Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hawk-Eye: Du kan jo prøve å ta opp problemet på tt-forums. Sikkert noen som kan hjelpe deg der, eller kanskje det er noen her på hw.no-forumet som har satt seg skikkelig inn i togtrafikk og signaler i locomotion.

Skal gjøre det, regga meg på forumet, også kom det ingen bekreftelsesmail. Også merka jeg at den lå i junk-mails :roll:

 

Men jeg får gjøre det i morra, orker ikke nå. Skal si ifra her hvis jeg får vite hva som må gjøres ...

 

 

 

btw, hva er det som er mest profitabelt å frakte? Så at et skip tok 160tonn eller noe med Grain, kan spare noen tåt på det hvis man er litt heldig :-)

Lenke til kommentar
btw, hva er det som er mest profitabelt å frakte? Så at et skip tok 160tonn eller noe med Grain, kan spare noen tåt på det hvis man er litt heldig :-)

Har ikke fått prøvd spillet noe særlig, men jeg fant en graf over profitabilitet i spillet. Passasjerer er mest profitabelt, men prisen synker raskt hvis man bruker lang tid på å levere dem. Det kan derfor være lurt å unngå 'full load' dersom man frakter passasjerer. Stål hadde høy pris, samt lang holbarhet på prisen.

 

Jeg holder fortsatt på med Weatherworld scenarioet. Satt opp noen trikker i de største byne, og pengene renner inn.

Lenke til kommentar

Hvis han har beholdt verdiene siden TTD (noe han fullt mulig ikke har gjort) så er vel kull, stål, varegods (og verdisaker hvor det er tilgjengelig) de som gir mest avkastning. Husker jaffal jeg koste meg i TTD med brett med 7-8 kullgruver som leverte til én stasjon, som jeg frakta til en kraftstasjon på andre siden av brettet. Brukte vel rundt 40 tog på samme spor-systemet, gikk 3-4 år før jeg hadde betalt ned lånet på £100.000 og alt gikk i pluss. Mojo, mojo. =) Liten digresjon der, beklager.

Lenke til kommentar

Om du deler varer inn i "primære" og "sekundære" varer, er det lettere å se prissammenhengen:

Primære: Ting som blir laget automatisk i spillet: Korn, Olje, Kull, Jernmalm mye mer.

Sekundære: Ting som blir laget i fabrikker som trenger primære ting: Gods, stål, Mat, o.l.

 

Du får selvsagt mest av de sekundære tingene, men for å få de må du (eller noen andre) frakte primærtingene til fabrikken.

 

Ang: TTD/OTT/TTDX, slik pleier jeg å gjøre for å bli styrtrik: Frakter f.eks olje, fra ene siden av kartet, og tvers over til den andre, leverer det på et raffeneri, og bruker det samme tog sporet til å frakte godset sammevei tversover kartet og til en stor by....

Lenke til kommentar
Ang: TTD/OTT/TTDX, slik pleier jeg å gjøre for å bli styrtrik: Frakter f.eks olje, fra ene siden av kartet, og tvers over til den andre, leverer det på et raffeneri, og bruker det samme tog sporet til å frakte godset sammevei tversover kartet og til en stor by....

Hvorfor det? desto flere dager varene er i vognene dine desto mindre får du betalt per ton. Men jeg skjønner tankegangen din.

Lenke til kommentar

Ahh.. endelig!! Så fort jeg kommer over dette spillet i en butikk blir det nok med meg hjem :yes:

 

Jeg var noe skuffet av demoen, men satser på at spillet her gir meg nesten like mye som TTDX bare jeg kommer inn i det. (like bra som TTDX tror jeg aldri noe spill vil bli likevel... har i alle fall ikke sett et til nå... :love: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...