Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden


Anbefalte innlegg

Ahh.. endelig!! Så fort jeg kommer over dette spillet i en butikk blir det nok med meg hjem :yes:

 

Jeg var noe skuffet av demoen, men satser på at spillet her gir meg nesten like mye som TTDX bare jeg kommer inn i det. (like bra som TTDX tror jeg aldri noe spill vil bli likevel... har i alle fall ikke sett et til nå... :love: )

Vart skuffa over demoen egentlig jeg og. Men når du får spilt det litt er det bare helt rått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da jeg hørte at locomotion kom begynte jeg å spille TTDX for å ha det friskt i minne.

 

Da jeg fikk locomotion spillte jeg det 2-3 ganger før jeg gikk tilbake til originalen.

 

If its not broke dont fix it

Gi det en sjangse. TTD går man lei av etter å ha spilt det hver dag i over en måned, og da er det fett med litt Locomotions. En litt annen utfordring, og enormt kjekt :)

Lenke til kommentar
Hva må til for at en by skal kunne ta imot "goods?"? Kommer det an på innbyggertallet?

Fant dette på tt-forums.net:

If you hover the mouse over the larger buildings, you'll see that they'll say something like "1/4 goods". Your catchment area of your station must be large enough to add up to 1 or greater in order for the station to accept goods. The same is true for food and passengers.

 

Man er altså avhengig av at bygningene i området til stasjonen aksepterer 'goods'. Det kan være et problem dersom bygningene forandrer seg ofte.

Lenke til kommentar

Et lite tips hvis dere synes stasjons radiusen er for liten.

 

 

Etter du har bygd en stasjon, samma om det er en tågstasjon, bussholdeplass o.l.

Trykk på roads slik at du kan bygge veier, også velger du bussholdeplasskilt, for så å plassere de ut i byen, start nærme den stasjonen du vil at skal ha større radius, også går du bare videre utover. På den måten kan man dekke hele byer, bare de ikke er for store.

 

Digger den featuren, da får du fort MASSE passasjerer. Rett etter jeg gjorde det, sto det over 600 personer på bussholdeplassen. Men jeg vet ikke om den metoden fungerer for gods, og sånt. Om man da må sette opp egne av og pålastnings ramper for den typen vare.

 

 

Men det er uansett et godt tips syns jeg, husker ikke hvor jeg leste det. Tror det var på tt-forums.net

Lenke til kommentar
Men ble skuffet over maks grensen på byer (80) :hrm:

I TTD var det vel en lavere grense? 80 byer på et brett er faktisk ganske mye.

 

Men hva er det jeg hører? Ingen maglev-tog? :\ De var jo en fantastisk belønning for å ha kommet langt ut i spillet, var så kjempekos å sende åtte vogner med kull avgårde tvers over brettet i behagelige 600 km/t. Håper det er noe som kan fikses på.

 

Nå begynner jeg å bli lovlig utålmodig på CDON som ennå ikke har sendt pakka mi. Sendte purremail igår, og gjorde dem oppmerksomme på at det ville gå lang tid før jeg brukte dem til å forhåndsbestille noe som helst igjen. Og demoen begynner også å bli rimelig filleslitt.

Lenke til kommentar

Det gjorde jeg dem også oppmerksom på. Fikk mail tilbake nå, og de skrev det var på grunn av at de flytta lageret. Typisk min flaks at det var akkurat når jeg skulle få Locomotion i posten. Kommer uansett til å bruke et annet selskap neste gang, for når selv play.com klarer å sende det på releasedato så ser jeg ikke noe vits i å bruke MER penger på å bestille det innenlands.

 

Men om spillet:

Hører noen sier togsett og kjøretøy avhenger av hvorvidt brettet er satt til britisk-, amerikansk- eller alpelandskap? Hvis så er det jo ganske kult. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...