Gå til innhold

posten.no ala. pony express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes vi snart kunne gå over til ett system der vi faktisk betaler for hvor mye vi sender. På mindre brev er jo dette selvsakt lite vesentlig, men kommer du over 350gram er jo prisstrukturen helt på trynet.

Har du ett brev som veier 1100 gram koster det 120 kroner. Da er det billigere å sende det i 2 deler, ett på 900 gram til 55 og ett på 200 gram til 22.

 

Dette sparer deg som kunde for en del kroner, men påfører posten ekstra kostander, da det er dyrere å behandle 2 brev enn ett. Totalvekten er alikevel den samme og transportkostnader vil derfor forbli de samme. Dette forløper seg anderledes når det gjelder store kvantum.

 

Hvorfor ikke ta i bruk de fantastiske oppfinnelsene som vekt og kalkulator og ha en pris pr gram?!

 

 

A-post

Vekt Pris

350 22,00

 

1000 55,00

 

2000 120,00

Fordi det ikke nødvendigvis vekta som avgjør hvor kostnadskrevende det er å behandle pakken/brevet. Volum vil også ha noe å si. Det er mer arbeidskrevende å behandle et brev i form av en liten eske, som må behandles manuellt, enn to brev som kan kjøres gjennom en sorteringsmaskin.

 

Dessuten er det mulig de vil ha tunge brev sendt som pakker.

Så det er mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Hvis pakken sendes på mandag, vil du ha den her senest fredag. Du vil kanskje knipe en dag eller to hvis du bestiller hjem på døren. Den bruker da to dager fra Sandefjord til Tromsø. Pakken blir da sendt til Kvaløysletta samme dag. Nå er jeg usikker på hva som skjer med hjem på døren pakkene som skal til 9100, men det skal jeg sjekke.

Hvis du bestiller en pakke fra f.eks. netshop som hjem på døren, og den sendes på mandag fra Sandefjord, vil den være her i Tromsø på onsdags morgen. Pakken vil da kjøres ut på Kvaløysletta fra klokken tre samme dag. Det vil i praksis si at det tar tre dager fra den blir sendt til du får den. Hvis du ikke er hjemme, vil du senest ha den torsdag på pib. Dette avhenger litt av hvor du bor, men det er jo bare å teste så får du se hvordan det går.

Lenke til kommentar

29.10.04 19.39 Innlevert postterminal 4606 KRISTIANSAND S

01.11.04 07.56 Videresendt 0024 OSLO

02.11.04 11.04 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM

 

Og jeg får pakken i morgen. Jeg hadde sett for meg å få den i dag, men den gang ei.

 

-

 

I sommer bestilte jeg noe fra USA, med en såkalt EMS-sending. Disse sendingene skal gå ut fort som faen.

 

Pakken brukte to dager fra Hawaii til Oslo. Fra Oslo til Trondheim tok det fem -5- dager etter at den var frigitt fra tollvesnet.

Lenke til kommentar

ja postgangen i norge er TREIG! bestillte cpu kjøler fra micro for ikke så lenge sinde. tok pakken 26timer får å komme fra til molde fra stokke. men der trengte de nye 27 timer får å få pakken pakket ut fra kontainer og til postkontoret mitt.

 

synest det er litt for lang tid når det bruktest 27 timer for å frakte og pakke ut pakken min fra en kontainer og frakte den den siste mila (eller mindre)..

 

pakken kom på post terminalen kl 07:30 og til post kontoret dagen etter kl 11:00

Lenke til kommentar

Venter på nytt skjermkort. Bestilte fra netshop.no igår, bor i Strømmen Regner ikke med at jeg har det idag, imorgen er nok mer realistisk.

 

Haha, joda.. kom idag 18:48 til Strømmen postkontor.

Problemet er jo bare at jeg har oppdatert nettspor siden siden sju tiden men det dukka opp først nå og posten stenger 20:00. Jeppda. Splendid.

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...