Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syntes ordre systemet på locomotion var så knotete. Dette var ikke like bra som transport tycoon i mine øyne, altfor mye rollercoaster tycoon i det.

Skrevet

akkurat vært nede i byen og kjøpt locomotion. hadde det på demo og, knall spillbarhet da. perfekt spill for en grå søndag. men har ikke kommet ordentlig i gang enda, lekser..... :thumbdown: hehe

Gjest Slettet+9018234
Skrevet (endret)
SÅ FET! TT-DLX MED SKILLED GRAFIKK! :D:D

Det er jo feil da.

Transport Giant har jo bedre grafikk enn Locomotion, dog er et verre spill.

jeg syntes ordre systemet på locomotion var så knotete. Dette var ikke like bra som transport tycoon i mine øyne, altfor mye rollercoaster tycoon i det.

Helt enig, My statement

Endret av Slettet+9018234
Skrevet (endret)

Slik ser det ut til meg i 1979 (starta i 1900)

Screenshot2.jpg

Større bilde finner du HER

Ellers så kan jeg jo si at det finnes en "nobreakdowns" mod for de som er VELDIG lei av de pokkers kjøretøyene som blir ødelagte hele tia...

Du finner den HER

Endret av Dunah
Skrevet

jeg har prøvd meg fram litt blant matteleksene... :blush: . jeg får til å bygge veier og å hente varer med lastebiler og mennesker/post med tog. men jeg får ikke til å plassere varene f.eks coal på den ene fabrikken. snakker om boulder banen her...noen tips? tjener ikke noe cahs.... :hmm:

Skrevet

Noen som kan si om det kommer godvogner som klarer mer enn 80km/t? Frakte kull tvers over brettet i 80km/t med tog som kan krype over 200km/t er ikke noe særlig...

Synes og byene vokser lovlig raskt...etter bare 40 år var nesten all flate dekket av byer.

Skrevet

laget et map så si dekket av by for å få testet ut toglinjesystemet skikkelig, fått på plass 2-3 linjer med 60 stopp hver, 70 millioner på bok og så krasjer mappet.. :wallbash:

Skrevet

Noen andre som har hatt problemer med at lutselig blir fargene helt fucket? -Mye rosa o.l.... -Men om jeg lagrer og starter spillet omigjen funker det igjen... ...en stund

Skrevet

hmm, et lite spm om dette konge-fete spillet: jeg bygger en jernbane mellom 2 byer, og toget kjører helt fint frem og tilbake med folk og post. dette er på et hjemmesnekkra scenario, uten noen konkurenter. hvorfor går da pluselig "pila" ned og jeg får masse penger i gjeld? :hmm:

Skrevet
Noen som kan si om det kommer godvogner som klarer mer enn 80km/t? Frakte kull tvers over brettet i 80km/t med tog som kan krype over 200km/t er ikke noe særlig...

Synes og byene vokser lovlig raskt...etter bare 40 år var nesten all flate dekket av byer.

Tviler. Er i år 2005 og har ikke fått det ennå. :ermm:

Skrevet

Vet faktisk ikke om de vognene triller særlig fortere i virkeligheten heller.

Men det burde kanskje komme en patch som fikser litt her og der. Og gir oss en rask kullvogn

Skrevet

Sjekket det nå. I 1965 får man en hopper wagon (kull) som kan gå 112km/t. Det finnes en goods van (ikke wagon) som kan gå 88 km/t. Den raskeste goods wagon går 80 km/t.

Skrevet
Sjekket det nå. I 1965 får man en hopper wagon (kull) som kan gå 112km/t. Det finnes en goods van (ikke wagon) som kan gå 88 km/t. Den raskeste goods wagon går 80 km/t.

ok, puh. Da kan det være lurt å bruke litt lastebiler senere da ... hvis de er raskere enn toget

Skrevet

Så at lastebilene som kommer på 70-tallet går 112km/t. Tror driftsutiftene på disse fort spiser opp den eventuelle tidsbesparelsen. Toget kan også laste og levere langt flere 'loads' mye raskere.

Skrevet

Jeg har serriøst problemer med å få underskudd i Locomotion :) Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har bygd masse trikk.

Ser ut til at trikk har mye å si for økonomien etc.

Michal

Skrevet

Jeg adder disse bildene med Ibrowse for Amigaen,.. hehe :) Vel, her er 2 shots av min første by i Locomotion:

Screenshot1.png

Screenshot2.png

Dette spillet er genialt, bortsett fra bygging av togskinner og

veinett. Systemet i Transport Tycoon Deluxe er jo meget bedre. Sammme med

SimCity4 f.eks også.

Veldig fint at dem har beholdt sjarmen fra gamle TTDX, men det holder

ikke, når byggesystemet ikke er godt nokk. Bare det å fjerne noe er

et herk :) Men jeg sier det igjen.. takk for trikk .. ellers hadde jeg

tapt masse penger bare for ingenting i spillet :)

Michal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...