Gå til innhold

Half-Life: HL 2, er det egentlig bra så bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har sett en del screenshots og klipp fra spillet, og kan ikke si jeg er veldig imponert over grafikken. Er det flere som føler det samme? Spillet blir sikkert genialt, men hadde håpa på at grafikken var en del bedre egentlig. Eller er alle filmer og screenshots tatt med dårlig kvalitet.. ?

Jeg må si at doom3 motoren virker en god del mer imponerende..

Må få svare på det opprinnelige spørsmålet, nemlig om grafikken i HL2 ikke er så altfor bra.

Jeg synes det ser veldig fint ut. Ikke "sykt", for det overgår neppe ikke Doom 3, men det hadde jeg heller ikke forventet. Grafikken, utifra det jeg har sett fra BINK videoer ol., ser strålende ut. Særlig menneskene har en virkelig realistisk look. Men om det blir bedre enn Doom 3, det tror jeg ikke. (grafikken altså, de fleste gode actionspill utkonkurerer enkelt Doom 3 i gameplay og underholdning)b :thumbdown:

Fysikkmotoren derimot ser genial ut. Det virker som om absolutt alt kan knuses, bøyes og kastes, og det er her vi vil få bruk for ordet "sykt".b :thumbup: Jeg føler at jeg kan uttale meg om det, ettersom de aller fleste videoene viser at objekter ikke er støpt fast til bakken. Fysikken i Far Cry var god, men de fleste ting kunne hverken dyttes eller knuses.

;)

Til slutt vil jeg bare nevne at jeg gleder meg enormt til å utforske City 17, få fortalt den forhåpentligvis glimrende historien og spille meg gjennom ett variert og underholdende spill i det jeg har puttet inn cd'en med navn Half-Life 2. Tross i at grafikken i skrivende stund "kun" ser veldig bra ut, og ikke revolusjonerende bra... :w00t:

Skrevet (endret)

Når det gjelder grafikk er jeg faktisk også litt skuffet. Joa, Half-Life 2 har bra grafikk, men etter Traptown traileren, får jeg litt Tomb Taider følelse av veggene.

Men faktisk, både Splinter Cell: Chaos Theory og Medal of Honor: Pacific Assault har grafikk som absolutt er på Half-Life 2 nivå.

MoH:PA

SC:CT fant jeg ikke noe av, men etter en trailer å dømme, har denne grafikk som kan måle seg.

Edit: Gleder meg mer til fysikken enn grafikken i Half-Life 2.

Endret av Potetfar
Skrevet
Når det gjelder grafikk er jeg faktisk også litt skuffet. Joa, Half-Life 2 har bra grafikk, men etter Traptown traileren, får jeg litt Tomb Taider følelse av veggene.

Men faktisk, både Splinter Cell: Chaos Theory og Medal of Honor: Pacific Assault har grafikk som absolutt er på Half-Life 2 nivå.

Det forundrer meg hvordan folk hele tiden bedømmer grafikken i et spill som enda ikke er utgitt. Du har sett noen screenshots og noen snau videoer fra Hl2 og likevel presterer du å si at MOH:PA har grafikk helt på høyden? Det spillet er jo heller ikke utgitt så vidt jeg vet.

Jeg tror Hl2 vil imponere de fleste grafisk sett, såvel som med bra gameplay.

Skrevet

Som sagt, jeg tror vi vil få veldig god grafikk i HL 2. Men det vil ikke være det som imponerer mest. Det håper jeg virkelig noen andre momenter gjør...

Skrevet

SC:CT fant jeg ikke noe av, men etter en trailer å dømme, har denne grafikk som kan måle seg.

Med fysikk så mener du alt som du kan gjøre. f.eks knuse vegger og annet landskap ? eller bommer jeg`? :love:

Skrevet
Ærlig talt, grafikken i Doom 3 er overlegen alle spill jeg har sett til nå i år. Den sprenger alle grenser. Og det er også tydelig at ID har brukt god tid på den.

Jeg vil veldig gjerne du forteller oss hva som er så fantastisk med doom3 engine.

kan fortelle deg følgende gjorde denne test kjørte først doom3 også hl2 (alpha)

Half life 2 1024*768 (32 bit) FPS 36

Doom3 640 *480 (for og få kjørt den måtte den settes på det laveste) FPS 12

Denne test ble kjørt på denne pc:

Pentium 4 2.4 ghz 512mb ram

64mb GeForce 4 440

Så hva er så utrolig bra med denne doom3 motor for meg så gjør det bare en ting, og det er og spise opp alt minne den kan bruke plus Vmem.

Når du sammenligner det som valve har sendt ut av video og bilder så tror jeg vi kan si lett at doom3 er glemt før jul.

Håper virkelig ikke denne doom3 motor skal brukes i andre ting enn doom3!!!!!.

Skrevet
Ærlig talt, grafikken i Doom 3 er overlegen alle spill jeg har sett til nå i år. Den sprenger alle grenser. Og det er også tydelig at ID har brukt god tid på den.

Jeg vil veldig gjerne du forteller oss hva som er så fantastisk med doom3 engine.

64mb GeForce 4 440

Så hva er så utrolig bra med denne doom3 motor for meg så gjør det bare en ting, og det er og spise opp alt minne den kan bruke plus Vmem.

Når du sammenligner det som valve har sendt ut av video og bilder så tror jeg vi kan si lett at doom3 er glemt før jul.

lol.. smak og behag! er enig med Bear^ jeg da.

tror doom3 motoren kommer til å brukes i masse foskjellige spill.

Skrevet

Grafikken i Half-Life 2 er ikke akkurat den nye generasjonen.

Men man må tenke litt på de som lager spillet. De har et liv også.

Hvis de skulle lage et spill med utrolig bra grafikk og gameplay,

hadde det sikkert kommet til å opp til flere år, i dag... Kanskje 10 år (+++).

Men Half-Life 2 er bra på mange andre måter. Alle er så opphengt i den grafikken,

grafikken i et spill er ikke det viktigste.

Skrevet

Men man må tenke litt på de som lager spillet. De har et liv også.

Hvis de skulle lage et spill med utrolig bra grafikk og gameplay,

hadde det sikkert kommet til å opp til flere år, i dag... Kanskje 10 år (+++).

Men Half-Life 2 er bra på mange andre måter. Alle er så opphengt i den grafikken,

grafikken i et spill er ikke det viktigste.

Så rett så rett...

Skrevet

Hva mener du med dette. ?

Tror ikke helt du vet hva du snakker om, greit du digger doom3 men den er milevis unna hl2.

Istedenfor kritisere hl2 fortell oss HVA er det som er så veldig mye bedre med doom3. ????

Skrevet (endret)

64mb GeForce 4 440

Kan ikke gi noe annet svar enn at, vel, se selv. Den testen du utførte kan egentlig ikke sammenlignes fordi utfra videoen til HL2 er ikke grafikken der i nærheten av Doom 3.

Har ikke satt meg ordentlig inn i oppsette til Doom 3 engien, men har titta litt på editoren og den ser/er nesten identisk med Quark.

Edit: Kan også legge til at jeg kjører på high, 1024*768, og FPSn min ligger fra 12 til litt over 40. Den ligger på 12 når jeg står helt i ro. Du må jo bevege deg litt.

Endret av Bear^
Skrevet

Tror ikke helt du vet hva du snakker om, greit du digger doom3 men den er milevis unna hl2.

Istedenfor kritisere hl2 fortell oss HVA er det som er så veldig mye bedre med doom3. ????

Jeg har ikke sagt et ord om Doom 3. Hva snakker du om?

Skrevet

Jeg har ikke sagt et ord om Doom 3. Hva snakker du om?

tror han mente bear^ men hva vet jeg....

Skrevet

Skal ikke selge skinne før bjørnen er skutt. La HL2 komme ut før vi starter med diskusjonen om hvilket spill som har best grafikk. Kan vel ikke dømme et spill etter en video/screenshots ;)

Skrevet (endret)

Med fysikk så mener du alt som du kan gjøre. f.eks knuse vegger og annet landskap ? eller bommer jeg`? :love:

Fysikken er hvor realistisk alt faller sammen. F.eks når du dreper et folk og han lander i en trapp, havner han ikke vannrett. Kanskje dårlig forklart. :p

Det forundrer meg hvordan folk hele tiden bedømmer grafikken i et spill som enda ikke er utgitt. Du har sett noen screenshots og noen snau videoer fra Hl2 og likevel presterer du å si at MOH:PA har grafikk helt på høyden? Det spillet er jo heller ikke utgitt så vidt jeg vet.

Ja. Etter filmer og bilder ser det ut som Half-Life 2 ikke er alene på tronen når det gjelder grafikk. Jeg er klar over grafikkinnstillinger og lign., men disse får ikke grafikken til å gå fra Half-Life 1 til Half-Life 2 hvis du skjønner hva jeg mener. Det var jo også rart at de fleste her vet at Half-Life 2 har så bra grafikk uten å ha prøvd spillet! :p

Edit: Jeg synes faktisk at MoH:PA og SC:CT ser bedre ut enn Half-Life 2.

Endret av Potetfar
Skrevet
Skal ikke selge skinne før bjørnen er skutt. La HL2 komme ut før vi starter med diskusjonen om hvilket spill som har best grafikk. Kan vel ikke dømme et spill etter en video/screenshots ;)

Jepp, det nytter ikke å si et spill er bra FØR du har prøvd det, selv om det ser utrolig bra ut så vet man aldri :p

Skrevet

Dette blir bare for dumt, ta dette når spillet kommer.

Folk dømte cs.s fra screenshots, men skiftet mening når de spilte det, de fleste i allefall. Og man kan ikke bedømme et spill fullverdig før man selv får spilt det.

Men håper for valve sin del at de klarer å lage noe bedre enn id, doom var kjipt kjedelig i lengden...

Skrevet

Gleder meg vilt til Half life 2! :dribble: Men Doom 3 kunne jeg ikke tenkte meg og spille om igjen. :thumbdown:

Alle snakker om at grafikken i HL 2 ikke er så bra, jeg synest den ser flott ut :w00t: Og det jeg gleder meg til mest er å se hva Havok har klart å koke sammen til oss i den nyeste versjonen, har jo sett tidligere i spill som Painkiller(kunne ikke få nok av det spillet)at fysikkmotorer er morsomt og gir bra gameplay :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...