Gå til innhold

3DMark05 rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Vil den utnytte 64-bits prosessorer da? Er vel på tide at de slenger inn støtte for det...

vel, testen skal jo teste grafikkortet, ikke CPU

Tja, disse benchmarks'ene skal vel teste hele systemet, ikke bare CPU?

AquaMark har jo f.eks. egen score på GPU og CPU. Og 3DMarks kjører jo ett par CPU-eksklusive tester samt en lyd-test hvis jeg husker korrekt...

flere ting:

 

Futuremark selv sier at den IKKE skal hete 3dmark05... men ikke sagt noe mere... OM det er riktig får vi jo se.

 

Men denne gangen så skal total-ytelse spille mere inn.

 

Disse tingene spiller inn på resultatet.

01=Cpu

03=GPU

0x=midt i mellom

 

Seff så spiller jo andre ing inn, men denne ganger så skal de prøve å lage ett midtpunkt der ALT teller, sier de i allfall. Vi får se når det kommer:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke hva som er poenget med å lage noe som er så tungkjørt at man må vente 1 år til 3D testen skal gå sånn høvelig med nyeste fremtidige hardware.

 

Hadde vært greit om det testet alle 3D funksjonene og ga poeng utfra FPS og tid for å kjøre hver del av testen, men når siste nytt ikke klarer testen veldig bra så lurer jeg på hva som er meningen.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva som er poenget med å lage noe som er så tungkjørt at man må vente 1 år til 3D testen skal gå sånn høvelig med nyeste fremtidige hardware.

 

Hadde vært greit om det testet alle 3D funksjonene og ga poeng utfra FPS og tid for å kjøre hver del av testen, men når siste nytt ikke klarer testen veldig bra så lurer jeg på hva som er meningen.

3DMark er en applikasjons benchmark som skal stresse hardwaren og ikke gi deg spillbar framerate. Høy og smooth framerate er ikke et krav for å gi deg pålitelig og sammenlignbar resultat.

Lenke til kommentar
hvis du ser på det første bilde, så ser du jo

3DMark Score:

CPU Score:

 

Så de burde vel ha støtte for 64bit siden CPU får en egen sum

3DMark 2003 har også CPU score. Den støtter ikke 64bit-modus.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du mener at programmet må støtte 64bit siden det tester ytelsen på CPU'en ? (Forklar gjerne)

Lenke til kommentar
Vil den utnytte 64-bits prosessorer da? Er vel på tide at de slenger inn støtte for det...

32bits OS klarer ikke utnytte 64bits prosessorer uansett. Har du et 64bits OS, kanskje?

Jepp, 2 stk faktisk. Begge lastet ned lovlig og gratis. De ligger trygt i CD-mappa mi og venter på at jeg får meg CPU med 64bit. Det ene er beta og det andre er ferdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
3DMark 2103 har også CPU score. Den støtter ikke 64bit-modus.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du mener at programmet må støtte 64bit siden det tester ytelsen på CPU'en ? (Forklar gjerne)

3DMark 03 har jo ikke CPU score i hovedvinduet :p

 

Men håper den støtter 64 bit siden det finnes 64 bit drivere, 64 bit beta windows og 64 bit CPU :) ( Linix gså trur jeg, men støtter 3DMark 0X det?

 

Hvis de ikke får det nå så må vi vel vente et par år føre de som har 64 bit får en benchmark å teste 'ordentlig' på.

Lenke til kommentar

vel, testen skal jo teste grafikkortet, ikke CPU

Tja, disse benchmarks'ene skal vel teste hele systemet, ikke bare CPU?

AquaMark har jo f.eks. egen score på GPU og CPU. Og 3DMarks kjører jo ett par CPU-eksklusive tester samt en lyd-test hvis jeg husker korrekt...

flere ting:

 

Futuremark selv sier at den IKKE skal hete 3dmark05... men ikke sagt noe mere... OM det er riktig får vi jo se.

 

Men denne gangen så skal total-ytelse spille mere inn.

 

Disse tingene spiller inn på resultatet.

01=Cpu

03=GPU

0x=midt i mellom

 

Seff så spiller jo andre ing inn, men denne ganger så skal de prøve å lage ett midtpunkt der ALT teller, sier de i allfall. Vi får se når det kommer:D

3DMark er ment for å stresse skjermkortet og neste 3DMark vil være mer GPU begrenset enn 3Dmark03. Men disse bencmarkene blir uansett mer og mer CPU begrenset med tiden og nå idag spiller CPU'en en større rolle i 03 enn det den gjorde da den ble lansert. Så det ville vært dumt å lansere en ny 3dmark som allerede var noe CPU begrenset.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...