Gå til innhold

posten.no ala. pony express


Anbefalte innlegg

Herregud, posten er noe av det mest latterlige som finnes. Bestilte en pakke på lørdag som skulle komme på døra. 19:11 idag ble det angivlig forsøkt å levere den. Jeg har vært hjemme siden 13:00 idag og har ikke fått pakken.

 

Nei, Posten trenger en meget radikal endring. Blir mektig forbanna når de prøver å trikse seg unna slik de gjorde nå :realmad:

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
er fornøyd med postgangen.

bestiller varen hos netshop, de sender samme dag.

dagen etterpå så henter jeg varen på postkontoret i kopervik.

men prisene kan de godt gjøre noe med :)

Hei,

 

Løyent det - vi bor samme plass men mine pakker er 5 dager underveis fra Sandefjord, mens du får pakker på et døgn fra Sandefjord. Nekter å tro det.

 

Har du et pakkespor-skjermdump du kan vise os?

 

Mvh

Kimmer

here you go :)

 

pakkeinfo for skjermkortet

 

kan sjekke om jeg har liggende fra komplett as well

Lenke til kommentar
here you go :)

 

pakkeinfo for skjermkortet

 

kan sjekke om jeg har liggende fra komplett as well

Hei,

 

OK - jeg gir mig ;)

 

Kanske det bare er vi andre, der er uheldig med pakker fra Sandefjord kanten.

 

Nu har jeg ikke kendskab til de faktiske forhold på postkontoret i Sandefjord - men jeg har på fornemmelsen, at det er ekstremt overbelastet pga WebShopperne i området.

Det må da gå an å annsette et par folk til - ville ikke kunne merkes på den milliard kroner Posten har i overskud hvert år :wallbash:

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
here you go :)

 

pakkeinfo for skjermkortet

 

kan sjekke om jeg har liggende fra komplett as well

Hei,

 

OK - jeg gir mig ;)

 

Kanske det bare er vi andre, der er uheldig med pakker fra Sandefjord kanten.

 

Nu har jeg ikke kendskab til de faktiske forhold på postkontoret i Sandefjord - men jeg har på fornemmelsen, at det er ekstremt overbelastet pga WebShopperne i området.

Det må da gå an å annsette et par folk til - ville ikke kunne merkes på den milliard kroner Posten har i overskud hvert år :wallbash:

 

Mvh

Kimmer

det er ikke postkontoret i sandefjord da. Stokke Godssenter... Det er ikek et postkontor.

Lenke til kommentar
skjønn at man må betale for hvor fort ting skal gå da folkens....

Studer de forskjellige pakketypene...

 

Du kan studere de hvor mye du bare vil og betale så mye ekstra du bare vil. Men du vil aldri overbevise meg at dette hjelper på. Mulig det fungerer i Oslo og der. Men det fungerer sjeldent ut til resten av landet...

Lenke til kommentar
er fornøyd med postgangen.

bestiller varen hos netshop, de sender samme dag.

dagen etterpå så henter jeg varen på postkontoret i kopervik.

men prisene kan de godt gjøre noe med :)

Hei,

 

Løyent det - vi bor samme plass men mine pakker er 5 dager underveis fra Sandefjord, mens du får pakker på et døgn fra Sandefjord. Nekter å tro det.

 

Har du et pakkespor-skjermdump du kan vise os?

 

Mvh

Kimmer

here you go :)

 

pakkeinfo for skjermkortet

 

kan sjekke om jeg har liggende fra komplett as well

Jeg bor i Stavanger. Går like fort her.

 

Kan ta en titt på dette sporingsnr: 370702051002077502

Lenke til kommentar

At de ikke har f16 er jo ganske tydelig. Et eks jeg kan ta er feks dette: Bor for tiden i Mo i Rana. Hver gang jeg venter en pakke stopper det opp i Mosjøen. Gjerne 3-4 dager før pakken kommer til Mo. Avstanden mellom Mo og Mosjøen er såpass "stor"? at det tar ikke mer enn ca en time å kjøre med bil, det går tog, buss og fly imellom. Men alikevel skal det ta 3-4 dager... Dette har ikke bare skjedd en gang. Men så si hver gang jeg har bestilt noe i en tidsperiode over 3 år ca.

 

Kan jo også nevne at posten som kommer til min hjemmkomune også går via mosjøen og det er ofte samme tullet der. Men ikke så lang på nær like latterlig som Mosjøen - Mo. er tross alt lengre hjem og værre komunikasjonsmuligheter.

 

At jeg bare har nevnt Mosjøen her som en flaskehals betyr ikke at det er bare der problemet ligger. Har opplevd mye tull med posten flere plasser i landet. Så det er nå min mening i allefall at de som leder og organiserer hvordan posten skal fungere skulle hatt seg et kraftig spark en hvis plass. Er tross alt ganske simpel logistikk som ikke burde være så vanskelig å få til på en effektiv måte.

 

Syns det er latterlig at en sånn organisasjon som har monopol? skal bare tenke på å gjøre det billligst mulig, og gi faen i å gjøre en skikkelig jobb...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg benyttet posten igjen og irriterer meg bare ennå mer. Her er hva pakkesporingen sier på de siste to pakkene:

 

Produkttype:  NORGESPAKKE

Vekt:  4,06 kg

Volum:  24,7 dm3 (50 x 26 x 19 cm3)

Dato:  Kl.:  Hendelse:  Poststed: 

21.10.04  10.13  Innlevert postkontor  2391 MOELV 

21.10.04  17.38  Innlevert postterminal  2309 HAMAR 

22.10.04  08.58  Videresendt  0024 OSLO 

26.10.04  11.52  Registrert omlastingsterminal  9002 TROMS�

Kan det ta så ufattelig lang tid da? Posten garanterer at det skal ta max 5 dager og nå har det gått 5 dager uten at jeg har fått pakken. Jeg renger med at mitt lokale postkontor mottar pakken i mårra og at jeg får pakkeseddelen i posten først på torsdag. Da er det gått 7 dager...

 

Produkttype:  SERVICEPAKKE

Vekt:  2,28 kg

Volum:  25,35 dm3 (39 x 26 x 25 cm3)

Dato:  Kl.:  Hendelse:  Poststed: 

25.10.04  20.10  Innlevert postterminal  3169 STOKKE 

26.10.04  07.44  Videresendt  0024 OSLO

Nå ble denne pakken plukket på fredag kveld og ikke registrert hos posten før på mandag så jeg har begynnt å savne den allerede. Nå er det tirsdag og den har fortsatt bare passert Oslo. Posten lover stadig 5 dager, men jeg har mine tvil til at de klarer å holde fristen.

 

Kan man kreve fraktkostnaden tilbakebetalt hvis posten ikke leverer som avtalt? Det er jo "kontraktsbrudd" i forhold til det de lover og vi betaler for.

Lenke til kommentar

Hva er postnummeret der du bor?

 

Forøvrig, så er det ikke gått fem dager, du skal ikke telle med lørdag og søndag.

 

For nummer to, så vil den pakken ankomme Tromsø, hvis det er dit den skal, den 28. Og den vil bli kjørt ut til lokale kontorer samme dag, med hentelappen i postkassa dagen etter.

Lenke til kommentar
here you go :)

 

pakkeinfo for skjermkortet

 

kan sjekke om jeg har liggende fra komplett as well

Hei,

 

OK - jeg gir mig ;)

 

Kanske det bare er vi andre, der er uheldig med pakker fra Sandefjord kanten.

 

Nu har jeg ikke kendskab til de faktiske forhold på postkontoret i Sandefjord - men jeg har på fornemmelsen, at det er ekstremt overbelastet pga WebShopperne i området.

Det må da gå an å annsette et par folk til - ville ikke kunne merkes på den milliard kroner Posten har i overskud hvert år :wallbash:

 

Mvh

Kimmer

Akkurat samme erfaring her, pakker fra feks Komplett tar 3-4 dager lengere tid enn feks ifra Itbutikken, å Posten er synderen.

 

Det kan man lese ifra pakkesporingen.

 

Itbutikken sender ifra oslo, komplett ifra sandefjord.

 

Itillegg virker det som posten er begynt å nedprioritere servicepakke, sikkert for at folk skal velge dyrere alternativer å ergo de tjene mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...