Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okey :) men det ska du få synes :thumbup:

 

men jeg selv likte ttd ganske godt å det va ganske genialt bygd opp, så hvis de hadde klart til en større grad å lage locomotion mer lik ttd så hadde det vært perfekt :)

 

og forresten.. jeg sliter med å få tatt vekk buss stopp/trikk stopp.. får ikke merket dem på no måte eller når jeg velger bus stop å trykker andre museknapp på det buss stoppet eg vil ha vekk.. noen tips ?

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at hvis de lager spillet for likt ttd så er det ikke vits i å komme med et nytt spill i det heletatt.

 

 

Tror det går hvis du velger passenger stop og tar musepekeren NØYAKTIG over busstoppen og høyreklikke. ellers kan du slette veien stoppen er på og lage veien på ny.

 

 

 

EDIT: En ting jeg skulle ønske i LoMo var et valg før du starta spillet, et som det er nå. Og et komplekst med akjsemarked, at man kunne bestemt prisen for å frakte varer med selskapet ditt. Osv, det hadde gitt spillet mye dybde i gameplayet tror jeg.

 

For eksempel det er mange passasjerer fra en stasjon i byen og du hever prisene litt. Men det er greit for du klarer ikke tømme stasjonen uansett, for så at AIen kommer og konkurerer og du må/burde sette ned prisen igjen.

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
når jeg skulle frakte tre frå en managed forrest til en paper mill ?! så tok toget med seg tre den ene veien å så papir til bake igjen... men d var jo ikke d den skulle... hvordan får jeg den bare til å frakte tre og ikke papir

Dummere å lese tråden eller å søke etter det, eller? De svarte på det på forrige side, jo. :dontgetit: Anyhow, du må sette unload all paper på den stasjonen du laster av skaugen (og får skogen) på.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal lage en kjapp lite FAQ i morra og legge den i startinnlegget. Så har vi en liten guide der. For sent nå. Men hvis det er noen som vet om ting jeg skal ha med i den så kom med tips.

 

 

 

btw. har oppdatert startinnlegget. Linker til litt review, og bilder osv. Lagde en morsom tråd på tt forumet. Er en del som lager noen skikkelig komplekse nettverk.

Driver å lager en linje med fire spor, to spor den ene veien og motsat.

Lenke til kommentar

En liten FAQ hadde vært bra tror jeg. Ettersom tråden her blir lenger og lenger så gidder ikke folk å lese igjennom( :dontgetit: ) med mindre de er skikkelige fan's av spillet...

 

Jeg tror at forskjellene på TTDx og LoMo er såpass som de må være for at det skal bli et nytt spill, men jeg savner en ting som egentlig er ganske nødvendig for min del. Etter som byene blir større og større så har jeg behv for å lage stasjoner under byene for ikke å ødelegge halve byen. Når jeg høyreklikker på en skinne ønsker jeg å flytte markøren langs skinnen med slike piler som er med i RCT. Syns det er litt dumt at jeg må trykke på akkurat den skinne-delen jeg vil forandre på for å få det gjort. Jeg har flere ganger slettet hus i byen når jeg prøver å modifisere på en stasjon eller linje under en by. ..men kanskje det finnes en og annen vei rundt problmet mitt uten at jeg har funnet den enda.

 

Hmm.. dette var egentlig ganske dårlig forklart, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fram

Lenke til kommentar

forstår hva du mener.. er ganske teit.. holder på å fjerne ting å tang.. du merker det du vil fjerne.. ser markøren er på det feltet du skal gjøre no med.. så sprenger ett hus istedenfor å d koster litt peng å du mister popularitet i byen.. crappy sier bare jeg.. hvorfor kan ikke bare det feltet en har merket forsvinne.. istedenfor alt rundt..

Lenke til kommentar

Dette er et veldig stort problem dersom man legger jerbane i flere nivåer under byen. Hvis jernbanen blir lagt kunn ett nivå (10 meter) under byen, er det kun å holde inne 'shift-tasten' når du legger nye jernbanespor.

 

Det kan være nyttig å både disable bygninger ('3') og veier/jernbane ('2') for å få bedre oversikt. Problemet er bare at da forsvinner jernbanen du holder på å lage også.

 

Dette er en såpass viktig del av spillet at det burde bli rettet opp i.

Lenke til kommentar

Hehe, byggningene forsvinner jo ikke noe jeg synes de burde. Om jeg skal høyreklikke på en jernbane så plutselig finner jeg ut at jeg fjernet et av høyhusene i byen som var 'transparent'. Får satse på at dette blir en ordning på når deluxe kommer.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Huscht
Lenke til kommentar

Skal si dere hva som VIRKELIG er trått.

 

Skal lage en seks spors stasjon under en by, men når jeg høyreklikker for å koble meg på sporet så får jeg ikke lov fordi "local authorities refuses you to destroy this building" så jeg må plante en hel skog rundt byen for å gjøre de glade.

 

Men men.

Lenke til kommentar
Skal si dere hva som VIRKELIG er trått.

 

Skal lage en seks spors stasjon under en by, men når jeg høyreklikker for å koble meg på sporet så får jeg ikke lov fordi "local authorities refuses you to destroy this building" så jeg må plante en hel skog rundt byen for å gjøre de glade.

 

Men men.

Hvordan er det i LoMo i forhold til TTDx angående "local authorities refuses you to destroy this building"? Har ikke fått testet ut dette, men er det bare å vente til de har funnet ut at jeg likevel får bygge, eller må de blidgjøres på noe vis?

 

Gidder ikke plante en hel skog om jeg kun behøver å vente noen mnd el år... :p

Lenke til kommentar

heh.. jeg har funnet 3 ting til jeg irriterer meg over :p

 

1. Når du skal bytte ut tog, og det toget er full lastet med whatever.. når du merker en vogn/toget så forsvinner alt kullet/oljen.. osv osv.. Teit! bare fordi vi tar vekk en vogn så burde ikke alt i de andre forsvinne.... ulogisk..

(det er forresten sinnsykt båååring(tidkrevende) å bytte ut tog/trikk osv..)

 

2.

at vi må trykke på museknappen for hver eneste "togskinne" vi skal lage.. burde vært en klikk å dra funksjon eller no i den duren... blir drittlei av å klikke å klikke til krampa tar en.

 

3.

når du kommer over 50% 60% osv osv.. går opp i "rank" så blir også Hovedkvarteret ditt oppgradert.. men med engang raten din synker under f.eks 60% igjen.. aldri så lite.. så blir hovedkvarteret også "degradert" med en gang..så i mitt tilfelle er hovedkvarteret mitt for d meste av tiden en evig byggeplass.. hehe :thumbup: burde gått en viss periode før huset ble "degradert"

 

thats it for now :p kommer sikkert med no mere senere.. :p:hmm:

Lenke til kommentar

1.1 Dette er helt greit, og hinder at man kan "jukse" ved å plassere toget på en stasjon langt vekke med full last.

 

1.2 Reliability raten synker for fort. Det skulle også vært en bedre løsning for å effektivt bytte ut gammelt utstyr. Jeg liker ikke putlearbeid, og utbytting av utstyr er et irritasjonsmoment.

 

2. Spillmotoren krever dette. Det skulle dog vært mulig å forenkle konstruksjonen.

 

3. Dette er jo bare en detalj, og påvirker ikke hvordan jeg opplever spillet. Jeg glemmer ofte å bygge hovedkvarter, faktisk.

 

Det er stor aktivitet rundt diskusjonen om forbedringer på tt-forums. Hvis ikke Chris Sawyer vil gi ut en patch, kan man sikkert regne med en oppdatering i a la TTDPatch eller OpenTTD i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...