

 

edit

 

er det no forum eller nettside hvor man kan få litt tips og sånt ??

Endret av Spiffen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...